user icon
user icon

Mick Schumacher vergezelt Vettel bij Race of Champions

  • Gepubliceerd op 21 nov 2018 07:26
  • comments 20
  • Door: Niels Langenberg

Mick Schumacher heeft bevestigd dat hij in 2019 zal deelnemen aan de Race of Champions in Mexico. De Europees Formule 3-kampioen gaat samen met viervoudig wereldkampioen Formule 1 Sebastian Vettel uitkomen voor Team Duitsland. 

"Ik ben overweldigd dat ik, als kampioen van het Europese FIA Formule 3-Kampioenschap, ben uitgenodigd om deel te nemen aan de Race Of Champions en ben nog meer overweldigd dat ik samen met Sebastian Vettel Team Duitsland ga vormen. Het gaat zwaar worden, aangezien Seb een grote naam is bij de RoC en ik wil een waardige teamgenoot voor hem zijn."

"Mijn vader heeft altijd van dit kampioenschap gehouden en heeft samen met Vettel de lat hoog gelegd. Het is dan ook een eer om mee te mogen doen. Er doen veel goede rijders mee en ik kan niet wachten om het tegen hen op te nemen. Ik kijk er naar uit om veel plezier te hebben en om het publiek te vermaken. Ik wil ver komen in het individuele evenement en wil daarnaast samen met Seb de ROC Nations Cup winnen."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Kunnen we meteen zien of hij echt goed is en niet voor Vettel onder doet.

    Of valt hij door de mand?

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 08:12
    • Wat wil je horen?
      Mick komt net om de hoek kijken. Is nog maar 19 jaar en heeft de F2 nog niet eens doorlopen (volgend jaar?)
      Moet hij nu gelijk Vettel verslaan dan?

      • + 3
      • 21 nov 2018 - 08:53
    • Veel mensen vergeten hoe snel Vettel eigenlijk is. Hij heeft dit jaar teveel fouten gemaakt, maar over zijn snelheid bestaat géén twijfel.

      • + 2
      • 21 nov 2018 - 09:20
  • Fordnut

    Posts: 26

    Snap niet dat Hulkenberg gepasseerd is. Die heeft toch wel wat meer laten zien dan Mick.

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 08:22
    • BMW E30

      Posts: 749

      Tja, de Hulk staat nu niet zoveel in de belangstelling. Mick wel en dan krijg je toch meer media aandacht, daarnaast is Mick denk ik ook wel goed.

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 08:32
    • Mick is een hot item en zal wellicht tot de verbeelding kunnen spreken bij menig fan.

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 08:40
    • Totaal niet aantrekkelijk, de naam Schumacher is goede reclame.

      • + 1
      • 21 nov 2018 - 08:45
    • Reutel

      Posts: 696

      Hulk kan, als halve Nederlander, beter samen met Jos voor ons land uitkomen.

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 09:15
    • de naam Schumacher is commercieel gezien goud voor zo'n event!
      en Hulkenberg (met alle respect, een zeer sympathieke knul) vormt helaas samen met Bottas (ook al zo'n lieve lieve jongen) de grijze-muizen-categorie

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 09:41
    • Ome Theo

      Posts: 274

      Ze hadden nog een BOB nodig ;)

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 21:51
  • Dit is is prachtig nieuws. Zelfde materiaal, twee ronden om te laten zien of je sneller bent dan je opponent. Dit is racen in de puurste vorm.

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 08:38
  • RoC is altijd leuk, en ik vind ook dat de races gewoon goed achter elkaar doorgaan.
    Inderdaad, puur racen dit.
    Uiteraard wel een korte track , maar zelfde materiaal, zonder inrijden. (Voor de race dan, uiteraard wel de dagen voor het event).

    Echt jammer dat Ziggo het afgelopen editie niet belangrijk genoeg vond om de rechten te kopen. Ze zenden wel v8 supercars uit australie uit, waar echt niemand naar kijkt, maar een interessant event over 1 weekend (zoals Macau eigenlijk ook is), zenden ze niet uit.
    Gemiste kans imo.

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 09:07
    • Inderdaad, ik vind dit altijd een geweldig evenement om naar te kijken!

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 09:22
    • De uitdaging zit hem, in mijn optiek, in het feit dat de stints uitzonderlijk kort zijn. Een klein foutje en je bent afgeserveerd.
      Inderdaad jammer dat Ziggo dit niet uitzendt.

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 09:35
  • Waarom wordt Max niet uit genodigd ?

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 13:26
    • De naam van het evenement doet je geen lampje branden???

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 15:06
    • Dan vraag ik me wel af waarom in recente edities ook Andy Priaulx, Felipe Massa of David Coulthard op de lijst stonden ;)

      • + 1
      • 22 nov 2018 - 00:12
    • :)

      • + 0
      • 22 nov 2018 - 00:48
    • Hoe zo lampje,Max is ook Europees en Wereldkampioen karten geweest!!!!!

      • + 0
      • 22 nov 2018 - 09:26
    • Je maakt een grapje Sergeant?

      Massa won in 2000 Europese Formule Renault-kampioenschap en in 2001 het Formule 3000 kampioenschap.

      Andy Priaulx is drievoudig kampioen in het WTCC


      En Go Max, skelters met een motortje zijn officieel geen autosport....

      • + 0
      • 22 nov 2018 - 10:16

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar