Bernie Ecclestone: "Mogelijk racen we later dit jaar in Bahrein"

De geruchten en speculaties over het al dan niet doorgaan van de Grand Prix in Bahrein blijven maar komen. Bernie Ecclestone wil uiterlijk dinsdag of woensdag een beslissing hebben genomen over de seizoensopener van 2011 en haalt nu de mogelijkheid aan dat de Grand Prix van Bahrein eventueel later dit seizoen nog kan worden verreden.

"Waarschijnlijk nemen we dinsdag een beslissing over de eerste race", vertelde Ecclestone. "Ik heb vandaag nog niet met de kroonprins gesproken dus ik weet niet precies hoe het er op dit moment aan toe gaat. Hij weet of het er veilig is om te racen. Misschien kunnen we de race uitstellen of later dit jaar nog racen in Bahrein."

Verder sloot Ecclestone uit dat er op een ander circuit gereden gaat worden. Dit is volgens de Brit niet mogelijk om logistieke redenen.

Reacties (28)

Login om te reageren
  • TJ

    Posts: 619

    \"Misschien kunnen we de race uitstellen of later dit jaar nog racen in Bahrein.\"
    Wat is het verschil?

    Ik denk dat het een verstandige keuze is om de race uit te stellen. Het is een mooi circuit, dat gewoon op de agenda moet staan. Maar een opening op Albert Park is natuurlijk zoals het hoort.

    • + 0
    • 20 feb 2011 - 18:17
    • turbof1

      Posts: 2.049

      Misschien bedoelt hij bahrein als eerste race houden, met als mogelijk gevolg dat het gans seizoen opgeschoven wordt. De andere optie is wel duidelijk.

      • + 0
      • 20 feb 2011 - 18:37
    • en hoogstwaarschijnlijk extra kosten

      • + 0
      • 20 feb 2011 - 18:48
    • Ecclestone zei (over de race van Belgie in 1985):
      \"We scheduled that later. We may be able to do the same with this one\"

      \"I hope we don\'t have to do anything, I hope things will just carry on as normal. Obviously some people were killed, nobody\'s happy with that, I\'m quite sure.\"

      • + 0
      • 20 feb 2011 - 19:37
  • Zou echt balen zijn als we moeten wachten tot aan Melbourne! Goed idee om Bahrein op een andere datum te laten doorgaan in het geval dat..

    • + 0
    • 20 feb 2011 - 18:19
    • Ja, je zou bijna denken dat ze het daar in Bahrein doen om de Formule 1-fans te treiteren...

      [/sarcasme]

      • + 0
      • 20 feb 2011 - 20:27
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Ik heb nog wel een idee voor Bernie: Nu een vakantie houden in plaats van de race in Bahrein en dan de GP verplaatsen naar de zomerstop. :p Zal alleen wel niet gebeuren, die mensen moeten tijdens het seizoen ook vakantie krijgen. :)

    • + 0
    • 20 feb 2011 - 18:44
  • Sprokkel

    Posts: 517

    \"Misschien bedoelt hij bahrein als eerste race houden, met als mogelijk gevolg dat het gans seizoen opgeschoven wordt. De andere optie is wel duidelijk.\"

    Ja hoor, gebruik je verstand eens makker: want zoiets is natuurlijk totaal niet mogelijk!!!
    Al die andere GP organisators hebben ook promotiecampagnes e.d lopen: denk je echt dat die zomaar even een paar weken door willen schuiven?

    En wat van de circuits te denken; alsof er alleen maar F1 gereden wordt, die hebben ook andere evenementen op de kalender staan.
    Hebben we het nog niet eens over de kosten, de logistieke kant van dat verhaal, de uitzendschema\'s van zenders, de hotelreserveringen voor iedere gp, de contracten en wat allemaal nog niet meer!

    • + 0
    • 20 feb 2011 - 18:57
    • turbof1

      Posts: 2.049

      Ik heb het niet over een paar weken. Hoogstens 1 of 2 dagen.

      • + 0
      • 20 feb 2011 - 19:40
    • Stri

      Posts: 2.852

      @turbo

      Dat lijkt mij logistiek gezien nog steeds niet mogelijk. Een paar dagen kan al niet, want grand prix\'s moeten in het weekend gereden worden. Andere weekenden zijn de circuits al geboekt hoogstwaarschijnlijk, en, zoals sprokkel ook al aangeeft, logistiek gezien moet er zoveel gebeuren. Ik zit zelf in de muziek en bij een concert verplaatsen komt al enorm veel kijken, laat staan een grand prix

      • + 0
      • 20 feb 2011 - 19:51
    • Het is gewoon een beroerde vertaling/edit. De quote van Ecclestone is gewoon niet goed overgenomen.

      • + 0
      • 20 feb 2011 - 19:53
    • @ turbof1,

      Opschuiven van 1 of 2 dagen? Heeft dat nut, dan? Als het op vrijdag rommelt, zou het dan op zondag wel rustig zijn? Goeie gok om te nemen. Lijkt me totaal zinloos. Nee, de GP gaat door op de geplande datum of helemaal niet. Ik denk het laatste.

      • + 0
      • 20 feb 2011 - 20:31
    • turbof1

      Posts: 2.049

      Je moet goed weten dat dit NIET mijn mening is over wat en hoe met de GP moet gebeuren, maar eerder mijn mening over wat ecclestone bedoelde. Aub hoe u aan de context.

      • + 0
      • 21 feb 2011 - 12:40
    • Hier is je context...
      «
      turbof1(1232) 20 februari 2011 19:40

      * reply

      Ik heb het niet over een paar weken. Hoogstens 1 of 2 dagen.
      »

      • + 0
      • 21 feb 2011 - 12:46
    • turbof1

      Posts: 2.049

      Dat trouwens wel samen gaat met dit:

      \"Misschien bedoelt hij bahrein als eerste race houden, met als mogelijk gevolg dat het gans seizoen opgeschoven wordt. De andere optie is wel duidelijk. \"

      Dat Sprokkel niet de citeer knop vindt en dus daarbij de 2 berichten zover van elkaar zet, daar kan ik ook niets aan doen. Je had zelf wel wat meer moeite mogen doen om eens terug te kijken, dan wist je tenminste waar het over ging. Dus nogmaals: hou u aub aan de context.

      • + 0
      • 21 feb 2011 - 13:45
  • mooi circuit inderdaad maar slechte grand prix\'s 10% Actie 90% Veveeldheid

    • + 0
    • 20 feb 2011 - 19:06
  • VDS21

    Posts: 1.265

    De Kroonprins die hem adviseert...

    Een gevalletje van: wij van WC eend, adviseren WC eend.

    • + 0
    • 20 feb 2011 - 19:08
  • fre0n

    Posts: 538

    de f1 mensen hebben alles behalve vakantie in de zomerstop, dat is het moment waarop de fabrieken topprestaties leveren om een inhaalslag te realiseren

    • + 0
    • 20 feb 2011 - 20:00
    • Behalve in die twee weken dat de fabriek verplicht op slot zit.

      • + 0
      • 20 feb 2011 - 20:32
    • TJ

      Posts: 619

      Dat valt mee hoor. De fabrieken moeten 2 weken dicht, computers op slot, en simulators ook. Dus het enige wat ze kunnen doen is op hun prive laptops wat data bekijken.
      Ik vind het wel een idee om Bahrein naar de zomerstop te verplaatsen. Ik denk dat ze de race in Brazilië wel echt als laatste willen houden.

      • + 0
      • 20 feb 2011 - 20:33
  • Als we de GP van Bahrein gaan schuiven lijkt mij 6 of 20 november de enige mogelijkheden. De 6de is tussen de GP van India en de GP van Abu Dhabi in. Lijkt mij logistiek wel passend...

    • + 0
    • 20 feb 2011 - 20:40
  • Cuba

    Posts: 20

    Gedurende de zomerstop is het hier in Bahrain 50 graden, ik denk niet dat er dan publiek komt afgezien van andere praktische zaken (koeling etc)

    • + 0
    • 21 feb 2011 - 06:16
    • dat publiek merk je toch al niet, dat zou niet zo erg zijn

      • + 0
      • 21 feb 2011 - 08:54
  • felix50

    Posts: 5.792

    Het gaat echt niet door .wat wil Eccel dan met tanks op de baan voor veiligheid zorgn en dan hebben we het nog niet eens over het personeel die buiten de circuit zijn.Ook een extra test moet er niet komen vind ik ,behalve de testtijd die ze kwijt zijn van Bahrein dan

    • + 0
    • 21 feb 2011 - 08:49
  • Jackie X

    Posts: 15

    Waarom niet het hele weekend achter de \"safety\" car? ;-)

    • + 0
    • 21 feb 2011 - 11:30
  • guidoF1

    Posts: 898

    De lui die dat circuit hebben neergelegd zijn indirect ook de veroorzakers van alle problemen. dus doei doei

    • + 0
    • 21 feb 2011 - 22:42

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar