Sebastian Vettel waagt zich nog niet aan voorspellingen
- Gepubliceerd op 19 feb 2011 22:25
-
12
- Door: Robin Smeets
"Ik weet niet hoe sterk de concurrentie is, het kampioenschap is namelijk nog niet begonnen", vertelde de regerend wereldkampioen. "Dit zijn nog maar de wintertests en iedereen probeert zich hier zo goed mogelijk voor te bereiden op het seizoen. Het is erg moeilijk om te zeggen waar welk team precies staat en hoe sterk de anderen zijn."
Vettel gaat niet op een andere manier het seizoen in nu hij de status van wereldkampioen geniet. "Als we in Bahrein van start gaan heeft iedereen nul punten. Het maakt niet uit of het Heikki Kovalainen is of dat ik het zelf ben, iedereen begint weer opnieuw. Natuurlijk verliep vorig jaar goed en we willen beide titels proberen te verdedigen. Maar je moet het seizoen niet beginnen met de gedachten om kampioen te worden. Je moet je focus leggen op de eerste paar races. Als je auto daarnaast betrouwbaar is weet je vanzelf snel genoeg of je een kans maakt op de titel."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 7.033
RBR zal zowieso weer berhoorlijk veel downforce hebben. Kijk dit filmpje van 2.00 tot 3.36 en vooral op het moment bij 3.24 zie je dat de voorvleugel weer enorm flexibel is!
www.youtube.com/watch?v=56VDcq6j6SE&feature=player_embedded
Posts: 5.792
Ben ik helemal niet eens met je.Kijk als de vleugels meer zouden bewegen dan de neus van de wagen had je een punt .Nu beweegt alles op de zelfde manier als er over bobbeltjes gereden word want dat zijn die gewegingen die je ziet.Wel zakt de neus wat in samen met de vleugels natuurlijk maar dat zak wel met de bodem te maken hebben.Ik heb de andere teams nog niet op deze manier bekeken dus weet ik niet of rb daar anders in is.
Posts: 11.414
Denk dat dat eerder door de bochten komt. de camera zit niet strak genoeg vast waardoor de hele voorkant lijkt te roteren.
Als je de auto op het rechte stuk volgt dan is er eigenlijk nauwelijks beweging in de voorvleugel.
Dat verbaast me, want ik dacht dat dat flexen van de voorvleugel gewoon toegestaan was. Die regels zijn toch niet aangepast?
Voor de flexibele bodemplaat zijn nu wel veel strengere regels. Dat zie ook trouwens. Je ziet niet meer dat die hele auto naar de grond duikt als de snelheid toeneemt.
Heb alleen wel het idee dat hij nog niet helemaal op topsnelheid rijdt.
Posts: 12.432
Goh, redelijk verstandige uitspraak van mijn \"vriend\". Één kantekening:in zijn positie bij RB moet je wel denken aan het kampioenschap, daarvoor zit je bij een top team en heb je een top auto.
Posts: 1.745
Het is ook nooit goed he. :D
Posts: 12.432
Er is altijd ruimte voor verbetering..
Posts: 1.508
Een hele verstandige uitspraak van mijn lieveling.Dit zijn nog maar wintertests.In de race gaat het er echt om.Ik kan niet wachten om hem met nr1 te zien racen.
Posts: 2.223
Nou, ik durf het wel aan
Massa wordt wereldkampioen, 2de en 3de worden Lewis Hamilton en Michael Schumacher, 4de en 5de plaats gaan naar Jenson Button en Heikki Kovalainen, Webber en Vettel pakken plaats 6 en 7, plaats 8 is voor Fernando Alonso en de rest weet ik niet, de batterijen van m\'n glazen bol waren op, hehe
Posts: 3.471
Droom lekker verder joh! Hopeloze reactie...
Posts: 2.223
Nou, laat me toch ook een keer...
Word geen gewoonte ofzo, maar was in een lollige bui
Posts: 3.984
Het is iid belachelijk :-)
Posts: 3.984
Het ligt nu voor de hand te zeggen, dat het tussen Fernando, Lewis en Vettel zal gaan. Dat zal ook wel zo zijn, alleen de volgorde? daar is weinig over te zeggen.
Ik hoop dat er toch nog een verassing is bv. Massa of Schumi of Niko.