Pirelli maakt definitieve kleurcodes voor compounds bekend
- Gepubliceerd op 18 maa 2011 16:32
-
32
- Door: Robin Smeets
"We zijn erg blij dat we voor het eerst in twintig jaar weer in de Formule 1 actief zullen zijn", vertelde Pirelli's motorsportbaas Paul Hembery. "Ons doel is om een goede en kleurrijke partner te zijn van de Formule 1, dus hoe kunnen we dat beter doen dan onze logo's gekleurd op de zijkant te zetten?"
Regenbanden: oranje
Intermediate: lichtblauw
Superzacht: rood
Zacht: geel
Medium: wit
Hard: zilver
Overigens neemt Pirelli de harde en zachte band mee naar de eerste drie Grands Prix van 2011.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Pirelli
- Basis Milan, Italië
37.476 reacties op Pirelli
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pirelli

Reacties (32)
Login om te reagerenPosts: 302
Klaar. Duidelijk zat denk ik zo :)
Al moet ik de verschillen tussen zilver en wit nog even zien :)
Posts: 72
allemaal goed en wel inderdaad, maar kies dan in plaats wan wit of silver voor groen.
Posts: 398
Ja dat is inderdaad wel vervelend zeker ook omdat het waarschijnlijk niet de minst gebruikte banden op hetzelfde moment zullen zijn. Hopen dat het meevalt en anders inderdaad 1 van de 2 veranderen in groen o.i.d.
Posts: 577
is er nog verschil in hardheid bij de regenbanden en intermediates?
Posts: 3.007
Als ze medium (wit) en hard (zilver) niet t zelfde weekend meenemen hoeft dat geen probleem te zijn. Dat zal ook niet gebeuren, want ik meen me te herinneren dat het verschil groot moet zijn tussen beide compounds. Daardoor zal er altijd een compound overgeslagen worden.
Dus ze zullen altijd de combinatie superzacht en medium of zacht en hard meenemen.
Al valt het wel te bezien of ze vol gaan houden. Als het verschil strax echt te groot is denk ik dat weer terug zullen krabbelen.
Posts: 58
en dit nog eens onthouden dan komt het goed
Posts: 96
wrm doen ze geen paars voor hard dat verschil is beter te zien want zilver en wit is moeilijk uit elkaar te houden.
overigens wel een vet idee om da letters te kleuren
Posts: 10.089
waarom niet een zwarte kleur ??? (haha)
Posts: 77
Dat is opzich niet zo heel intresant omdat er altijd 1 compound tussen zit. Zilver en wit zijn dus mooi tegelijkertijd op de baan.
Posts: 898
handig om te weten,
Posts: 50
Men neemt toch nooit 2 op een volgende banden types mee dus het verschil tussen wit en zilver is niet belangrijk..... toch
Of wat dit enkel bij bridgestone
Posts: 8
Ik denk dat dit nog geldt. Dus er worden 2 soorten banden meegenomen per weekend, een zachte (soft/super soft) en harde compound (medium/hard). Of is er misschien er race waar dat de medium en de harde wordt gebruikt? Ik kan men er geen herinneren.
Posts: 594
regenband oranje :P
jammer dat Jos Verstappen niet meer meedoet
Posts: 197
Voor Jos Verstappen moeten ze nog een nieuw soort band invoeren :p de Offroad band
Posts: 10.089
die heeft Pirelli vast al wel :D
Posts: 577
Ja en voor hamilton ook. Denk dat low speed Gravel banden beter zijn. in de pits mag je niet zo hard door het grind
Posts: 10.089
hahahahaa
Posts: 653
Ik had dit beter gevonden:
Regenbanden: licht blauw
Intermediate: groen
Superzacht: rood
Zacht: oranje
Medium: geel
Hard: wit
Posts: 9.176
Superzacht: rood, super snel warm
Zacht: Pirelli geel, snel warm
Medium: groen, minder snel warm
Hard: blauw langzaam warm
Simpel, goed zichtbaar op TV en zeer duidelijk voor iedereen.
Posts: 2.418
Dan heb ik dus weer wat om uit m\'n hoofd te leren voor het nieuwe seizoen begint. :P
Posts: 830
top
Posts: 11.414
Het is inderdaad nog steeds zo dat er twee compounds verschil zit tussen de banden die ze meenemen. De \"prime\" is dan de harde variant (medium of hard) en de \"option\" de zachtere (supersoft of soft).
Dus dat wit en zilver zul je niet samen zien.
Enige uitzondering was vorig seizoen Duitsland, waar Bridgestone de supersoft en harde band meenam.
Posts: 10.089
dus er zal 1 compound tussen zitten.. aangezien de pirelli\'s zo snel slijten, zullen de coureurs dan de meeste tijd op de hardste van de 2 rijden in de race ?
Posts: 11.414
Neem aan dat ze bijna alleen op de hardere variant zullen rijden inderdaad.
De zachte band is wel 1 a anderhalve seconde sneller, maar dat is ook maar voor 1 rondje dan ook. Leuk voor de kwalificatie, maar in de race heb je daar niet veel aan.
Ben wel benieuwd hoeveel teams in Q3 op harde banden zullen rijden. Dan ben je wel een klap langzamer, maar anders moet je na een paar ronden al stoppen. Dan loop je weer het riciso dat je in het middenveld vast komt te zitten en veel tijd verliest.
Red Bull koos in Canada nog voor harde banden terwijl zo\'n beetje alle anderen in Q3 voor de zachte band gingen. Dat bleek achteraf de beste keus. Ook al moesten ze na 7 ronden al stoppen.
Alleen bleven die Bridgestones wel gaan. De Pirelli\'s zijn na een paar ronden al vele secondes langzamer.
Posts: 1.503
Jammer dat ze de groene opdruk niet gaan gebruiken, vond ik, net als geel, mooi staan bij sommige wagens!
Maar op één of andere manier vind ik dit een makkelijk rijtje om te onthouden, vind het mooi dat Pirelli het zo doet, nu is het nog wachten op de kwaliteit van de banden.
Trouwens, de intermediates zijn, vergeleken met die van Bridgestone, echt anders. Veel minder profiel op de band, ben benieuwd wat de rijders hier van zullen vinden.
Posts: 302
Ik denk dat ze bijvoorbeeld in Monaco en de andere straat circuits (Singapore?) de allerzachtste meesturen... Het kan...
Posts: 11.414
Valencia vorig jaar ook en Hongarije. Of misschien wachten ze tot het einde van het seizoen voor inderdaad Singapore en Abu Dhabi.
Als ik het zo zie dan zouden ze eigenlijk alle circuits waar de supersofts een optie zijn moeten afschaffen.
Posts: 507
maak mijn geen drol uit wat voor kleur,al is het pipelpaars,als ze maar hard gaan.koman nog 1 weekje en we gaan weer van start,
en geloof mij ik kijk ook als ik blauw bent.
Posts: 549
Wat is het verschil tussen intermediate en medium?
Posts: 11.414
Intermediates zijn voor een natte baan.
Posts: 169
Waarom deze aanpassing ze hadden het zo moeten houden als het was.
ALles het hard regen lijkt het mij logische dat ze allemaal op de regenbanden rijden en niet dat er mensen op de zacht rijden maar goed. Pirelle denkt hier anders over das duidelijk
Posts: 7.033
Even goed uit me hoofd leren voordat het seizoen begint.