Bernie Ecclestone: "Mogelijk racen we later dit jaar in Bahrein"
- Gepubliceerd op 20 feb 2011 18:13
-
28
- Door: Robin Smeets
"Waarschijnlijk nemen we dinsdag een beslissing over de eerste race", vertelde Ecclestone. "Ik heb vandaag nog niet met de kroonprins gesproken dus ik weet niet precies hoe het er op dit moment aan toe gaat. Hij weet of het er veilig is om te racen. Misschien kunnen we de race uitstellen of later dit jaar nog racen in Bahrein."
Verder sloot Ecclestone uit dat er op een ander circuit gereden gaat worden. Dit is volgens de Brit niet mogelijk om logistieke redenen.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 619
\"Misschien kunnen we de race uitstellen of later dit jaar nog racen in Bahrein.\"
Wat is het verschil?
Ik denk dat het een verstandige keuze is om de race uit te stellen. Het is een mooi circuit, dat gewoon op de agenda moet staan. Maar een opening op Albert Park is natuurlijk zoals het hoort.
Posts: 2.049
Misschien bedoelt hij bahrein als eerste race houden, met als mogelijk gevolg dat het gans seizoen opgeschoven wordt. De andere optie is wel duidelijk.
Posts: 10.089
en hoogstwaarschijnlijk extra kosten
Posts: 11.414
Ecclestone zei (over de race van Belgie in 1985):
\"We scheduled that later. We may be able to do the same with this one\"
\"I hope we don\'t have to do anything, I hope things will just carry on as normal. Obviously some people were killed, nobody\'s happy with that, I\'m quite sure.\"
Posts: 7.033
Zou echt balen zijn als we moeten wachten tot aan Melbourne! Goed idee om Bahrein op een andere datum te laten doorgaan in het geval dat..
Posts: 2.885
Ja, je zou bijna denken dat ze het daar in Bahrein doen om de Formule 1-fans te treiteren...
[/sarcasme]
Posts: 2.418
Ik heb nog wel een idee voor Bernie: Nu een vakantie houden in plaats van de race in Bahrein en dan de GP verplaatsen naar de zomerstop. :p Zal alleen wel niet gebeuren, die mensen moeten tijdens het seizoen ook vakantie krijgen. :)
Posts: 517
\"Misschien bedoelt hij bahrein als eerste race houden, met als mogelijk gevolg dat het gans seizoen opgeschoven wordt. De andere optie is wel duidelijk.\"
Ja hoor, gebruik je verstand eens makker: want zoiets is natuurlijk totaal niet mogelijk!!!
Al die andere GP organisators hebben ook promotiecampagnes e.d lopen: denk je echt dat die zomaar even een paar weken door willen schuiven?
En wat van de circuits te denken; alsof er alleen maar F1 gereden wordt, die hebben ook andere evenementen op de kalender staan.
Hebben we het nog niet eens over de kosten, de logistieke kant van dat verhaal, de uitzendschema\'s van zenders, de hotelreserveringen voor iedere gp, de contracten en wat allemaal nog niet meer!
Posts: 2.049
Ik heb het niet over een paar weken. Hoogstens 1 of 2 dagen.
Posts: 2.852
@turbo
Dat lijkt mij logistiek gezien nog steeds niet mogelijk. Een paar dagen kan al niet, want grand prix\'s moeten in het weekend gereden worden. Andere weekenden zijn de circuits al geboekt hoogstwaarschijnlijk, en, zoals sprokkel ook al aangeeft, logistiek gezien moet er zoveel gebeuren. Ik zit zelf in de muziek en bij een concert verplaatsen komt al enorm veel kijken, laat staan een grand prix
Posts: 11.414
Het is gewoon een beroerde vertaling/edit. De quote van Ecclestone is gewoon niet goed overgenomen.
Posts: 2.885
@ turbof1,
Opschuiven van 1 of 2 dagen? Heeft dat nut, dan? Als het op vrijdag rommelt, zou het dan op zondag wel rustig zijn? Goeie gok om te nemen. Lijkt me totaal zinloos. Nee, de GP gaat door op de geplande datum of helemaal niet. Ik denk het laatste.
Posts: 2.049
Je moet goed weten dat dit NIET mijn mening is over wat en hoe met de GP moet gebeuren, maar eerder mijn mening over wat ecclestone bedoelde. Aub hoe u aan de context.
Posts: 2.885
Hier is je context...
«
turbof1(1232) 20 februari 2011 19:40
* reply
Ik heb het niet over een paar weken. Hoogstens 1 of 2 dagen.
»
Posts: 2.049
Dat trouwens wel samen gaat met dit:
\"Misschien bedoelt hij bahrein als eerste race houden, met als mogelijk gevolg dat het gans seizoen opgeschoven wordt. De andere optie is wel duidelijk. \"
Dat Sprokkel niet de citeer knop vindt en dus daarbij de 2 berichten zover van elkaar zet, daar kan ik ook niets aan doen. Je had zelf wel wat meer moeite mogen doen om eens terug te kijken, dan wist je tenminste waar het over ging. Dus nogmaals: hou u aub aan de context.
Posts: 537
mooi circuit inderdaad maar slechte grand prix\'s 10% Actie 90% Veveeldheid
Posts: 1.265
De Kroonprins die hem adviseert...
Een gevalletje van: wij van WC eend, adviseren WC eend.
Posts: 112
hahaha die is goed, ik lig hier slap van het lachen
Posts: 10.089
dat is mijn lievelings uitspraak :D
Posts: 538
de f1 mensen hebben alles behalve vakantie in de zomerstop, dat is het moment waarop de fabrieken topprestaties leveren om een inhaalslag te realiseren
Posts: 2.885
Behalve in die twee weken dat de fabriek verplicht op slot zit.
Posts: 619
Dat valt mee hoor. De fabrieken moeten 2 weken dicht, computers op slot, en simulators ook. Dus het enige wat ze kunnen doen is op hun prive laptops wat data bekijken.
Ik vind het wel een idee om Bahrein naar de zomerstop te verplaatsen. Ik denk dat ze de race in Brazilië wel echt als laatste willen houden.
Posts: 4.499
Als we de GP van Bahrein gaan schuiven lijkt mij 6 of 20 november de enige mogelijkheden. De 6de is tussen de GP van India en de GP van Abu Dhabi in. Lijkt mij logistiek wel passend...
Posts: 20
Gedurende de zomerstop is het hier in Bahrain 50 graden, ik denk niet dat er dan publiek komt afgezien van andere praktische zaken (koeling etc)
Posts: 10.089
dat publiek merk je toch al niet, dat zou niet zo erg zijn
Posts: 5.792
Het gaat echt niet door .wat wil Eccel dan met tanks op de baan voor veiligheid zorgn en dan hebben we het nog niet eens over het personeel die buiten de circuit zijn.Ook een extra test moet er niet komen vind ik ,behalve de testtijd die ze kwijt zijn van Bahrein dan
Posts: 15
Waarom niet het hele weekend achter de \"safety\" car? ;-)
Posts: 898
De lui die dat circuit hebben neergelegd zijn indirect ook de veroorzakers van alle problemen. dus doei doei