user icon

Wolff ziet titelrace in 2019 nog niet als gelopen koers

  • Gepubliceerd op 05 sep 2019 08:15
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

Het kampioenschap van 2019 lijkt langzamerhand de kant van Lewis Hamilton op te vallen, maar volgens Toto Wolff is het nog geen gelopen koers. De teambaas van Mercedes zal gevechten tussen zijn coureurs daarom niet tegenhouden.

Na dertien van de 21 races die het seizoen 2019 telt, staat Hamilton riant aan de leiding van het kampioenschap. De vijfvoudig wereldkampioen verdedigt in de laatste acht races een voorsprong van 65 punten op teamgenoot Valtteri Bottas, die inmiddels al vier races op rij achter zijn teamgenoot geëindigd is.

Bottas begon het seizoen op veelbelovende wijze met twee zeges in de eerste vier races, maar sindsdien staat hij droog. Na de race in Bakoe had hij zelfs nog de leiding in de titelstrijd, maar gaandeweg heeft de Fin het gat naar Hamilton zien groeien. Dat betekent echter niet dat Mercedes de titelstrijd als een gelopen koers ziet, zo bevestigde Wolff tegenover GPToday.net.

"We zullen Valtteri aanmoedigen, zoals we nu deden, om voluit te gaan en niet op de zaken vooruit te lopen. Dit is nog steeds een kampioenschap dat niet voorbij is en dat geldt voor zowel de constructeurs als bij de coureurs. Beiden zijn ze zeer intelligent in hun rijden en het strijden met elkaar. Het is een van de krachten van dit team en ik ben erg trots op hoe ze dat doen. Daarom is Valtteri vrij om te vechten voor overwinningen en de best mogelijke positie in het kampioenschap."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • meister

    Posts: 2.514

    HAM cruised richting de eindoverwinning.
    Als cruisend er geen dagsucces te halen valt zal hij het risico niet nemen en bv Max de overwinning gunnen zoals in de vorige jaren.

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 08:20
    • PWNieuw

      Posts: 581

      Net als afgelopen weekend met LeClerc?

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 08:40
    • Er is 1% kans dat Mercedes niet wint dit jaar.

      Alle alarmbellen gaan af in de Mercedes fabriek.....

      • + 1
      • 5 sep 2019 - 12:44
    • Toto heeft gelijk...Max met die spec4 motor er in gaat iedereen aan flarden rijden...en dan krijgt Max ook de beschikking over een nieuwe spec motor iedere race na Monza. En die gaat hij ondanks alle gridstraffen gewoon met een ronde voorsprong winnen.....dus ik begrijp Toto zijn bezorgdheid wel??

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 13:20
  • d07

    Posts: 904

    Heren, niet happen op deze troll ;-)

    • + 4
    • 5 sep 2019 - 08:20
  • beerkuh

    Posts: 2.105

    oooh jee ik was er eigenlijk al op aan het wachten! en ja hoor , zelfs vanuit een schier onoverbrugbare positie in de leiding komt Toto weer om de underdog op zich te nemen!
    kom op zeg Toto !! dat kan beter

    • + 5
    • 5 sep 2019 - 08:24
    • Supersoft

      Posts: 985

      Heeft tie wel een handje van inderdaad. Maar als sportman en teamleider mag je nooit achterover leunen en denk dat hij dat bedoelt in zijn betoog.

      • + 1
      • 5 sep 2019 - 08:30
    • Tom

      Posts: 399

      Je hebt gelijk, maar in dit geval (uniek) bedoelt Toto het anders.
      Hij bedoelt namelijk dat hij denkt dat de titelstrijd tussen Ham en Bot nog niet beslist is en dat Bot daarom nog niet in dienst van Ham hoeft te gaan rijden. Hij lijkt hiermee wel te zeggen dat de andere teams niet meer meedoen.

      • + 1
      • 5 sep 2019 - 08:57
  • Toto toch, zucht...

    • + 1
    • 5 sep 2019 - 08:30
  • zorba

    Posts: 1.470

    Ik zou toto ontslaan als ik mercedes was ,zo een slechte resultaten zeg en maar het derde team en geen verbetering in zicht volgens toto en altijd maar achtervolgen op iemand die beter is .weer geen kp dit jaar.Toto moet toch radeloos zijn nu.

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 08:50
  • Kubica

    Posts: 3.925

    Hij moet z'n achternaam maar eens gaan wijzigen van Wolff in Underdog.

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 09:29
  • Ferrari en RBR die elkaar punten afsnoepen en Mercedes wat er op elke baan staat en om de overwinningen meedoet. Nee hoor deze race is nog niet gelopen... Toto kan nog altijd cabaretier worden als hij klaar is met F1

    • + 1
    • 5 sep 2019 - 09:31
  • Zegt hij op de laatste dag waarschijnlijk ook nog... Ha ha ha.. Die Toto,,, als zn vrouw ooit van hem gaat scheiden weet ik hoe het komt,,, altijd hetzelfde standje......

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 11:30
    • Suzie's nachtkassie ligt vol powertools, anders verveeld ze zich de pleuris met die saaie vent.

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 11:51
    • Ha ha ha, zelfs als hij met zn vuist op zijn bureautje slaat ziet het er saai uit......

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 12:01
  • wha, ha ha haaaa, Toto weer, Jammer dat ik het bericht gelezen heb.

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 12:00
    • Supersoft

      Posts: 985

      Heb je zelf gedaan ;-)

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 16:50
  • sailor

    Posts: 10.268

    Dat gat tussen Hamilton en Bottas zal alleen maar groter worden.
    Ferrari zal in Monza zegevieren , maar de Ferrariboys hebben wel 100 punten achterstand op Hamilton ,en Max start in Monza als laatste , dus die zal ook geen mokerslag kunnen slaan t.o.v. Hamilton.
    In theorie kunnen er nog een aantal coureurs kampioen worden , maar er moet haast een wonder gebeuren dat Hamilton geen kampioen gaat worden

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 13:49

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.338
  • Podiums 51
  • Grand Prix 120
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit