user icon

Chase Carey bezoekt Rio de Janeiro voor mogelijke Grand Prix

  • Gepubliceerd op 19 nov 2018 08:35
  • comments 15
  • Door: Niels Langenberg

Rio de Janeiro is een nieuwe gegadigde geworden om in de toekomst een Formule 1 race te gaan organiseren. Met Interlagos dat geprivatiseerd gaat worden en Liberty Media die het aflopende contract, waarover Bernie Ecclestone onderhandelde, onder de loep neemt, is de toekomst van de huidige Braziliaanse Grand Prix-locatie onzeker. 

"We denken eraan om een aantal bestaande races met ongunstige contracten te vervangen door nieuwe races die beter vermaak bieden", zei Formule 1-baas Chase Carey afgelopen week.

In die context heeft het Braziliaanse Globo vermeld dat Carey recent Rio de Janeiro heeft bezocht en het gerucht gaat dat de Braziliaanse stad een Grand Prix in 2021 wil veiligstellen. "Kort na de race op Interlagos sliep Carey in de schitterende stad van Rio de Janeiro en daar had hij op maandag lange bijeenkomsten gepland staan", zegt correspondent Fred Sabino. 

Carey zelf vertelde aan de gouverneur: "Toen ik wakker werd in Rio de Janeiro en ik zag de zee, realiseerde ik me dat het een goed idee kon zijn om de Formule 1 naar deze stad te brengen."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • "Toen ik wakker werd in Rio de Janeiro en ik zag de zee, realiseerde ik me dat het een goed idee kon zijn om de Formule 1 naar deze stad te brengen."

    Oh gaan ze een circuit op de zeebodem aanleggen?

    • + 0
    • 19 nov 2018 - 08:50
    • Vreemde uitspraak weer en ze zijn lekker bezig om de F1 langzaam maar zeker om te vormen naar een reeks van stratencircuits gebaseerd op commercie in plaats van historische F1 circuits.

      • + 1
      • 19 nov 2018 - 09:26
    • ringo

      Posts: 3.433

      wat is mis met interlagos ? ze willen zeker veel rechte stukken maken,...

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 15:36
    • Ringo... T valt mij ook op dat hij de "zo slecht bewezen" Nascar methode hanteert. Compleet nieuwe circuits uit de grond pompen voor meer sensatie... Helaas pakte dat bij Nascar verkeerd uit. De prijskaartjes werden te hoog en iconische mini ovals verdwenen plots van de kalender. Gevolg werd dat de racesport van het volk, de racesport van de meer welvarenden werd... maar die hebben de voorkeur bij Indycars...

      Interlagos als circuit is een meesterwerk. Eigenlijk is alleen t rechte stuk na de S's vlak en daarna heb je tussen elke bocht hoogteverschillen. Super technisch daardoor en meer kans op een foutje van de echte wereldtop. Neem bijvoorbeeld Abu Dhabi en daar klikt ieder gewoon zijn rondjes af zonder ook maar een zweetdruppel van inspanning.

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 16:50
  • Numnum

    Posts: 3.173

    Wat is zijn definitie van beter vermaak?
    ????

    • + 0
    • 19 nov 2018 - 09:02
    • Moondust

      Posts: 639

      Waarschijnlijk meer centen verdienen.

      • + 1
      • 19 nov 2018 - 09:11
  • geert61

    Posts: 1.099

    zal hij dat ook zeggen als hij in zandvoort wakker wordt

    • + 0
    • 19 nov 2018 - 09:13
    • Zeker, Rio de Janeiro of Zandvoort, het is lood om oud ijzer, ik zie het verschil ook niet zo

      • + 1
      • 19 nov 2018 - 09:26
    • Ze hebben beiden hun voors en tegens, in Rio is het vaak beter weer, maar Zandvoort heeft een bungalowpark, een Febo en een circuit met veel historie...

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 09:28
    • FEBO, hoofdsponsor van de Dutch GP .

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 09:37
    • The Dutch Gp on Amsterdam beach zoals bernard t noemde

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 10:11
  • Laat het maar op Interlagos blijven soms wat regen, leuk circuit ook waar men kan passeren btw ..

    Commerciele walrussmoel ...

    • + 2
    • 19 nov 2018 - 11:42
    • Helemaal eens, Interlagos is altijd mooi met veel inhaalacties, onvoorspelbaar klimaat en geweldig enthousiast publiek ook nog.

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 12:07
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Geen plusje, want ik ben het wel eens met de eerste zin, niet met de tweede.

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 14:30
  • ringo

    Posts: 3.433

    had Rio al nooit ooit een F1 grandprix die verlaten is door de F1 en vervolgens kleiner is geworden en stuk van de land vrij moest gemaakt worden voor de olympische spelen ? die circuit ooit van die ene f1 braziliaan waarna hij failiet is gegaan ofzo iets? en dan nu zeker weer een gans nieuw circuit bouwen, voor een aantal jaar en dan in verval laten ?

    • + 0
    • 19 nov 2018 - 16:38

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 28 okt 1930 (90)
  • Geb. plaats Bungay, Suffolk, England, UK, Groot Brittannië
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,59 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar