user icon

Pirelli maakt definitieve kleurcodes voor compounds bekend

  • Gepubliceerd op 18 maa 2011 16:32
  • comments 32
  • Door: Robin Smeets
Bandenfabrikant Pirelli heeft de kleurcodes voor de banden van 2011 bekend gemaakt. Er zullen komend seizoen zes verschillende banden compounds beschikbaar zijn en elk type heeft zijn eigen kleur. De logo's van Pirelli en P Zero zullen in de kleuren op de zijkant van de banden gezet worden.

"We zijn erg blij dat we voor het eerst in twintig jaar weer in de Formule 1 actief zullen zijn", vertelde Pirelli's motorsportbaas Paul Hembery. "Ons doel is om een goede en kleurrijke partner te zijn van de Formule 1, dus hoe kunnen we dat beter doen dan onze logo's gekleurd op de zijkant te zetten?"

Regenbanden: oranje
Intermediate: lichtblauw
Superzacht: rood
Zacht: geel
Medium: wit
Hard: zilver

Overigens neemt Pirelli de harde en zachte band mee naar de eerste drie Grands Prix van 2011.

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Leonhart

    Posts: 285

    Klaar. Duidelijk zat denk ik zo :)
    Al moet ik de verschillen tussen zilver en wit nog even zien :)

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 16:34
    • tvdbosch

      Posts: 72

      allemaal goed en wel inderdaad, maar kies dan in plaats wan wit of silver voor groen.

      • + 0
      • 18 maa 2011 - 17:09
    • F1joris

      Posts: 398

      Ja dat is inderdaad wel vervelend zeker ook omdat het waarschijnlijk niet de minst gebruikte banden op hetzelfde moment zullen zijn. Hopen dat het meevalt en anders inderdaad 1 van de 2 veranderen in groen o.i.d.

      • + 0
      • 18 maa 2011 - 19:46
    • is er nog verschil in hardheid bij de regenbanden en intermediates?

      • + 0
      • 18 maa 2011 - 23:10
    • Tifoso

      Posts: 2.918

      Als ze medium (wit) en hard (zilver) niet t zelfde weekend meenemen hoeft dat geen probleem te zijn. Dat zal ook niet gebeuren, want ik meen me te herinneren dat het verschil groot moet zijn tussen beide compounds. Daardoor zal er altijd een compound overgeslagen worden.
      Dus ze zullen altijd de combinatie superzacht en medium of zacht en hard meenemen.
      Al valt het wel te bezien of ze vol gaan houden. Als het verschil strax echt te groot is denk ik dat weer terug zullen krabbelen.

      • + 0
      • 19 maa 2011 - 10:37
  • en dit nog eens onthouden dan komt het goed

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 16:37
  • wrm doen ze geen paars voor hard dat verschil is beter te zien want zilver en wit is moeilijk uit elkaar te houden.

    overigens wel een vet idee om da letters te kleuren

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 16:40
  • waarom niet een zwarte kleur ??? (haha)

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 16:49
  • conundrum

    Posts: 77

    Dat is opzich niet zo heel intresant omdat er altijd 1 compound tussen zit. Zilver en wit zijn dus mooi tegelijkertijd op de baan.

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 16:49
  • guidoF1

    Posts: 898

    handig om te weten,

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 17:14
  • Hawke

    Posts: 50

    Men neemt toch nooit 2 op een volgende banden types mee dus het verschil tussen wit en zilver is niet belangrijk..... toch

    Of wat dit enkel bij bridgestone

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 17:29
    • Ik denk dat dit nog geldt. Dus er worden 2 soorten banden meegenomen per weekend, een zachte (soft/super soft) en harde compound (medium/hard). Of is er misschien er race waar dat de medium en de harde wordt gebruikt? Ik kan men er geen herinneren.

      • + 0
      • 18 maa 2011 - 20:26
  • reprep

    Posts: 547

    regenband oranje :P

    jammer dat Jos Verstappen niet meer meedoet

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 17:37
    • joeri1990

      Posts: 197

      Voor Jos Verstappen moeten ze nog een nieuw soort band invoeren :p de Offroad band

      • + 0
      • 18 maa 2011 - 17:41
    • die heeft Pirelli vast al wel :D

      • + 0
      • 18 maa 2011 - 18:29
    • Ja en voor hamilton ook. Denk dat low speed Gravel banden beter zijn. in de pits mag je niet zo hard door het grind

      • + 0
      • 18 maa 2011 - 23:12
    • hahahahaa

      • + 0
      • 19 maa 2011 - 09:30
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Ik had dit beter gevonden:
    Regenbanden: licht blauw
    Intermediate: groen
    Superzacht: rood
    Zacht: oranje
    Medium: geel
    Hard: wit

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 18:44
    • Superzacht: rood, super snel warm
      Zacht: Pirelli geel, snel warm
      Medium: groen, minder snel warm
      Hard: blauw langzaam warm

      Simpel, goed zichtbaar op TV en zeer duidelijk voor iedereen.

      • + 0
      • 19 maa 2011 - 19:09
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Dan heb ik dus weer wat om uit m\'n hoofd te leren voor het nieuwe seizoen begint. :P

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 19:01
  • gabini

    Posts: 808

    top

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 19:53
  • Het is inderdaad nog steeds zo dat er twee compounds verschil zit tussen de banden die ze meenemen. De \"prime\" is dan de harde variant (medium of hard) en de \"option\" de zachtere (supersoft of soft).

    Dus dat wit en zilver zul je niet samen zien.

    Enige uitzondering was vorig seizoen Duitsland, waar Bridgestone de supersoft en harde band meenam.

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 21:33
    • dus er zal 1 compound tussen zitten.. aangezien de pirelli\'s zo snel slijten, zullen de coureurs dan de meeste tijd op de hardste van de 2 rijden in de race ?

      • + 0
      • 19 maa 2011 - 09:32
    • Neem aan dat ze bijna alleen op de hardere variant zullen rijden inderdaad.

      De zachte band is wel 1 a anderhalve seconde sneller, maar dat is ook maar voor 1 rondje dan ook. Leuk voor de kwalificatie, maar in de race heb je daar niet veel aan.

      Ben wel benieuwd hoeveel teams in Q3 op harde banden zullen rijden. Dan ben je wel een klap langzamer, maar anders moet je na een paar ronden al stoppen. Dan loop je weer het riciso dat je in het middenveld vast komt te zitten en veel tijd verliest.

      Red Bull koos in Canada nog voor harde banden terwijl zo\'n beetje alle anderen in Q3 voor de zachte band gingen. Dat bleek achteraf de beste keus. Ook al moesten ze na 7 ronden al stoppen.

      Alleen bleven die Bridgestones wel gaan. De Pirelli\'s zijn na een paar ronden al vele secondes langzamer.

      • + 0
      • 19 maa 2011 - 09:45
  • AtteH

    Posts: 1.443

    Jammer dat ze de groene opdruk niet gaan gebruiken, vond ik, net als geel, mooi staan bij sommige wagens!
    Maar op één of andere manier vind ik dit een makkelijk rijtje om te onthouden, vind het mooi dat Pirelli het zo doet, nu is het nog wachten op de kwaliteit van de banden.
    Trouwens, de intermediates zijn, vergeleken met die van Bridgestone, echt anders. Veel minder profiel op de band, ben benieuwd wat de rijders hier van zullen vinden.

    • + 0
    • 18 maa 2011 - 23:12
  • Leonhart

    Posts: 285

    Ik denk dat ze bijvoorbeeld in Monaco en de andere straat circuits (Singapore?) de allerzachtste meesturen... Het kan...

    • + 0
    • 19 maa 2011 - 00:29
    • Valencia vorig jaar ook en Hongarije. Of misschien wachten ze tot het einde van het seizoen voor inderdaad Singapore en Abu Dhabi.

      Als ik het zo zie dan zouden ze eigenlijk alle circuits waar de supersofts een optie zijn moeten afschaffen.

      • + 0
      • 19 maa 2011 - 09:49
  • maak mijn geen drol uit wat voor kleur,al is het pipelpaars,als ze maar hard gaan.koman nog 1 weekje en we gaan weer van start,
    en geloof mij ik kijk ook als ik blauw bent.

    • + 0
    • 19 maa 2011 - 05:57
  • Houwimmie

    Posts: 517

    Wat is het verschil tussen intermediate en medium?

    • + 0
    • 19 maa 2011 - 07:53
    • Intermediates zijn voor een natte baan.

      • + 0
      • 19 maa 2011 - 12:19
  • Waarom deze aanpassing ze hadden het zo moeten houden als het was.
    ALles het hard regen lijkt het mij logische dat ze allemaal op de regenbanden rijden en niet dat er mensen op de zacht rijden maar goed. Pirelle denkt hier anders over das duidelijk

    • + 0
    • 19 maa 2011 - 08:25
  • Even goed uit me hoofd leren voordat het seizoen begint.

    • + 0
    • 19 maa 2011 - 13:28

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar