user icon
user icon

Chase Carey bezoekt Rio de Janeiro voor mogelijke Grand Prix

  • Gepubliceerd op 19 nov 2018 08:35
  • comments 15
  • Door: Niels Langenberg

Rio de Janeiro is een nieuwe gegadigde geworden om in de toekomst een Formule 1 race te gaan organiseren. Met Interlagos dat geprivatiseerd gaat worden en Liberty Media die het aflopende contract, waarover Bernie Ecclestone onderhandelde, onder de loep neemt, is de toekomst van de huidige Braziliaanse Grand Prix-locatie onzeker. 

"We denken eraan om een aantal bestaande races met ongunstige contracten te vervangen door nieuwe races die beter vermaak bieden", zei Formule 1-baas Chase Carey afgelopen week.

In die context heeft het Braziliaanse Globo vermeld dat Carey recent Rio de Janeiro heeft bezocht en het gerucht gaat dat de Braziliaanse stad een Grand Prix in 2021 wil veiligstellen. "Kort na de race op Interlagos sliep Carey in de schitterende stad van Rio de Janeiro en daar had hij op maandag lange bijeenkomsten gepland staan", zegt correspondent Fred Sabino. 

Carey zelf vertelde aan de gouverneur: "Toen ik wakker werd in Rio de Janeiro en ik zag de zee, realiseerde ik me dat het een goed idee kon zijn om de Formule 1 naar deze stad te brengen."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • "Toen ik wakker werd in Rio de Janeiro en ik zag de zee, realiseerde ik me dat het een goed idee kon zijn om de Formule 1 naar deze stad te brengen."

    Oh gaan ze een circuit op de zeebodem aanleggen?

    • + 0
    • 19 nov 2018 - 08:50
    • Vreemde uitspraak weer en ze zijn lekker bezig om de F1 langzaam maar zeker om te vormen naar een reeks van stratencircuits gebaseerd op commercie in plaats van historische F1 circuits.

      • + 1
      • 19 nov 2018 - 09:26
    • ringo

      Posts: 3.327

      wat is mis met interlagos ? ze willen zeker veel rechte stukken maken,...

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 15:36
    • Ringo... T valt mij ook op dat hij de "zo slecht bewezen" Nascar methode hanteert. Compleet nieuwe circuits uit de grond pompen voor meer sensatie... Helaas pakte dat bij Nascar verkeerd uit. De prijskaartjes werden te hoog en iconische mini ovals verdwenen plots van de kalender. Gevolg werd dat de racesport van het volk, de racesport van de meer welvarenden werd... maar die hebben de voorkeur bij Indycars...

      Interlagos als circuit is een meesterwerk. Eigenlijk is alleen t rechte stuk na de S's vlak en daarna heb je tussen elke bocht hoogteverschillen. Super technisch daardoor en meer kans op een foutje van de echte wereldtop. Neem bijvoorbeeld Abu Dhabi en daar klikt ieder gewoon zijn rondjes af zonder ook maar een zweetdruppel van inspanning.

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 16:50
  • Numnum

    Posts: 2.265

    Wat is zijn definitie van beter vermaak?
    💵💰💰?

    • + 0
    • 19 nov 2018 - 09:02
    • Moondust

      Posts: 586

      Waarschijnlijk meer centen verdienen.

      • + 1
      • 19 nov 2018 - 09:11
  • geert61

    Posts: 1.099

    zal hij dat ook zeggen als hij in zandvoort wakker wordt

    • + 0
    • 19 nov 2018 - 09:13
    • Zeker, Rio de Janeiro of Zandvoort, het is lood om oud ijzer, ik zie het verschil ook niet zo

      • + 1
      • 19 nov 2018 - 09:26
    • Ze hebben beiden hun voors en tegens, in Rio is het vaak beter weer, maar Zandvoort heeft een bungalowpark, een Febo en een circuit met veel historie...

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 09:28
    • FEBO, hoofdsponsor van de Dutch GP .

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 09:37
    • The Dutch Gp on Amsterdam beach zoals bernard t noemde

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 10:11
  • Laat het maar op Interlagos blijven soms wat regen, leuk circuit ook waar men kan passeren btw ..

    Commerciele walrussmoel ...

    • + 2
    • 19 nov 2018 - 11:42
    • Helemaal eens, Interlagos is altijd mooi met veel inhaalacties, onvoorspelbaar klimaat en geweldig enthousiast publiek ook nog.

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 12:07
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Geen plusje, want ik ben het wel eens met de eerste zin, niet met de tweede.

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 14:30
  • ringo

    Posts: 3.327

    had Rio al nooit ooit een F1 grandprix die verlaten is door de F1 en vervolgens kleiner is geworden en stuk van de land vrij moest gemaakt worden voor de olympische spelen ? die circuit ooit van die ene f1 braziliaan waarna hij failiet is gegaan ofzo iets? en dan nu zeker weer een gans nieuw circuit bouwen, voor een aantal jaar en dan in verval laten ?

    • + 0
    • 19 nov 2018 - 16:38

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 28 okt 1930 (90)
  • Geb. plaats Bungay, Suffolk, England, UK, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,59 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar