user icon

Alonso houdt deur voor terugkeer naar Formule 1 nog op een kier

  • Gepubliceerd op 18 nov 2018 16:08
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Fernando Alonso vertrekt na de Grand Prix van Abu Dhabi in ieder geval tijdelijk uit de Formule 1. De Spanjaard wil namelijk niet uitsluiten dat hij nog terugkeert in de koningsklasse van de autosport.

Alonso heeft in vergelijking met dit jaar een redelijk lege agenda klaarstaan voor 2019. Hij maakt zijn huidige WEC-seizoen af in de eerste maanden van het nieuwe jaar en hij keert terug bij de Indy 500. In China, waar Alonso dit weekend actief was met het WEC, beantwoordde hij vragen over zijn toekomst.  "Er komen nog meer uitdagingen dan alleen de Indy 500. Ik heb het gevoel dat ik mijn batterijen een beetje moet opladen volgend jaar. In 2020 is er dan weer een kans om een volledig seizoen IndyCar, een volledig seizoen Formule 1 of een volledig seizoen in een andere klasse te doen", vertelde hij aan Xinhua. 

Alonso keert dus ook terug bij de Indy 500. Zijn ervaring uit 2017 zal hem naar eigen zeggen van pas komen bij de aankomende editie. "De ervaring wordt natuurlijk erg belangrijk. Ik ken de race en het evenement nu. Het zijn twee lange weken en hoewel het kwalificatieformat en de race erg simpel lijken voor mensen die er ervaring mee hebben, was dat allemaal nieuw voor mij. Ik denk dus dat mijn ervaring mij nu veel kan helpen."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Persoonlijk hoop ik dat hij zichzelf gratis aanbied voor Mercedes en Mercedes toehapt voor een Hamilton Alonso fight... maar natuurlijk is dit puur fantasie.

    • + 1
    • 18 nov 2018 - 16:14
    • Dat zou prachtig zijn maar had m nog veel liever naast Vettel in de andere Ferrari gezien. Historisch gezien vind ik die 2 grotere rivalen.

      • + 1
      • 18 nov 2018 - 16:49
    • Persoonlijk hoop ik dat hij niet meer terugkomt. Al jaren ondankbaar en negatief. Het is op

      • + 5
      • 18 nov 2018 - 17:41
    • Polleken

      Posts: 933

      Gisteren zei hij nog dat F1 een slechte show is geworden dus wat wil hij nou

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 18:40
  • John6

    Posts: 5.173

    Geloof maar dat de F1 over en uit is, hij vond het niets meer, bij een top team komt hij niet meer, en de komende jaren gaat er bijna niets veranderen, nee die zien we niet meer terug.

    • + 1
    • 18 nov 2018 - 16:20
    • Olav Drol

      Posts: 16

      Hij zit heel dicht tegen het record meest gereden races aan. Dus zal hij niet perse bij een topteam hoeven.
      Gewoon bij een team dat wat exposure kan gebruiken een paar wedstrijden rijden en hup, record binnen.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 19:21
  • Ik ben geen fan van de man, dus van mij hoeft tie niet meer terug te komen.

    Ik ben fan van 19 coureurs, maar niet van Alonso.

    • + 10
    • 18 nov 2018 - 16:21
  • https://youtu.be/Z680j1hMukw

    • + 2
    • 18 nov 2018 - 16:25
  • Hij vond de show van de F1 toch te zwak? Moet ie ook niet meer terugkomen. Persoonlijk vind ik hem gewoon een grote blaas, altijd al gevonden, maar zijn rijderkwaliteiten gaan wel gemist worden op de grid.

    • + 5
    • 18 nov 2018 - 16:29
  • Natuurlijk hoort hij in de F1, maar je moet hem kort houden onder een strenge teamleider.

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 16:32
  • In de Ferrari stil en bloedsnel. Echt verreweg de beste rijder toen. Vettel had geluk want Alonso in die vorm had hem opgerolt. Eerder in de Renault ook aardig snel maar dat kwam meer door de wagen. Later weer even naar Renault waar het aardig ging om vervolgens weer naar Mclaren te gaan. Dat was gewoon niet slim.

    Stel je voor dat hij voor RB had gekozen in 2009. En in 2013/4 voor Mercedes. Dan had hij zomaar 10 wk''s kunnen winnen. Geniale rijder. En niks minder dan Hami en Vettel.

    • + 3
    • 18 nov 2018 - 16:34
    • In 2006 vond ik m ook echt heel sterk. En 2012 was ook echt heel goed. Zonde, wrong time, wrong place.

      • + 1
      • 18 nov 2018 - 16:51
    • Keuze om overstap te maken heeft paar keer minder gelukkig uitgepakt anders had hij meer titels kunnen pakken. Voor zijn ego moet een teambaas wel wat ruimte geven en hem tevens het idee bij brengen dat het teambelang voor zijn belang gaat. Wie weet krijgt ook hij nog een kans, want het kan snel veranderen in de F1.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 18:58
  • Doe maar gewoon dicht. Topcoureur. Verder daar niks op aan te merken. Wel wordt ik gek van zijn dikke gezever eromheen. Het was toch een slechte show? Het was toch niet meer de F1 waar je zo van hield? En tot slot nog even kritisch, bij welk team denk je terug te mogen komen? Zeker na een sabattical van 1 jaar?

    • + 3
    • 18 nov 2018 - 17:35
  • jd2000

    Posts: 4.668

    Hopelijk komt die irritante vent nooit meer terug. Toen hij startte in de F1 en tot en met zijn eerste titel vond ik het een geweldige coureur. Schijnbaar was hij van mening dat na zijn titel de hele wereld op de mening van Alonso zat te wachten over van alles en nog wat. Wat heeft die man zichzelf vreselijk overschat. Door zijn eigen toedoen is hij in het afvoerputje van de F1 terechtgekomen. Hoop hem nooit meer terug te zien in de F1, zoals die waardeloze show volgens Alonso heet.

    • + 8
    • 18 nov 2018 - 17:40
  • mordor

    Posts: 1.156

    Alonso is een buitengewoon snelle coureur, met een neusje voor slechte timing. Doodzonde

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 18:20
    • Ik was 'fan'van Alonso toen hij de F1 binnenstormde, hetzelfde met Hamilton .
      Maar toen Alonso die rotstreek uithaalde in Hongarije tegenover zijn teammaat Hamilton (quali) was ik hem een beetje zat.
      Later bij Ferrari kon ik toch wel weer waardering voor hem hebben dankzij z'n race craft.
      Voor Hamilton geldt bijna hetzelfde . Hij kwam ook binnenstormen , maar naargelang de jaren vond ik zijn gedrag naast de baan steeds minder (persoonlijke mening).
      Ik hoop dat Alonso nog terugkomt en nog eens een echt duel aan kan gaan met Hamilton.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 21:56
  • Tuurlijk is hij goed en zeker jammer dat hij F1 verlaat maar komt laatste paar jaar wel over als een verwende kleuter... Dat hij moeilijk ligt bij veel teams? Zegt misschien ook iets over de teambazen waarmee hij gewerkt heeft...

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 18:40
  • erikworld

    Posts: 927

    Alonso is een nare gefrustreerde vent geworden die niemand nog wil. Blij dat hij weg is.

    • + 5
    • 18 nov 2018 - 18:52
  • Snork

    Posts: 10.622

    Hij gaat z’n eigen Formula Kimoa stichten.

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 19:23
  • Klaar met die man. Prachtige coureur in een voorbije tijd, maar als persoonlijkheid een irritantje met zijn politieke spelletjes. Lekker wegwezen, en niet meer terug komen...

    • + 3
    • 18 nov 2018 - 21:46
  • SEN1

    Posts: 805

    Voor iemand die uitstapt omdat die het hele F1 niet meer leuk vind... vind ik het vreemd om een week later weer te roepen dat je open staat voor een eventuele terugkeer. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je genoeg hebt van McLaren. We zijn niet achterlijk ;)

    Tevens sta ik ook open voor een terugkeer van Alonso. Had hem graag als concurrent gezien voor Vettel of Hamilton. Maarja, Mercedes en Ferrari hebben natuurlijk andere strategien.

    • + 0
    • 19 nov 2018 - 09:45

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit