user icon
user icon

Lando Norris eert MotoGP-legende met eenmalige helm voor Italiaanse Grand Prix

  • Gepubliceerd op 05 sep 2019 18:08
  • comments 24
  • Door: Bjorn Smit

Lando Norris zal komend weekend met een aangepast helmontwerp en aangepaste schoenen rijden tijdens de Italiaanse Grand Prix. De jonge Brit van McLaren brengt op die manier een eerbetoon aan MotoGP-coureur Valentino Rossi.

Twee weken geleden was Norris te gast bij de MotoGP-wedstrijd op Silverstone en daar ontmoette hij Rossi voor het eerst in levende lijve. De Italiaanse negenvoudig wereldkampioen is voor de jonge Brit een persoonlijke held en iemand tegen wie hij opkijkt. Na het bezoek aan de race was Norris op streamingplatform Twitch regelmatig te zien in merchandise van Rossi.

Voor de Italiaanse Grand Prix had Norris al gepland dat hij een eerbetoon zou brengen aan Rossi, zo vertelde hij op Monza aan onder andere GPToday.net. “Ik hield er in mijn karttijd al van om mijn eigen uitrusting te verzorgen. Ik had toen al verschillende helmen, overalls en schoenen, maar in de autosport word je beperkt in wat je kan doen. Ook nu hou ik er echter van om waar het kan iets speciaals te doen qua helm of schoenen."

"Voor deze keer heb ik een tijd geleden al gesproken met Valentino om dit op te lossen, omdat ik hem natuurlijk wel moet vragen of ik het mag doen. Het was voor mij een kans om deze race wat specialer te maken en het iets mee te geven als herinnering. Dat heb ik gedaan door het meer in de stijl te doen van Valentino, mijn held en de man tegen wie ik altijd heb opgekeken. Het is dan ook vooral een eerbetoon aan hem.”

 

Reacties (24)

Login om te reageren
  • London

    Posts: 660

    Wauw! Ik ben zelf ook groot fan van de meester. Maar buiten dat is en blijft dit echt een killer kleurencombinatie. Heel gaaf eerbetoon. En ik begin steeds meer fan te worden van Norris. Leuke persoonlijkheid en erg snel. LeClerc is ook snel, maar daar heb ik qua uitstraling minder mee. Ik weet het, is bolledig subjectief maar dat is puur mijn gevoel. Go Norris!

    • + 5
    • 5 sep 2019 - 18:34
    • Ik deel volledig je mening London! Leclerc is mij wat te 'gemaakt', zeker gezien zijn leeftijd is er maar weinig spontaniteit te ontdekken vergeleken met Norris. Niks mis mee natuurlijk en Leclerc is een snelle coureur maar liever een avondje stappen met Norris dan met Leclerc ;-) ps: ik heb gisteren op YouTube filmpjes van McLaren zitten kijken van Sainz en Norris die allerlei spelletjes doen, ik heb dubbel gelegen van het lachen. Zo ook de laatse conversatie tussen Norris en Verstappen tijdens Iracing die op YouTube staat.

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 20:12
    • Norris is heel spontaan en enthousiast en een lachebek, best wel een beetje als Rossi eigenlijk.
      Leclerc is erg serieus en ook meer introvert denk ik. Inderdaad een hele andere uitstraling maar ik vind m zeker niet gemaakt. Hij is erg bedachtzaam vooral. Ook een mooie eigenschap.
      Norris is echt zon happy go lucky joch. Daar moet vanzelf al van lachen.

      • + 1
      • 5 sep 2019 - 22:18
    • neor2

      Posts: 1.512

      @this guy;

      Komt denk ik ook door het team, ik vind Leclerc minder overkomen nu hij bij Ferrari zit. Het team zal media uitingen wat strakker controleren.

      Anderzijds heeft McLaren onder Ron Dennis nooit "leuke" persoonlijkheden gehad. Met alle veranderingen in dat team heb ik het idee dat er nu juist wel ruimte is voor de coureurs.

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 23:29
    • Gerard Berger in 1990 bracht een hoop humor binnen McLaren, Ron is meermalen flink te grazen genomen door practical joker Gerard en dankzij Gerard ook door Ayrton Senna.
      Ayrton en Gerard hadden een goede click.
      Gerard Berger was de ideale 2e viool, om te laten zien dat je de beste kan verslaan moet je in het beste materiaal zitten.
      Berger heeft voor hem het maximale uit die McLaren gehaald.

      • + 0
      • 19 sep 2019 - 12:15
  • Ik heb nog een 2001 Rossi helm, echt veel mooier dan dit matige ontwerp,, had beter een copy van één van de oude Rossi helmen genomen...

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 18:41
    • Mee eens er zijn mooiere geweest. Dit is overduidelijk de Austin helm in 2018. Deze simpele sun/moon variant komt wel met regelmaat terug door de jaren dus wel super herkenbaar. De ene keer blauw, de andere keer zwart, Geel rechts, zwart links.
      Zijn 2019 wintertest helm was fantastisch! zoeits had ik dan gedaan.

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 21:36
    • Het is ook maar een tribute he

      • + 0
      • 6 sep 2019 - 08:27
  • Schitterende helm!

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 18:52
  • Rimmer

    Posts: 7.139

    Ik mis mijn oude motor in Rossi uitvoering spontaan weer... :)

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 18:53
    • Heeft Rossi dan ook de Solex klasse gereden? ;)

      • + 2
      • 5 sep 2019 - 18:55
  • jd2000

    Posts: 3.283

    Leuk van Norris een eerbetoon aan " the doctor" Gewoon een rijdende legende. Hoop dat zijn optreden volgend jaar in Assen langer is......

    • + 1
    • 5 sep 2019 - 18:55
    • Hopen dat hij stopt ... Wie wil deze held regelmatig op P 5 ,,of nog minder ,zien finishen ..

      • + 1
      • 5 sep 2019 - 19:06
    • Ik. Het feit dat Rossi nog meedoet met zijn leeftijd is al genoeg om veel respect voor te hebben toch? En het is niet zo alsof hij om de oren wordt gereden door Viñales.... Die Yamaha is de afgelopen jaren gewoon niet goed genoeg. En toch geniet ik nog van 'The Doctor'!

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 19:40
    • Ik ben t met Jimi eens. Ik vind het fantastisch dat die man ruim 7 jaar ouder is dan de rest en nog met regelmaat ronden eruit pompt waar iedereen u tegen kan zeggen. Alleen al het naturel talent van hem te zien vind ik mooier dan dat hij een podium pakt. Rossi mag stoppen wanneer hij zelf wil, al acht ik dat dit niet heel lang meer duurt.

      • + 1
      • 5 sep 2019 - 21:38
    • Ik snap jd2000 ook wel. Rossi zie je het liefst vooraan en dat is anno 2019 wat minder vanzelfsprekend.

      Anderzijds kun je stellen dat het bijzonder knap is dat Rossi al veertigjarige gewoon nog op niveau meekan. Eigenlijk zijn alleen Marquez en Dovi structureel echt sneller. Rossi kan de rest aan en dat terwijl hij al veertig is. Pedrosa kon op zijn 33e al niet mee, Lorenzo idem dito en coureurs als Gibernau en Criville waren ook vlak na hun dertigste al klaar.

      • + 0
      • 6 sep 2019 - 00:00
  • mordor

    Posts: 959

    Mooi authentiek mannetje, die Norris. Nu is rossi volgens mij redelijk lang van postuur, en Lando zeker niet, dus , als ie ermee rondloopt, zal ik toch zo iets hebben van , goede gelijkenis maar er klopt iets niet..

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 21:37
  • Cool man! Voor mij is Rossi een legende van dezelfde statuur als Schumacher. En daarbij ook nog eens zeer vermakelijk.
    Gaaf idee van Norris

    • + 3
    • 5 sep 2019 - 22:12
  • Norris heeft er verstand van, zo blijkt nu maar weer. Een prachtige helm en dito eerbetoon.

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 22:46
  • Ik begin steeds meer een Lando fanboy te worden, die jongen weet tenminste waar hij over praat ;)

    • + 0
    • 6 sep 2019 - 00:53
  • Leuke helm en erg leuke actie van Lando!

    Jammer dat ze het een beetje aan banden hebben gelegd, ze zouden coureurs wat meer vrijheid mogen geven om vaker dit soort acties te doen, rijden met tribute helmen. Heeft wel iets.

    Dan zouden we vaker de kleuren van oude F1 helden ofzo voorbij zien komen

    • + 0
    • 6 sep 2019 - 08:19
  • Mooi!

    • + 0
    • 6 sep 2019 - 09:44
  • www.youtube.com/watch?v=e2js_R1dY2w <-- highlights van de stream van Max en Lando gisteren, hilarisch hoe F1 coureurs nu ook dingen zoals streamen doen en ondertussen de race bespreken/grappen er over maken. Ik heb nog steeds het gevoel dat Lando per ongeluk in het hele F1 circuit verzeild is geraakt en er nu maar gewoon mee doorgaat

    • + 1
    • 6 sep 2019 - 10:09
    • Bedankt voor het posten. Zeer vermakelijk die twee samen!

      • + 0
      • 6 sep 2019 - 11:37

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 49
  • Podiums 0
  • Grand Prix 21
  • Land GB
  • Geb. datum 13 nov 1999 (20)
  • Geb. plaats Glastonbury, GB
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,70 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar