user icon

Kevin Magnussen: "Ik heb niets tegen Nico Hulkenberg"

  • Gepubliceerd op 23 aug 2019 12:24
  • comments 32
  • Door: Danny Sosef

Kevin Magnussen zorgde vorig jaar misschien wel voor de 'quote van het jaar' in de Formule 1. Na een gevecht op de Hungaroring met Nico Hulkenberg kwam de Duitser sarcastisch verhaal halen toen de twee in het beruchte vierkantje stonden. Het leidde tot de reactie 'suck my balls honey', die de hele wereld overging.

Nasleep van uitspraak

Inmiddels is het voorval tussen Magnussen en Hulkenberg bijgelegd, zo zegt de Deen. De nasleep en het effect ervan ondervindt Magnussen echter nog wekelijks, zo vertelt hij aan Auto Motor und Sport: "De hele episode en het feit dat er vandaag de dag nog steeds naar mij gevraagd wordt, laat zien wat er misgaat in deze mediawereld. Natuurlijk begrijp ik dat mensen op dat soort verhalen klikken, maar als het niet gefilmd was, dan hadden Nico en ik er vandaag niet eens aan gedacht."

Teamgenoten in 2020 bij Haas?

Maar het verhaal blijft ook vandaag nog relevant, want volgend jaar zouden het teamgenoten kunnen worden bij het team van Haas. Esteban Ocon lijkt volgend jaar te rijden voor Renault als vervanger van Nico Hulkenberg, die op zijn beurt op de nominatie staat om Romain Grosjean bij Haas te vervangen. Daarmee zouden Hulkenberg en Magnussen teamgenoten worden.

Magnussen heeft veel respect voor De Hulk zegt hij: "Het laatste dat ik erover wil zeggen is dat mijn respect voor Nico groot is en ik niets tegen hem persoonlijk heb. Ik ken hem niet als persoon, maar ik heb niemand slecht over hem horen spreken. Dat is het."

Geen vrienden

Magnussen zegt echter dat hij en Hulkenberg geen vrienden zijn. "Ik zou niet zeggen dat we een vriendschappelijke relatie hebben. Wij zijn tegenstanders op het circuit. Natuurlijk heb ik veel respect voor zijn rijvaardigheid. Hij is een zeer getalenteerde, complete coureur. Ik heb echt niets tegen hem", zo sloot de Deen af.

Reacties (32)

Login om te reageren
  • DRS-zone

    Posts: 241

    Zou leuk zijn als ze volgend jaar samen racen bij Haas. Grosjean heeft ook zeker zijn langste tijd gehad namelijk, verschrikkelijk slechte coureur die alleen maar kan klagen!

    • + 2
    • 23 aug 2019 - 12:41
    • Hulkenberg, Grosjean...
      Lood om oud ijzer in mijn ogen

      • + 1
      • 23 aug 2019 - 12:58
    • Klopt, die heeft kansen zat gehad. Tijd voor nieuw bloed in de Haas.

      • + 1
      • 23 aug 2019 - 12:59
    • Derde keer dit verhaal hier... Het wordt tijd dat we de komkommertijd kwamkwammertijd kunnen noemen.

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 21:26
  • Als je dit filmpje ziet dan weet Magnussen toch ook even niet wat hij met de situatie aan moet ;-)

    Ik zie Hulkenberg ook wel weer teruggaan naar het oude Force India en teamgenoot worden van Lance Stroll...

    • + 0
    • 23 aug 2019 - 12:59
    • Perez doet het toch niet slecht? Maar die kan dan wel ergens anders terecht. Renault? Mercedes als wingman? Williams? Al lijkt dat laatste me wel een forse stap achteruit. Maar in de F1 weet je het maar nooit.

      • + 1
      • 23 aug 2019 - 13:01
    • Perez gaat nergens naartoe, gezien zijn financiële inbreng is dat gewoon een zekerheidje. Bovendien waarom zouden ze Perez kwijt willen voor Hulkenberg? Perez was tijdens hun jaren als teamgenoten gewoon de betere..

      • + 2
      • 23 aug 2019 - 13:06
    • Ik zie Perez nog steeds naar Haas gaan.
      Bij Racing Point draait alles om Stroll en ik kan me niet voorstellen dat Perez heel gelukkig wordt van dit team. Een Mexicaan in een Amerikaans team kan prima.

      Hulkenberg zie ik nog wel naar Red Bull gaan, al zal het een beetje afhangen van hoe Albon presteert. Als Albon te weinig progressie laat zien zetten ze Albon terug in de Toro Rosso. Gegarandeerd dat Kvyat die nu al moeite heeft met Albon, dan zijn racezitje ook meteen kwijt is.

      Hulkenberg kan dan bij Red Bull instappen. En dan is er nog een zitje bij Toro Rosso waar een nieuw talent het mag proberen.

      Grosjean verliest dan ook eindelijk zijn racezitje. Dit is al het 4e seizoen van Grosjean bij Haas en hij heeft eigenlijk in al die tijd maar heel weinig laten zien.

      • + 0
      • 24 aug 2019 - 04:51
  • Over Cojones gesproken, 3x raden welke coureur de aller aller grootste heeft...

    • + 0
    • 23 aug 2019 - 13:05
  • Een ''kloot-coureur'' of een coureur met ballen??

    • + 0
    • 23 aug 2019 - 13:09
    • ligt er aan wat voor ballen

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 13:26
    • Als ze maar niet bitter zijn ;)

      • + 1
      • 23 aug 2019 - 13:28
    • Zolang er maar mosterd op zit...

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 22:57
  • Snork

    Posts: 5.804

    Ik heb ook niks tegen Hulkenberg.

    • + 0
    • 23 aug 2019 - 13:46
  • nedcro

    Posts: 89

    "Ik heb niks tegen Hulkenberg, als ie maar braaf opzij gaat......."

    • + 0
    • 23 aug 2019 - 13:51
  • Knalpijp

    Posts: 62

    Hulk gaat naar RB

    • + 0
    • 23 aug 2019 - 14:09
    • Trelas

      Posts: 537

      Bron? Of ben je gewoon lekker aan het trollen? ;-)

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 15:10
    • Ik zie het als Albon tegenvalt ook wel gebeuren.

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 15:25
    • DBGates

      Posts: 2.078

      ik geloof daar niet zo in, net zo min als Bottas.
      het zou wel een mooi duo zijn

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 19:57
  • Dit werd een paar dagen geleden ook geplaatst.

    • + 3
    • 23 aug 2019 - 14:48
    • Censuur in 3, 2, 1.

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 15:06
    • Jep. Maar dat mag je niet zeggen.
      Mijn opmerking hierover is al verwijderd

      • + 2
      • 23 aug 2019 - 15:23
    • Dat komt omdat je hier altijd loopt te zeiken, Diszaidup.

      • + 1
      • 23 aug 2019 - 17:30
    • Kritisch zijn mag niet meer Ouw-sjacherijn?
      Overigens was mijn kritiek niets meer of minder dan de opmerking van Soccer98 en daar lijkt me niets mis mee toch.

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 20:13
    • Ach wat boeit het. Misschien gevalletje meerdere schrijvers die wat posten maar niet opletten dat collega al hetzelfde item gedaan heeft. Niet het einde van de wereld.

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 22:59
  • Volgende week
    Kevin Magnussen:
    Ik heb ECHT niks tegen Nico Hulkenberg!

    • + 1
    • 23 aug 2019 - 19:46
    • DBGates

      Posts: 2.078

      Nico Hulkenberg is geen vriend

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 19:58
    • Magnussen: we are friends now
      Hulkenberg: like forever?????

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 23:00
    • En toen kwam Henk Westbroek langs

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 23:13
  • Is dit nu 5 Of 6 keer geplaatst??

    • + 0
    • 24 aug 2019 - 10:02

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 279
  • Podiums 0
  • Grand Prix 102
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (32)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel