user icon
user icon

Formule 1 reageert wanneer aerodynamische veranderingen niet werken

  • Gepubliceerd op 17 dec 2018 13:25
  • comments 17
  • Door: Niels Langenberg

De directeur van de Formule 1, Ross Brawn, heeft uitgelegd dat de sport zal reageren wanneer de nieuwe veranderingen op het gebied van aerodynamica niet gaan werken. Zo wordt de voorvleugel eenvoudiger gemaakt, wat het inhalen voortaan zou moeten verbeteren. 

"Wat we van dit aerodynamisch programma leren, wordt erg belangrijk voor de volgende grotere stap in 2021. Wanneer we met deze veranderingen niet alles bereiken wat we willen, dan zullen we ervan leren en doorgaan met de volgende fase aan veranderingen", zegt Brawn.

"Daar blijven we mee doorgaan totdat we het zover hebben gekregen dat de auto's veel effectiever met elkaar kunnen racen. Op dit moment kan dat namelijk niet. Het is bruikbaar om te zien of de teams in staat zijn geweest om te evolueren en of ze andere richtingen zijn gaan nemen, aangezien we dat niet willen zien in 2021."

"Tot de auto's gaan rijden, weten we niet wat de teams voor oplossingen hebben bedacht, maar we verwachten 20% verbetering op het gebied van inhalen. Dus we zitten op een kwart van wat we denken te kunnen bereiken. Het gaat er derhalve om dat we blijven volhouden", aldus de directeur van de Formule 1. 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • OT , ik las dat Schumacher ook reageerde en zware fysiotherapie krijgt .

    • + 0
    • 17 dec 2018 - 13:41
    • Yves02

      Posts: 113

      heb je een bron oid.?

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 13:48
    • Daily mail. Schijnt uit bed te zijn en die therapie kost zo’n €55.000 per week....

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 13:50
    • Yves02

      Posts: 113

      De daily mail neem ik sowieso al niet te serieus..(engelse telegraaf) de kosten van €55.000,- zijn al een paar jaar bekend als zijnde kosten van de privekliniek op het vastgoed van schumacher. heb net het stuk gelezen maar moet eerlijk bekennen dat ik niet iets nieuws heb gelezen. des al niet temin gus ik het hem natuurlijk van harte als hij aan de betere hand is.

      • + 2
      • 17 dec 2018 - 14:06
    • Dat zou bijzonder mooi zijn. Als het waar is

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 14:51
    • @SPIELBERG: Dit is wel heer erg OT inderdaad. En wederom iets dat de geruchtenmolen maar weer draaiend houdt .............

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 15:03
    • d@nny

      Posts: 2.368

      @YVES02, in vergelijing met de daily Mail is de Telegraaf een kwaliteitskrant.

      Verder, aten we het hopen dat het de goede kant op gaat met MS. Het blijft alleen maar gissen wat al die journalisten doen, ik doe daar liever niet aan mee. Ik hoop voor hem en zijn familie dat ie aan de betere hand is, niet meer, niets minder.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 15:12
    • waar slaan deze reply's op in combinatie met het bovenstaande bericht? Gaat er iets niet goed?

      • + 1
      • 17 dec 2018 - 17:34
    • Ze weten bij Daily Mail vast wel wat ze kunnen publiceren zonder een miljoenenclaim aan hun kont te krijgen .

      Komt er wel een rechtszaak , dan komt er waarschijnlijk automatisch meer info over de toestand van Schumacher naar buiten .

      • + 1
      • 17 dec 2018 - 22:19
  • mediF1

    Posts: 2.777

    Als je het veld kleiner wil maken en de verschillen minder dan zul je ook motorishe beperkingen door moeten voeren en dan wil ik nog wel eens zien hoe dat dan gaat want ik geloof niet dat de grote jongens zitten te wachten dat de klanten teams hun voorbij gaan en gaan ze eerder een eigen weg door de F1 te verlaten hetzij door een eigen kampioenschap op te richten dan wel de FE in te gaan want daar kunnen ze dan weer naar hartelust experimenteren.

    • + 1
    • 17 dec 2018 - 13:43
    • Yves02

      Posts: 113

      Wat wil je aan motorische beperkingen door gaan voeren? Alle hardware die geleverd word aan klantenteams zijn (of moeten in iedergeval) gelijk aan de fabriek teams. je zou via de FIA de software misschien iets kunnen reguleren, maar persoonlijk denk ik niet dat dat soort dingen gaan gebeuren. Grotere verschillen zul je in deze sport nou eenmaal blijven behouden. de enige reden waarom je tegenwoordige kleinere teams niet meer sporadisch vooraan ziet is omdat de betrouwbaarheid te groot is geworden bij alle teams. Neemt verder niet weg dat ik persoonlijk ook liever zie dat het middenveld dichter bij de top zou zitten

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 13:56
    • Doel van wijziging regels was het verbeteren van de inhaalmogelijkheden door vermindering van downforce en vuile lucht achter de wagens. Gevolg minder hoge bochtensnelheid en een schonere lucht zou betekenen dat wagens korter achter elkaar kunnen rijden. Inmiddels is al bekend dat de downforce niet zal afnemen en dus ook de bochtensnelheid niet, terwijl men ook al wat gevonden heeft om de vuile lucht te behouden. Teams hebben een vracht geld aan de nieuwe aero regels gespendeerd om toch een voordeel te behalen, waardoor de FIA het doel voorbij is geschoten. Misschien is de hoop erop gevestigd dat ze vaker een voorvleugel kapot rijden en lekke banden zullen veroorzaken, maar nog voor de start van het seizoen weten we al hoe het zal uitpakken.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 14:07
    • En drs eruit if anders. Bijvoorbeeld 60 sec per race te gebruiken maximaal naar eigen inzicht

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 14:52
    • mediF1

      Posts: 2.777

      SRF dat vind ik nog eens een mooie oplossing sluit me meteen bij je aan alleen is 60 sec wel erg weinig . wat je ook kunt doen is gebruik na uitslag dus 1 krijgt en 1 en vanaf 10 tot alles er achter 10 keer en dan vrij te gebruiken en niet meer als je 1 sec achter iemand ligt maar ook als je vrijbaan hebt terwijl de ander in de pits staat voor een stop . wordt wel een puzzel maar die is makelijk op te lossen lijkt mij

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 15:55
    • Perfecte aanvulling medif1 . Dat lijkt mij een prima oplossing voor het inhaal probleem. Eventueel ballast erin afhankelijk van het aantal wk punten

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 15:58
    • mario

      Posts: 7.225

      @MediF1: Hoe kunstmatig wil je het hebben???? Pfiewwwww

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 04:33
  • Ze halen de nieuwe vooruitgang met name uit doorontwikkeling van de diffuser als ik het goed heb. De onderkant van de wagen wordt steeds belangrijker met de beperking van de aero van de vleugels.

    Een volgende stap zou kunnen zijn om een, vooraf bepaalde, standaard diffuser te gaan gebruiken, waar geen aanpassingen meer aan gedaan mogen worden door de teams.

    • + 1
    • 17 dec 2018 - 15:02

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 23 nov 1954 (66)
  • Geb. plaats Ashton-under-Lyne, Lancashire, England, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar