Button: "Ik sluit derde overwinning in Melbourne niet uit"
- Gepubliceerd op 19 maa 2011 13:06
-
40
- Door: Robin Smeets
In 2009 boekte Button zijn eerste overwinning in Albert Park met Brawn GP. Een jaar later was hij in pas zijn tweede race voor McLaren wederom de sterkste in Melbourne. Ook dit jaar gaat de Brit voor de zege, al zal dat geen gemakkelijke taak worden. "Albert Park is me de laatste jaren goed gezind. Ik heb hier de afgelopen twee jaar gewonnen en het is een leuk circuit om op te racen", vertelde Button.
"Het circuit zorgt altijd voor spectaculaire races en het is des te leuker dat deze race het seizoen gaat openen. Ik ben de laatste tijd regelmatig gevraagd naar mijn winkansen in Melbourne om drie zeges op rij te scoren. Op papier lijkt dat niet logisch dit jaar, maar wie kan het weten? Ik zou het zeker niet uitsluiten", aldus Button, die vol goede moed naar Australië afreist.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (40)
Login om te reagerenPosts: 10.412
ik tip webber of alonso.
Posts: 1.265
Ik ga mijn geld iig niet op hem inzetten. Alhoewel hij in 2009 en 2010 ook verrassend wist te winnen. Misschien is hij met de nieuwe banden de coureur die hier het meeste profijt uit kan halen gezien zijn rijstijl. Maar dan nog, de Mclaren lijkt op dit moment totaal geen podium kandidaat.
Posts: 350
\'ik zou het zeker niet uitsluiten\' dit had ik ook gezegt. je weet maar nooit hehe button. je stratagie kan zomaar goed uitpakken. ik sluit ook niet uit dat er een williams kan gaan winnen.we hebben gekkere races gezien
Posts: 7.033
Het klinkt allemaal stukken positiever nu. Krijg ik dan toch gelijk dat ik dacht dat Mclaren ook wel een beetje verstoppertje speelde met de testdagen? We zullen het zien, mijn verwachtingen zijn nogsteeds niet hoog maar top5 moet zeker kunnen om mee te beginnen als Mclaren kan finishen denk ik. Daarna een kwestie van doorontwikkelen en hopen dat ze binnen ongeveer 4 races kunnen winnen. Lewis heeft ook niet de alersnelste auto nodig, als hij in de buurt kan komen van de Redbulls pakt hij ze..
Posts: 350
het klinkt positiever, maar als button zegt \'ik sluit en overwinning niet uit. dit is niet erg overtuigend. de journalist vraagt kan je voor de overwinning gaan, button weet dat hij het opsnelheid niet kan. maar als hij nee zegt krijgt hij een hoek van martin w dus hij zegt ik sluit het niet uit !
Posts: 7.033
Overtuigend is het zeker niet nee, dat zou helemaal wat zijn :P Ik ben al blij dat het wat positiever is.
Posts: 350
zo ging het vorig jaar met mercedes ook. toen zei schumi eerst dat de auto slecht was en een week erna dat hij toch wel voor podium, toen zei ook iedereen dat hij was aangesproken door mercedes en achteraf bleek dat hij weining succes had met die mercedes, ik denk dat de rijders tegenwoordig toch een goede inschatting kunnen maken van hoe en wat. vooral mensen als schumi, hamilton, alonso
Posts: 7.033
Dat klopt, maar Lewis en Jenson hebben ook al gezegt dat deze MP4-26 wel de potentie heeft om een topper te worden. Laten we hopen dat dat na max 4 GP\'s al het geval is! Anders is het te laat vrees ik..
Posts: 11.414
Dat is toch geen kwestie van verstoppertje spelen? Het ging gewoon niet goed.
Punt is alleen wel dat ze met name geen tijd hebben gehad om aan de setup te werken. Dan kun je dus geen snelle tijden zetten. De McLaren simulator is echter zo goed dat ze die setup daar ook wel in kunnen vinden.
Denk dat Button er dus vanuit gaat dat de betrouwbaarheid verbeterd zal zijn en dat ze ook sneller zullen gaan. Dat is dan niet bewust zo gedaan, maar eerder een kwestie van overwinnen van obstakels.
Posts: 7.033
@patrick
Voornamelijk door problemen idd, maar van de andere kant gezien heeft Mclaren zich ook veel gericht op bepaalde specifieke onderdelen zoals al die verschillende uitlaten. Mclaren wist ook dat het nog niet veel zin had om die auto tot het uiterste te pushen als hij nog niet over de goede setup beschikt en nog met problemen kampt. Daarom hebben ze zich wel een beetje ingehouden(verstoppertje gespeeld zoals ik dat noem)
Posts: 11.414
Denk inderdaad dat we hetzelfde bedoelen, maar we noemen het anders :)
Posts: 5.792
Button bedoelt als er 4 teams uitvallen sluit ik een overwinning niet uit.Net als vorig jaar zal button alles mee moeten hebben want op zijn racetalenten hoeft hij niet te rekenene.Mazzel dat heeft hij vaak meer niet.Whitmarsch zegt zelf ook dat ze er nog niet bijstaan dus dat wijze gelul van button.Die moet zich zelf eens eenschop onder zijn kont geven en ik gaan racen .Ham is niet voor niks de snelste van de 2 omdat button HET niet heeft.
Posts: 5.792
De wagen is juist verder als normaal gepusht volgens Whitmarsch .Dat begrijp ik niet omdat ik dat aan de tijden niet kon zien.
Posts: 1.650
Ik snap het helemaal niet meer ! Button en Hamilton liepen maar te klagen dat de auto niet snel genoeg was enz.... enz... En nu die ommezwaai ? Volgens Marting Brundle hadden ze echt dikke problemen met de afstelling van de wagen. Hij zei letterlijk dat ze constant moesten bijsturen in de bochten en dat de wagen een hele slechte indruk gaf en nu ineens gaan ze voor de overwinning ?
Ik kan het bijna niet geloven. Natuurlijk moet je met Mc Laren altijd rekening houden maar van zo een negatieve uitlatingen totaal het tegenovergestelde ???
Ik hoop het dat ze bij de les zijn en dat we vier teams hebben om de podia/punten te verdelen maar mijn buikgevoel zegt dat het terug Redbull zal zijn die iedereen er gewoon af zal rijden. Hoe zeer dat mijn Ferrari-hart dat ook betreurt...
Posts: 10.412
mis terug gefloten door team baas?
Posts: 11.414
Ik denk dat je ook een beetje tussen de regels door moet lezen en de hype er een beetje uit filteren.
Echt negatief zijn de coureurs nooit geweest en echt positief zijn ze nu ook niet.
Button zegt toch dat de winst niet logisch is? Alleen dat was het in 2010 ook niet en toen won hij ook. Je kunt dus nooit nooit zeggen in de F1.
Posts: 1.650
Oh ja, en het was/is niet alleen Brundle die dat zei. Ook James Allen en vele andere hadden toch de indruk dat de wagen niet lekker liep. Ook ging de bolide niet goed met de banden om volgens omstaanders... We\'ll see. Ik hoop in ieder geval dat Lewis, Fernando, Sebastian en Michael met het mes tussen de tanden kunnen vechten.
Posts: 11.414
Dat ze niet goed met de banden omgaan is nog een vraag. We hebben wat vergelijkingen gezien van stints waar ze juist minder verloop hadden dan andere teams.
Ook hier moet je weer tussen de regels door lezen. Alles is relatief. De banden zijn kut, maar stel de McLaren gaat er het minst slecht mee om. Dan zul hoor je Hamilton dus de ene keer zeggen dat de banden dramatisch zijn en dat er niet behoorlijk op te racen valt. Een andere keer kan hij dan zeggen dat de McLaren goed met de banden omgaat. Lijkt tegenstrijdig maar dat is het dus niet.
Posts: 5.792
Heb het ook gezien op de bbc en daar werd ook gezegd dat de wagen niet wilde insturen en nog vele andere dingen . Met andere worden het is dweil.Maar niks is zo als het er uitziet natuurlijk .mclaren zal alles op zij zetten om mee te gaan doe om de titel.Wanneer mclaren tegenvalt het echt niet het hele seizoen zal zijn .Binnen 3 races doen ze echt wel weer mee.
Posts: 235
Jenson Button heeft helemaal niemand gewaarschuwd!, hij zei gewoon :een \'\'overwinning sluit ik niet uit\'\'
McLaren Para La Victoria
Posts: 10.089
we will see, ik verwacht gewoon 4 teams die kunnen winnen
Posts: 2.267
vergeet niet dat er een aantal intelligente mensen werken bij mclaren (overgens ook bij andere hoor). Maar tijdens het testen zullen ze veel aspecten los van elkaar willen \"onderzoeken\". Dat is wellicht gewoon gebeurd, en hebben ze zoals vermeld de limieten van bepaalde onderdelen opgezocht, hetgeen resulteerde in het weinig aantal kilometers.
Posts: 962
Ja dat hebben ze bij Ferrari en RBR ook gedaan alleen die hebben bijna 2 keer zoveel data verzameld.. Qua snelheid kun je er sowieso niet zoveel over zeggen vanwege alle factoren die meewegen bij het testen, maar die wagen is echt enorm onbetrouwbaar gebleken. Er zitten veel kinderziektes in die McLaren en die lossen ze niet zomaar op. Maar daarom, als die wagen heel blijft hebben ze best een kans. Laten we het hopen! Ik vermoed dat Alonso of Vettel ermee vandoor gaan.
Posts: 10.089
idd bij de andere teams zijn er ook genoeg intelligente mensen
Posts: 2.181
Er wordt teveel geroepen zowel links als recht dus ik weet het niet meer...Maar natuurlijk blijf je hopen voor een goed begin van het seizoen..
Posts: 18
Ik wordt een beetje moe van deze steekspelletjes. Kunnen we eindelijk gaan racen?
Posts: 7.033
Moeten jullie dit zien: Mclaren vs RBR front.
http://mclarenf-1.com/index.php?page=srs
Vind het echt gaaf gemaakt!
Posts: 11.414
Ik kan alleen een zijaanzicht vinden, maar de zijaanzichten van de RB7 en de MP4-26 zijn helaas niet helemaal uit de zelfde hoek gemaakt.
Posts: 19.803
Ik vind dit ook maar raar. Natuurlijk, theoretisch gezien kan hij winnen maar dan moet er bij de andere toppers veel mis gaan volgens mij.
Persoonlijk denk ik nog steeds dat McLaren een flinke achterstand heeft t.o.v. Red Bull, Ferrari en ook Mercedes. Dan kunnen ze wel gedurende het seizoen met updates enzo komen, Red Bull, Ferrari en Mercedes staan ook niet stil en blijven óók doorontwikkelen.
Ik schat ze echt in als 4e team momenteel en eigenlijk denk ik dat ze Red Bull en Ferrari gedurende het jaar niet meer kunnen passeren.
Posts: 7.177
Ik heb te horen gekregen dat we moeten opletten op de sauber. De tijden die hun meestal neerzetten waren niet met weinig feul. Hun kunnen nog wel eens de verassing worden! Ik hoop het zelf wel een beetje! Koba mag van mij wel winnen!
Posts: 3.007
Ik zet mijn geld op Narayan Karthikeyan:)
Posts: 830
@ Tifoso:
Je was me voor! :)
Posts: 305
Wat is dit nou? Dan is de auto te langzaam en dan weer niet. Dan hoort MClaren niet bij de favorieten en dan weer wel. Dan denkt Button dat ze ergens hooguit top 5 tot 10 pakken en nu gaat hij voor winst? Ik snap er geen klap meer van.
Posts: 3.077
Het is eigenlijk heel simpel, ze willen niet te negatief overkomen. Bij de presentatie waarschuwde McLaren nog haar concurrenten en nu kunnen ze verrassen. Dus ik denk dat het niet is waar ze op hoopte, maar het is beter dan het lijkt.
Maar McLaren is meer van woorden dan van daden, dus ik wacht af. Hoe dan ook is het voor mij geen verassing als ze meedoen voor de overwinning en voor McLaren wel, wat ook wel betekent dat ze er nu niet goed voorstaan.
Posts: 3.077
Het is eigenlijk heel simpel, ze willen niet te negatief overkomen. Bij de presentatie waarschuwde McLaren nog haar concurrenten en nu kunnen ze verrassen. Dus ik denk dat het niet is waar ze op hoopte, maar het is beter dan het lijkt.
Maar McLaren is meer van woorden dan van daden, dus ik wacht af. Hoe dan ook is het voor mij geen verassing als ze meedoen voor de overwinning en voor McLaren wel, wat ook wel betekent dat ze er nu niet goed voorstaan.
Posts: 10.089
Whitmarsh zei ook dat de Mclaren van dit jaar voor veel ophef zou gaan zorgen (zei die voor de presentatie)
maar ook daar heb ik nog vrij weinig van gemerkt
Posts: 1.650
Eens iets geheel anders... Toen Kers geïntroduceerd werd, was dat niet evident voor de teams. Enkel Mc Laren en Ferrari reden er het ganse seizoen mee (toch ?). Ik vraag me af of de andere teams nu ook geen problemen gaan kennen of zouden de kinderziektes niet bij de andere teams voorkomen ? Normaal gezien zou Mc Laren en Ferrari (en voor een stuk ook Renault) een voordeel moeten hebben mbt het gebruik van KERS of is dit niet meer aan de orde ? Ik ben geen techneut, vandaar...
Posts: 18.535
Ik denk, maar het blijft een vermoeden, natuurlijk, dat er dit jaar niet zoveel problemen mee gaan zijn. De meeste teams kopen natuurlijk de KERS van Zytek/Magneti/Renault Dit zijn de drie leveranciers die al ervaring hebben met het systeem. In 2009 was het systeem nieuw, dus kreeg je er wat kinderziektes mee, na 2 jaar doorontwikkeling veronderstel ik dat die er wel uit zijn. Je zag bijvoorbeeld bij Williams wel nog die elektrische problemen die Ferrari begin 2009 had, zij gebruiken (toeval of niet) de KERS van Cosworth en dus een nieuwer systeem, wat nog niet getest is. Ik vermoed bijvoorbeeld niet dat Red Bull of Mercedes er veel problemen mee gaan hebben, puur omdat de kennis van die KERStoestellen al stevig gevorderd is.
Posts: 18.535
Ohja, Sauber zou waarschijnlijk ook de Kennis van BMW weer meenemen etc.
Posts: 11.414
@RTH
De KERS van Renault komt trouwens ook van Magneti Marelli.
@Werner,
Het lijkt em toch ook dat McLaren, Mercedes en Ferrari wel wat voordeel zullen hebben van hun ervaring op het gebied van KERS. Alleen is KERS nou niet bepaald het onderscheidende systeem in de F1. Die paar tienden die je er mee wint op een ronde maakte toen ook al het verschil niet. Het was toen meer dat het ze hielp om in te halen en zelf niet ingehaald te worden.