user icon
user icon

Hartley heeft nog 'onvoltooide zaken' in de Formule 1

  • Gepubliceerd op 27 nov 2018 10:25
  • comments 20
  • Door: Niels Langenberg

Gisteren werd bekendgemaakt dat Alexander Albon volgend seizoen naast Daniil Kvyat komt te rijden bij het team van Toro Rosso en dat betekent dat er geen plaats meer is voor Brendon Hartley

Voordat het nieuws officieel bekend werd gemaakt, sprak RaceFans nog met de Nieuw-Zeelander, die al voelde aankomen dat het voorbij was voor hem. Volgens Hartley heeft hij echter wel veel progressie getoond gedurende het seizoen.

"Natuurlijk heb ik niet het idee dat ik al klaar ben in de Formule 1. Ik ben het seizoen veel sterker geëindigd dan dat ik hem ben gestart. Ik heb wat zware tijden gekend, waarin er veel druk op me werd gelegd. Ik denk echter dat ik daar goed op heb gereageerd en met mijn progressie gedurende het seizoen, kom ik als een veel betere rijder en als een veel beter individu uit het jaar."

"Ik heb echter niet altijd de mogelijkheid gehad om punten te scoren en daar had ik zeker niet altijd invloed op. Vooral in het begin heb ik een aantal mogelijkheden niet kunnen pakken. Maar ik ben het hele jaar een goede teamspeler geweest en ik weet dat ik voor een groot deel bijgedragen heb aan de prestaties."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Die zien we nooit meer terug... (in de F1)

    • + 0
    • 27 nov 2018 - 10:33
    • Ik denk het ook .

      Of Lawrence Stroll moet ineens fan van hem zijn geworden

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 11:51
  • In de Formule 1 hoor je geen teamspeler te zijn. Je hoort je teamgenoot te verslaan en te winnen. Alleen op die manier haal je het beste in je team naar boven. Doe je dat niet? Dan ben je niet goed genoeg. Gewogen en te licht bevonden. Helaas voor hem. Succes in een andere klasse.

    • + 0
    • 27 nov 2018 - 10:33
    • ringo

      Posts: 3.327

      als 2de coureur moet je wel een team speler zijn , zie bottas :)

      • + 1
      • 27 nov 2018 - 10:55
    • Laptom

      Posts: 168

      Het idee was juist wel dat hij dit jaar een teamspeler zou zijn voor RBR. Hij heeft veel bijgedragen aan het ontwikkelen van de Honda. Hartley heeft iedere nieuwe krachtbron als eerste getest alvorens deze naar Gasly ging. Ik zou eerder zeggen, bedankt Hartley voor al het werk wat je verricht hebt. Hopelijk zien we volgend jaar bij Max terug in zijn resultaten.

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 11:41
    • The dre

      Posts: 2.184

      Een team is meer dan alleen jij en de andere coureur. Wat de meesten nog wel eens willen vergeten is dat niemand voor zichzelf rijd, alle coureurs zijn ingehuurd door een TEAM om te presteren in ruil voor een salaris. Net zoals jij ook wordt betaald door je werkgever.

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 14:03
  • Kubica

    Posts: 3.890

    Veel, maar niet genoeg ?

    • + 0
    • 27 nov 2018 - 10:38
  • Ik moet eerst maar nog eens zien of Albon het gaat waarmaken...

    • + 2
    • 27 nov 2018 - 10:45
    • Snork

      Posts: 9.524

      Open deur.

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 11:30
    • maximist

      Posts: 982

      Doe maar dicht, het tocht hier.

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 12:01
  • Hij had eigenlijk de F1 nooit gehaald, maar aangezien het gebrek aan rijders toch aangenomen... Maar jongens bij Toro Rosso worden klaargestoomd om eventueel in te stappen bij Red Bull Racing wanneer het nodig is... En dat ging bij Hartley dus nooit lukken, dus einde oefening voor Hartley

    • + 0
    • 27 nov 2018 - 10:47
    • ringo

      Posts: 3.327

      torro rosso is niet alleen een team voor ontwikkeling van rijders ook voor wagen... teams zoals ferrari ziet de nut van in, dus nu hebben ze RB dubbel en dik, met 2 teams naast ferrari, TR volgendjaar zal net als haas ook onderdelen gebruiken van RB met een 2de team teste ze wat concepten uit die later doorgevoerd word, en de motor ontwikkeling voor 2019 zal bij TR blijven gebeuren,althans dat verwacht ik.. eerste upgrades maar niet vol vermogen natuurlijk

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 10:58
    • Voor 2019 staan de volgende kneuzen al weer klaar dus echt vrolijk zal het niet worden daar.

      • + 0
      • 27 nov 2018 - 10:59
    • Ik heb Albon erg mooie dingen zien doen in 2017 en helemaal 2018 in de F2, dus om hem nu een kneus te noemen vindt ik erg respectloos

      • + 1
      • 27 nov 2018 - 11:01
    • Snork

      Posts: 9.524

      Ook V10Lover, als de top3 uit de F2 klaarstaat en jij noemt dat kneuzen....wat maakt dat jou dan? Beetje vreemde betiteling, vind je niet?

      • + 1
      • 27 nov 2018 - 11:31
  • John6

    Posts: 4.914

    Wat mij aangaat moeten alleen de beste een stoeltje krijgen in de F1, Hartley dat wisten we toch al dat hij het niet heeft voor de F1.

    • + 0
    • 27 nov 2018 - 10:47
  • Zelfde intonatie als Sainz :(

    • + 0
    • 27 nov 2018 - 11:06
  • Pherocks

    Posts: 610

    Na veel pech heeft hij niet genoeg laten zien en dit was zijn 2de kans.

    Je moet er staan als je de kans krijgt en zorger dat je super toffe resultaten scoort.

    Hele toffe gozer maar ik zie dan liever weer nieuw talent dat zich kan bewijzen.

    • + 0
    • 27 nov 2018 - 13:43
  • dizzy

    Posts: 1.435

    Ik zie hem een beetje als Vandoorne; een ontzettend aardige sympathieke gast die zich het vuur uit de sloffen loopt voor het team, maar die het tijdens een raceweekend volledig laat afweten. Ik wens hem het allerbeste beste, alleen niet in de F1.

    • + 0
    • 27 nov 2018 - 15:43
  • Zoek maar eens op wat Honda over Hartley zegt. Die kijken heel anders tegen hem aan en hebben hem heel hoog zitten op het gebied van feedback over en kennis van de hybride motoren. Hartley is volgens Honda een heel belangrijke factor geweest in de ontwikkeling van de motor het afgelopen jaar. En dat is ook precies waarom Hartley bij STR zat, niet omdat hij een top F1 rijder zou zijn.

    • + 2
    • 27 nov 2018 - 15:59

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (26)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar