user icon

Chandhok ziet 2021 voor de Formule 1 als mogelijkheid om te herstarten

  • Gepubliceerd op 21 jan 2019 14:56
  • comments 14
  • Door: Niels Langenberg

Er zouden in 2021 wel eens grote veranderingen kunnen plaatsvinden in de Formule 1 en Karun Chandhok denkt dat dat voor de de koningsklasse van de autosport een goede mogelijkheid kan zijn om te herstarten. De Indiër hoopt dat er ook wat gedaan zal worden aan het geluid van de auto's.

"2021 is een geweldige mogelijkheid voor de Formule 1. Of die mogelijkheid benut gaat worden, moeten we nog zien. We hebben nog geen concrete regels gezien voor 2021. Er zijn veel geruchten en er wordt veel gepraat, maar er is nog niets bepaald. Dus laten we het afwachten", zegt Chandhok tegenover Crash.

"Hopelijk pakken ze de mogelijkheid aan om te herstarten. Het is echt nodig dat iemand van de Formule 1 of Liberty de koe bij de hoorns vat en ervoor zorgt dat de sport beter wordt, dat het racen beter wordt en dat de auto's minder gecompliceerd zijn. Diegene moet gewoon toegewijd zijn. Als dat kan, dan is dat geweldig voor iedereen die kijkt", aldus Chandhock, die ook het geluid van de auto's belangrijk vindt.

"Iedereen die een fan van de sport is, begrijpt waarom het geluid van de auto's zo belangrijk is. Het is een erg gevoelig iets. Ik woonde eerst in Brackley, bijna tien kilometer bij Silverstone vandaan en ik kon de Formule 1-tests horen. Dan sprong ik in de auto om de test op Silverstone te kunnen bekijken, aangezien ik een fan ben van de sport. Ik denk dat dat op dit moment een beetje wordt gemist."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Roy

    Posts: 2.172

    En toch..... Dat geluid... tjah. Ik mis het echt. Daardoor lijken inhaal actie's nog bruter.

    Echter.... er moet sowieso veel en veel ingehaald gaan/kunnen worden.

    • + 0
    • 21 jan 2019 - 14:59
    • Ik herinner me de enige F1 race waar ik ben geweest nog als de dag van gister.. Al is dat dan 22 jaar geleden maar de indruk die dat heeft gemaakt is onuitwisbaar.
      De eerste keer dat je een F1 auto van de V10 generatie Eau-Rouge ziet opstijgen is fenomenaal... Het versnellen van zo’n ding was echt ongelofelijk!.. het geluid oorverdovend alsof het je trommelvliezen zou doen gaan scheuren, de geur was ook niet echt iets alledaags.. en als je de auto’s in de verte bij de busstop chicane hoorde terugschakelen waande je je op militaire trainings gebieden waar mortieren werden afgeschoten.
      Dit was dan nog maar de training voorafgaand op de race, wat toen op zondag was.

      Dan de start en het hele veld dat aan komt stormen als een zwerm über wespen die aan de steroïden hebben gezeten! Sjeezus, m’n hele lichaam kon het gewoon voelen!.. helemaal in de maagstreek, waaauw! Zoiets had ik nooit kunnen bedenken, de coureurs zie je gewoon letterlijk en figuurlijk klappen krijgen van de bolides, het onderuit zakken bij het remmen, de helmen heen en weer schuddend in de cockpits.
      Bizar gewoon, wat het geluid dan een verschil kan maken.. De beleving is gewoon anders dan nu, maar niet minder spannend dat dan weer wel.

      • + 4
      • 21 jan 2019 - 15:25
    • Roy

      Posts: 2.172

      Maxiaans ; klopt helemaal wat je zegt! Ik bedoel ook meer ; als ik moet kiezen tussen geluid of het inhalen opzich,

      Dan doe mij maar liever 100 extra inhaal acties per GP. Bij wijze van spreke uiteraard.

      • + 0
      • 21 jan 2019 - 15:56
    • Het geluid voelen mis ik ook nog steeds , daarom ga ik jaarlijks naar een Boss GP weekend en de Historic GP in Zandvoort .
      Dit jaar waarschijnlijk naar de Boss GP in ....jawel...Spielberg . Omdat dat in een dal ligt is het geluid daar fantastisch.

      • + 0
      • 21 jan 2019 - 17:28
    • Stitch

      Posts: 5.224

      Het geluid is weer zo'n bijzaak. Ja, als alles klopt mag het van mij aangepkat worden. Wat veel belangrijker is: Slipstreamen en inhalen moeten weer mogelijk worden door de bouw van de auto's te veranderen. Dan krijg je close racing en spannende races. De motorformule moeten ze zoveel mogelijk laten zoals die nu is, want nu zitten de fabrikanten weer redelijk dicht bij elkaar qua vermogen en dat nivelleert nog meer naarmate men de motorformule hetzelfde laat.

      • + 0
      • 21 jan 2019 - 17:32
  • Joeppp

    Posts: 4.081

    Die Chandok denkt een hoop de laatste tijd.

    • + 3
    • 21 jan 2019 - 15:01
    • Inderdaad en ik had to tdeze maand nog nooit van m gehoord

      • + 0
      • 21 jan 2019 - 15:57
    • Na een klikje op Wiki bleek dat mijn geheugen me nog niet helemaal in de steek heeft gelaten.
      Ik dacht dat hij 2 seizoenen in de F1 wat rond had gereden , waaronder Honda het toenmalige HRC team.
      En hij heeft wat testwerk gedaan .

      • + 0
      • 21 jan 2019 - 17:56
    • Was Karun niet de eerste Maleisische F1 coureur?

      • + 0
      • 21 jan 2019 - 18:12
    • Chandok is Indiër. Ik denk dat je Alex Yoong bedoelt Maxiaans, die komt uit Maleisië.

      • + 0
      • 22 jan 2019 - 09:53
  • jd2000

    Posts: 4.600

    Is Chandhok het nieuwe orakel van de F1?

    • + 0
    • 21 jan 2019 - 17:19
    • Sjakie is op vakantie, en heeft Chandhok gevraagd om ff op de winkel te passen.

      • + 0
      • 21 jan 2019 - 17:39
    • Sjakies ‘magic’ chocolat factory...;)

      • + 0
      • 21 jan 2019 - 17:57
    • Was Sjakie op vakantie in Maleisië misschien?

      • + 0
      • 21 jan 2019 - 18:53

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land India
  • Geb. datum 19 jan 1984 (37)
  • Geb. plaats Chennai, Tamil Nadu, India, India
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec