user icon

Formule 1 blijft in ieder geval tot en met 2023 in Bakoe racen

  • Gepubliceerd op 05 feb 2019 09:09
  • comments 10
  • Door: Bjorn Smit

De Grand Prix van Azerbeidzjan blijft voorlopig behouden voor de Formule 1. De organisaties van de Grand Prix en de Formule 1 zijn het eens geworden over een nieuw contract, dat de koningsklasse van de autosport tot en met 2023 bindt aan het stratencircuit in Bakoe.

De Grand Prix in Bakoe stond in 2016 voor het eerst op de kalender van de Formule 1, destijds als de Europese Grand Prix. De afgelopen twee jaar stond de race 'gewoon' als de Grand Prix van Azerbeidzjan op de kalender. In eerste instantie tekende het Baku City Circuit een contract voor tien jaar met Bernie Ecclestone, maar vorig jaar maakte het circuit gebruik van een clausule in het contract. Daardoor zou de race van 2020 de laatste editie zijn en men dus eerder kunnen onderhandelen met Liberty Media.

Inmiddels is de organisatie dus om de tafel geweest met Liberty en daar is een nieuw contract uit voortgekomen. Het nieuwe contract houdt de Grand Prix van Azerbeidzjan in ieder geval tot en met 2023 op de Formule 1-kalender. "We zijn erg blij dat we onze overeenkomst vernieuwd hebben, waardoor de Azerbeidzjaanse Grand Prix nog jaren op de Formule 1-kalender blijft. In een korte periode is deze race een van de populairste van het seizoen geworden, die altijd spannende gevechten en spectaculair racen laat zien", vertelde Chase Carey over de contractverlenging.

 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • blabla. Men schuift gewoon flink en dus prima. Dat een historische baan geheten Monza de touwtjes niet aan elkaar kan knopen zegt genoeg....hoewel ik dat maar een saaie rukrace vind. Voor het oog is het wel oké dat Bakoe en een paar leuke races al gezien.

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 09:19
  • beerkuh

    Posts: 2.455

    tja de een houd ervan en de ander niet, ik persoonlijk heb niks met Bakoe, al moet ik zeggen dat de laatste race wel spectaculair was! ik heb het niet zo op de richting die de F1 nu heengaat namelijk staatcircuits, ik ben meer van de gewone racecircuits maar dat is mijn bescheiden mening

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 09:20
    • nugunz

      Posts: 212

      Onder het kopje "Straatcircuit" staat Baku bij mij toch wel hoog in de ranglijst. Ik kan me geen saaie Baku race herinneren. Prima circuit, zorgt altijd voor het nodige spektakel.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 09:36
    • Die van 2016 was nou niet echt spannend imo.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 13:43
  • The dre

    Posts: 2.184

    Laatste 2 races in bakoe waren toch echt leuk om te zien, ik vindt het dan ook helemaal prima.

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 09:38
  • De eerste editie was redelijk saai, maar laatste paar races waren prima!
    Leuke en afwisselende baan, een race waar ik naar uitkijk, leukste circuit van de latere toevoegingen aan de kalender naar mijn mening, goed nieuws dat ze hier nog effe blijven!

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 09:46
  • Musky

    Posts: 2.187

    Een pak van mijn hart, gelukkig maar het is een mooi wegcircuit waar nog eens spanning hangt voor de wedstrijd.

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 10:05
    • Helemaal eens Musky. Ik heb verder niets met het land maar het circuit is om bij vingers mee af te likken. Zorgt vaak voor opmerkelijke races.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 11:17
  • Racing Point zal dolgelukkig zijn, kans op vijf podiums in vijf jaar voor Lance ;)

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 10:46
  • nugunz

    Posts: 212

    Hoeveel laps en pitstops moeten ze wel niet nemen willen ze tot 2023 blijven rijden! Zal ook vast klachten regenen van de bevolking van Baku.

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 15:20

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 28 okt 1930 (90)
  • Geb. plaats Bungay, Suffolk, England, UK, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,59 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar