user icon

Reünie met V8-bolide McLaren geeft Alonso gevoel dat Formule 1 iets mist

  • Gepubliceerd op 01 dec 2018 14:10
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

Fernando Alonso nam na de Grand Prix van Abu Dhabi weer eens plaats in een Formule 1-auto met een V8-motor. De tweevoudig wereldkampioen is van mening dat dergelijke demoruns ervoor zorgen dat de sport ziet wat het moet missen met de V6-turbomotoren.

Alonso zou maandag alleen plaatsnemen in de NASCAR-bolide van Jimmie Johnson, maar daar bleef het niet bij. De Spanjaard was verantwoordelijk voor de eerste installatierondjes, waardoor hij een dag na zijn pensioen alweer in een Formule 1-wagen zat. "Eerlijk gezegd was het niet gepland. Ik zou alleen in de andere auto rijden, maar het was wel logisch dat ik de installatierondjes deed om te kijken of de auto goed voelde. Ik zag om 11 uur 's ochtends in de auto, terwijl ik de dag ervoor met pensioen ging."

"Het was erg leuk, ook al klonk de motor vanuit de auto niet heel anders dan hoe het nu is", vervolgde Alonso tegenover Motorsport.com. "Vanaf de buitenkant was het echter iets erg speciaals. We missen nu veel actie, alleen al door het geluid."

Het gemis van goed motorgeluid zorgt er niet voor dat Alonso met een bittere smaak afscheid neemt. "Er zijn dingen die ik ga missen van de Formule 1 en dingen die ik niet ga missen, maar ik zal de positieve dingen proberen mee te nemen. Het wordt een mooie herinnering. De Formule 1 was een geweldige reis. Vanaf een jonge leeftijd tot nu heb ik in elke situatie gevochten en ik heb veel successen bereikt die ik niet had verwacht. Misschien kom ik ooit terug in de Formule 1 als toerist of commentator om op een andere manier van de sport te genieten."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Liever een jankende V8, V10 die 4 seconde langzamer is dan V6 met stofzuiger geluid.

    • + 3
    • 1 dec 2018 - 14:32
    • Misschien iets voor Mercedes volgend jaar? jij blij en 4 seconden langzamer en wij blij omdat het dan spannender wordt? :p :p

      • + 0
      • 1 dec 2018 - 14:34
  • Ben ik even blij dat ik doof ben :p
    Nascar is leuk als je je brein uitschakelt en spektakel wilt zien. Niets mis mee maar die dingen kunnen allen rechtuit hard... In de bochten zijn het net kisten. Ik zou hem wel eens een daytona zien willen rijden. Altijd lachen die races. Levensgevaarlijk met 320 km/h 2 centimeter van elkaar.

    • + 0
    • 1 dec 2018 - 14:32
    • Ja de Amerikaanse vorm van Russisch roulette ?? Zowel NASCAR als Indy op die highspeed ovals

      • + 0
      • 1 dec 2018 - 14:40
    • "Ben ik even blij dat ik doof ben :p"

      Een volle grid die van start gaat met V8/V10 motoren is ook niet om aan te horen , dat voel je wanneer je op de hoofdtribune zit.

      • + 0
      • 1 dec 2018 - 15:16
    • Heb ik aangehoord hoor. 2000 Spa.

      • + 0
      • 1 dec 2018 - 18:55
    • Vandaar dat je nu doof bent ? ;)

      • + 0
      • 1 dec 2018 - 22:24
    • Shopping cart handling waaaahhh!

      • + 0
      • 2 dec 2018 - 13:18
  • Als ik alleen op de kop van dit artikel reageer , dat gevoel heb ik ook .

    • + 0
    • 1 dec 2018 - 15:01
  • Brendon1

    Posts: 23

    Daarom ga ik ieder jaar naar Assen voor de Boss GP, heerlijk die herrie, natuurlijk zonder oordoppen.

    • + 1
    • 1 dec 2018 - 15:52
    • Misschien zit ik wel naast je , maar ik denk dat je na één paar rondes al met je vingers in de oren zit , of je bent al half doof . ;)

      • + 0
      • 1 dec 2018 - 18:38
  • VES

    Posts: 1.210

    Vroeger ..... Tja, vroeger klonk eigenlijk alles beter, net zoals de muziek van de 80’sen 90’s ;-)

    • + 0
    • 2 dec 2018 - 05:57
  • Ja, dat weten we al jaren...

    • + 0
    • 2 dec 2018 - 13:44

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 211
  • Podiums 2
  • Grand Prix 183
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar