user icon
user icon

Lauda spreekt voor het eerst sinds zijn longtransplantatie

  • Gepubliceerd op 20 dec 2018 14:05
  • comments 17
  • Door: Niels Langenberg

Niki Lauda heeft tegenover La Gazzetta dello Sport voor het eerst een interview gegeven sinds zijn longtransplantatie. Daar spreekt hij dan ook over en hij vertelt ook dat hij ontroerd was door een handgeschreven brief van Sebastian Vettel.

"De eigen handgeschreven brief van Sebastian vol mooie woorden, vond ik heel erg fijn. Ik had het niet verwacht, want meestal doen coureurs deze dingen niet, ze rijden gewoon. Maar hij is een goed mens."

"Hij heeft demotiverende momenten gekend, maar het zou absurd zijn om aan hem te twijfelen. Hij gaat herstellen, aangezien een kampioen niet vergeet hoe hij moet rijden. Hij gaat zoals altijd sterk terugkomen en gaat nog steeds Hamilton's rivaal zijn in 2019."

Ondanks zijn longtransplantatie heeft Lauda alle races gekeken. "Ik heb geen enkele Grand Prix gemist, ook al deed ik vaak aan intraveneuze therapie. Ik keek naar alle wedstrijden, in het weekend belde ik de pits en ze vertelden me altijd wat er aan de hand was. Het was alsof ik zelf op het circuit aanwezig was. Ik moet zeggen dat ik opnieuw de warmte heb ontdekt van de mensen met wie ik al jaren samenwerk."

De Oostenrijker zegt dat hij op geen enkel moment bang is geweest. "Ik wist dat het moeilijk ging worden, heel moeilijk. In dergelijke omstandigheden kon ik maar één ding doen en dat was vechten. Dat deed ik ieder moment en ik doe het nog steeds. Binnen mijn muren zijn is iets anders. De lucht hier is schoner, het klimaat is niet zo slecht als in Oostenrijk. Ze zeiden dat ik me over een maand weer helemaal fit en klaar moet voelen om te beginnen en ik ga de Grands Prix volgen als voorheen."

 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Das zeker ontroerend en een heel mooi gebaar van Vettel.

    • + 2
    • 20 dec 2018 - 14:19
  • beerkuh

    Posts: 1.963

    eens temeer lat Vettel zien dat hij in eerste plaats een Mens is! jammer dat hij zoveel gebashed wordt, en nee nogmaals ik ben geen Vettel fan op het circuit maar wel als mens!

    • + 2
    • 20 dec 2018 - 14:30
    • Kubica

      Posts: 3.890

      Dat is zeker waar. Het viel me ook op dat hij van alle coureurs het meeste tijd neemt om selfies te laten nemen en handtekeningen uit te delen.. Geen arrogantie bij hem, naast de baan.

      • + 0
      • 20 dec 2018 - 14:44
    • Op de baan blijf ik het een jankert vinden (Sorry, mijn mening) maar dingen zoals dit dat siert hem enorm als mens

      • + 1
      • 20 dec 2018 - 17:07
  • Leuk dat het beter gaat met hem en ook leuk van Vettel joh, maar dat hij zo was dat konden we al eerder weten.

    Wat ook niet helemaal klopt is dat Niki voor het eerst , dan wel openbaar, spreekt. Hij had al eens eerder een filmpje opgenomen en verzonden voor anderen om te zien. Misschien een eerste interview oid.

    • + 0
    • 20 dec 2018 - 14:33
    • Snork

      Posts: 9.567

      Staat er ook zo: "voor het eerst een interview gegeven"

      • + 1
      • 20 dec 2018 - 15:18
    • klopt snork, had t over de titel, misschien er bij moeten zetten.

      • + 0
      • 20 dec 2018 - 17:09
    • Misschien eerst het artikel lezen voordat je reageert ?

      • + 0
      • 21 dec 2018 - 00:57
    • he joh, dr staat dat niki voor het eerst spreekt, en daar klopt de ballen van. dat is wat ik zei. en dat klopt. dat er vervolgens in het artikel het over een interview gaat, maakt de titel niet kloppend of wel?

      • + 0
      • 21 dec 2018 - 10:26
  • hahaha, geen social media profiel nemen, brieven schrijven met z'n balpen in plaats van uit typen en doormailen, waar is die Vettel allemaal mee bezig joh, we leven niet meer in het stenen tijdperk!
    Zonder gekheid, zeker een heel mooie gebaar van Vettel, geeft aan dat hij als persoon goed in elkaar steekt, ondanks zijn soms wat dwaze acties op het asfalt..
    Zou mooi zijn als Vettel volgend seizoen eindelijk eens kampioen weet te worden

    • + 0
    • 20 dec 2018 - 14:36
    • Snork

      Posts: 9.567

      Als Vettel een postduif had, was de brief ook nog per postduif verstuurd. Mooi man.

      • + 1
      • 20 dec 2018 - 15:18
  • Vettel heeft meer dan eens dit seizoen zijn menselijke kant getoond en ook in sportief opzicht karakter laten zien. Hij zal zeker de grootste concurrent van Hamilton zijn.

    • + 0
    • 20 dec 2018 - 14:37
  • Petje af voor Vettel.

    • + 0
    • 20 dec 2018 - 14:38
    • Snork

      Posts: 9.567

      En voor Lauda, want zo'n longtransplantatie is niet niks. Wat die man allemaal heeft meegemaakt inmiddels....

      • + 2
      • 20 dec 2018 - 15:19
    • Voor Lauda zet ik m'n petje niet eens meer op, ik wil niet aan de gang blijven om hem even af te zetten ;)

      • + 0
      • 20 dec 2018 - 18:37
  • +1 voor Vettel. Ja het is een klootzakkie op de baan. Maar dat is Max ook. Buiten de baan is Vettel gewoon een droge gast waarmee je een normaal gesprek kan voeren. Leuke kerel. Op de baan af en toe een beetje te maar buiten de baan een hele goede gast. Heb hem wel eens ontmoet.

    • + 0
    • 20 dec 2018 - 18:35
  • Ome Theo

    Posts: 274

    is dit niet een open sollicitatie bij Mercedes?

    • + 0
    • 21 dec 2018 - 09:26

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar