Officieel: Team Lotus presenteert drie test- en reservecoureurs

Team Lotus heeft Davide Valsecchi, Luiz Razia en Ricardo Teixeira aangekondigd als de test- en reservecoureurs van het team. Razia is de officiële derde rijder, terwijl Valsecchi aangemerkt is als testrijder. Teixeira is de tweede reserverijder van Team Lotus.

Valsecchi en Razia hebben al een nauwe band met Lotus, omdat ze voor het AirAsia-team in de GP2 Series rijden. Zij zullen als onderdeel van hun contract tijdens enkele raceweekenden op de vrijdag in actie mogen komen. "Door de inbreng van Davide en Luiz heeft Team AirAsia een erg sterke start gekend in de GP2. Team Lotus zal ze nu een waardevolle ervaring geven op het hoogste niveau van de autosport, waardoor ze hun kwaliteiten kunnen blijven ontwikkelen", vertelde Lotus CEO Riad Asmat.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • AtteH

    Posts: 1.503

    Jammer voor Chandok... Had verwacht dat die ook wel aangesteld zou worden als test/reserverijder van dit team.

    • + 0
    • 11 maa 2011 - 18:08
  • rchorus

    Posts: 880

    Tegenvaller. Vooral dat ze Valsecchi niet benoemd hebben tot reservecoureur. Razia heeft niets laten zien in de kampioenschapsauto van vorig jaar (teamgenoot van Maldonado) .. Teixeira is sowieso een lachertje. Nee, kan me hier niet zo in vinden, maar goed, wie ben ik? ;)

    • + 0
    • 11 maa 2011 - 18:21
    • Ricardo uit Geleen?

      • + 0
      • 11 maa 2011 - 18:34
    • Scherp ;)

      • + 0
      • 11 maa 2011 - 18:47
    • waarom zou je 3 van die gasten nemen 1 is toch genoeg, want wat jij al razia reed vorig jaar middenmoot gp2 en zijn teamgenoot werd kampioen, die teixeira heb ik ook nog niks positief over gehoord. neem gewoon 1 test-reverve rijder.

      • + 0
      • 11 maa 2011 - 22:55
    • rchorus

      Posts: 880

      Teixeira brengt veel geld mee, en ik vermoed dat Razia dat ook doet. Van Valsecchi is bekend dat hij nauwelijks sponsorcentjes heeft, anders had HRT hem graag willen hebben op basis van zijn wintertests.

      • + 0
      • 12 maa 2011 - 01:44
    • @ Ricardo uit Geleen: Ten eerste vind ik het zeer logisch dat de twee coureurs van het juniorteam AirAsia beiden de reserve- en testcoureurs worden. Waarom heb je anders een juniorteam in de GP2?
      Ten tweede vind ik het respectloos hoe men over Teixeira spreekt. Het is een gemiddeld getalenteerd coureur die best wel kan sturen. Hij brengt een berg aan sponsorgeld mee voor een team wat veel centen kan gebruiken. Lotus kiest for twee goede racecoureurs, dus dan weet je dat zij op deze wijze geld moeten binnenkrijgen. Tot slot over Teixeira, hoelang geleden hebben we een Afrikaanse coureur gezien? Ik ben zeer gelukkig met Teixeira binnen de Formule 1. Het is zeer positief voor het internationale karakter wat de Formule 1 nastreeft. Zolang er ook geen GP in Afrika gehouden wordt, vind ik dat je ook niet mag spreken over een wereldkampioenschap...
      Teixeira is sowieso een lachertje. Nee, kan me hier niet zo in vinden, maar goed, wie ben ik? ;)
      Reacties op rchorus\' reactie
      mitchell(714) 11 maart 2011 18:34
      reply
      Ricardo uit Geleen? Formula Zero(984) 11 maart 2011 18:47
      reply
      Scherp ;) weltmeister schumi(39) 11 maart 2011 22:55
      reply
      waarom zou je 3 van die gasten nemen 1 is toch genoeg, want wat jij al razia reed vorig jaar middenmoot gp2 en zijn teamgenoot werd kampioen, die teixeira heb ik ook nog niks positief over gehoord. neem gewoon 1 test-reverve rijder. Ricardo uit Geleen(529) Vandaag om 01:44
      reply
      Teixeira brengt veel geld mee, en ik vermoed dat Razia dat ook doet. Van Valsecchi is bekend dat hij nauwelijks sponsorcentjes heeft, anders had HRT hem graag willen hebben op basis van zijn wintertests.

      • + 0
      • 12 maa 2011 - 08:56
    • @ Ricardo uit Geleen: Ten eerste vind ik het zeer logisch dat de twee coureurs van het juniorteam AirAsia beiden de reserve- en testcoureurs worden. Waarom heb je anders een juniorteam in de GP2?
      Ten tweede vind ik het respectloos hoe men over Teixeira spreekt. Het is een gemiddeld getalenteerd coureur die best wel kan sturen. Hij brengt een berg aan sponsorgeld mee voor een team wat veel centen kan gebruiken. Lotus kiest for twee goede racecoureurs, dus dan weet je dat zij op deze wijze geld moeten binnenkrijgen. Tot slot over Teixeira, hoelang geleden hebben we een Afrikaanse coureur gezien? Ik ben zeer gelukkig met Teixeira binnen de Formule 1. Het is zeer positief voor het internationale karakter wat de Formule 1 nastreeft. Zolang er ook geen GP in Afrika gehouden wordt, vind ik dat je ook niet mag spreken over een wereldkampioenschap...

      • + 0
      • 12 maa 2011 - 08:57
    • rchorus

      Posts: 880

      Respectloos? Kijk naar de resultaten in GP2 en F2! De man is echt een pannekoek vergeleken bij iemand als Valsecchi of zelfs Razia!

      En je hoort mij toch niet zeggen dat het slecht is dat ze Razia en Valsecchi benoemen tot testers? Mooi initiatief zelfs. Maar Teixeira aannemen i.p.v. Chandhok vind ik stom. En Valsecchi géén reservecoureur maken en Razia wél vind ik ook stom. Dat baseer ik op de RESULTATEN van de coureurs zelf.

      • + 0
      • 12 maa 2011 - 15:31
    • @ Ricardo uit Geleen: Chandhok aannemen i.p.v. Teixeira vind ik pas echt stom. Wat heeft Chandhok nu toe zoeken bij een team als Lotus om onder contract te staan als derde reserve- / testcoureur? Ten tweede, vergelijk eens wat Teixeira meebrengt in vergelijking met Chandhok qua finaciën maar ook qua exposure...

      • + 0
      • 12 maa 2011 - 22:06

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar