user icon


Formule 1 verlengt contract met champagneleverancier Carbon

  • Gepubliceerd op 10 nov 2018 12:16
  • comments 13
  • Door: Bjorn Smit

De coureurs spuiten en drinken op het podium nog tot en met 2021 de champagne van Carbon. De Formule 1 heeft het contract met de drankmaker verlengd.

Does Max Verstappen surprise us with a win in Brazil? 7x your bet!

Al sinds jaar en dag wordt er met champagne gespoten door de drie coureurs die tijdens een Grand Prix op het podium eindigen. Lange tijd was Mumm de leverancier van de drank, tot die samenwerking in 2016 tot een einde kwam. Daarna leverde Chandon anderhalf jaar de flessen voor op het podium en sinds de Grand Prix van Monaco in 2017 doet Carbon dat. De flessen met een waarde van 3000 euro per stuk zullen door de contractverlenging nog tot 2021 op het podium gebruikt worden.

"Champagne Carbon heeft de afgelopen twee jaar een dynamische samenwerking opgebouwd met de Formule 1 en is erg blij de samenwerking met zo'n prestigieuze sport wordt verlengd", zegt CEO Alex Mea over de verlenging van het contract. Ook de directeur van sponsoring en commerciële samenwerkingen van de Formule 1, Murray Barnett, is tevreden. "De Formule 1 vertegenwoordigt de absolute top van de sport, dus we zijn blij dat we geassocieerd worden met zo'n prestigieus merk als Champagne Carbon."


Reacties (13)

Login om te reageren
  • coen81

    Posts: 121

    Ik maakte me al zorgen.

    • + 1
    • 10 nov 2018 - 12:55
  • Nou, 3000 euro per stuk en straks meer races. Zou vast niet minder voor betaald worden. Rare, vind ik dan, ze komen in beeld en dus zelf reclame. Maar goed ik weet het financiële plaatje ook niet of de F1 deze krijgen of betaald moeten worden.

    • + 0
    • 10 nov 2018 - 13:17
    • z0mer

      Posts: 1.902

      Jij snapt niet hoe reclame werkt?

      • + 1
      • 10 nov 2018 - 13:50
    • @Z0MER, zeker wel. Voor reclame krijg je betaald of je mag dat uit eigen zak gaan betalen. Snap je mij nu? Bijvoorbeeld: Reclame blokken op TV, je betaald per seconde.

      • + 0
      • 10 nov 2018 - 16:48
  • 3000, serieus? Eigenlijk zonde dan van dat kostelijke goedje, het meeste gaat het putje in tijdens de podiumceremonie.

    • + 0
    • 10 nov 2018 - 13:52
    • Idd €3000??? Is potdomme een hele slechte witte wijn wat wordt opgepoetst met bubbels...
      Net als de uitjes vroeger op de haring om de rotte vis te ‘maskeren’...

      • + 0
      • 10 nov 2018 - 14:56
    • JeroenF1

      Posts: 366

      De champagne heeft ongeveer een waar van € 1000.
      De speciale fles van carbon is goed voor de rest van het bedrag. Je betaalt dus meer voor de fles dan voor de inhoud.

      • + 0
      • 10 nov 2018 - 16:31
  • Wanneer je onder het podium staat krijg je echt een 'golden shower ' .

    • + 0
    • 10 nov 2018 - 15:31
  • En dan heb je rijke oliesjeik 's waar je het met rozenwater moet doen .
    Knieperig volk is dat . ;)

    • + 0
    • 10 nov 2018 - 15:37
    • Lobster69

      Posts: 514

      Ons ben zünig. Lol.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 07:58
  • Valt me mee dat het (nog) mag van Liberty media... ik zou niet eens verbaasd zijn als ze hadden besloten om het te vervangen door een alcohol vrij drankje ...

    • + 0
    • 10 nov 2018 - 16:14
    • HarryLam

      Posts: 927

      Breng ze nou niet op een idee.........

      • + 0
      • 10 nov 2018 - 16:39
  • Lobster69

    Posts: 514

    Kan er niet warm voor lopen. Volslagen overgewaardeerd drankje. Goed biertje (nee, geen Heineken) is net zo lekker en spuit ook.

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 07:56

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (21)
  • Geb. plaats Hasselt, Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar