user icon
user icon

Weersverwachting Interlagos: Opnieuw regen verwacht tijdens de race

  • Gepubliceerd op 07 nov 2018 14:52
  • comments 23
  • Door: Niels Langenberg

We zijn dit seizoen maar op weinig regen getrakteerd op momenten dat het er echt om ging. Vaak werd er wel regen voorspeld voor bijvoorbeeld de race, maar die viel dan meestal helemaal niet of juist te vroeg dan wel te laat. Ook dit weekend in Brazilië wordt er voorlopig weer regen voorspeld. 

Op vrijdag kan het de hele dag regenen, maar het gaat hier constant om zeer geringe hoeveelheden. Met 24 graden is het de minst warme dag van het weekend. 

Zaterdag, de dag van de kwalificatie, begint droog en af en toe is de zon zelfs even te zien. Naarmate de dag volgt wordt het echter meer bewolkt en in de namiddag en avond gaat het regenen. Het kan dan soms wat harder regenen, maar het valt te betwijfelen of de regen er op tijd is voor de kwalificatie. Met 26 graden wordt het wel een warmer dan op vrijdag.

Op zondag begint de dag droog en af en toe kan de zon even flink schijnen. Ook deze dag wordt het echter snel weer bewolkt en in de middag zou het tijdens de race (licht) moeten gaan regenen. De hoeveelheden die worden voorspeld, zouden de race moeten beïnvloeden. Met 28 graden wordt het nog wat warmer.

Bron: Myweather2.com

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Heb altijd het idee dat veel f1 gerelateerde sites gesponsord worden door online weerstations. Mensen massaal kijken op diverse sites voor een eventueel regenbui die er vervolgens niet komt ;-).

    • + 3
    • 7 nov 2018 - 14:53
    • Kubica

      Posts: 3.390

      en ik heb altijd de indruk dat de weerstations worden gesponsord door reisbureaus. Komt er een lang weekend aan, is de lange termijn verwachting altijd super. Heeft iedereen geboekt, verandert de verwachting ineens naar een veel meer realistische verwachting..

      • + 3
      • 7 nov 2018 - 15:32
    • Jes2002

      Posts: 115

      Wat een dikke onzin... Het is pas woensdag... Gewoon afwachten.

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 16:53
    • Hagueian

      Posts: 836

      Een Frans weerstation voorspeld 20 miljoen mm regen tijdens de race

      • + 2
      • 8 nov 2018 - 08:03
  • NicoS

    Posts: 10.810

    Ze voorspellen weer regen...nou dan zal het wel droog blijven.;)

    • + 4
    • 7 nov 2018 - 14:56
    • Joeppp

      Posts: 2.172

      Zou toch wat zijn als het straks in Abu Dhabi zou regenen, die zagen ze niet aankomen.

      • + 7
      • 7 nov 2018 - 15:07
    • torrohonda

      Posts: 68

      ja eerder in Abu Dhabi dan in nederland tegenwoordig god wat was het hier droog geweest dit jaar

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 23:13
    • ap

      Posts: 902

      Het weer is voorspelt door jan pelleboer! Deze man had het altijd goed, als er water uit de lucht komt zal het wel regenen!

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 08:36
  • Ja 2016 staat nog helder voor de geest, maar dit seizoen hebben we vaker gezien dat regen werd voorspeld en meestal bleef het droog tijdens de kwalificatie en de race. Voor Lewis is het wellicht een voordeel als het regent en er zijn meer rijders die graag een natte baan willen. Als ze maar niet een code rood geven.

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 14:56
  • Het aantal keer dat er regen voorspeld wordt vs het aantal keer dat deze ook daadwerkelijk valt is bijna hetzelfde als denken dat je de loterij wint en toch steeds bedrogen uitkomt.

    Zonder dollen, het lijkt er altijd op alsof die weerstations het (om wat voor reden dan ook) spannender maken dan het is. Meestal kom je bedrogen uit.
    Ik heb dan liever een wat meer realistische inschatting.... al zit ik al niet meer handen wrijvend als ik dit soort berichten lees.

    • + 2
    • 7 nov 2018 - 15:03
    • Er zijn toch fans die het graag willen weten.
      Ik kan mij vergissen, maar er is dit seizoen geen race voorbij gegaan zonder dat er hier gespeculeerd werd over de mogelijkheid van regen.

      Dan is het nogal gemakkelijk om er een artikeltje over te maken.
      Reactie gegarandeerd natuurlijk.

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 15:12
    • Natuurlijk willen fans het graag weten. Ik wil het ook graag weten! Maar een onrealistische voorspelling heeft niemand wat aan!

      Als je de fans iedere keer blij maakt met een spreekwoordelijk dooie mus..... tja...

      • + 1
      • 7 nov 2018 - 15:45
    • Dikwijls regent het effectief wel die dag, maar een race duurt maar anderhalf tot 2 uur, de kans is veel groter dat het in die andere 22 uren van de dag regent. Op het uur juist voorspellen doe je niet al 5 dagen voor de race.

      • + 1
      • 7 nov 2018 - 17:11
  • Dit bericht is copy paste...em alleen ff de locatie veranderen.
    Heb dit al wl 15x gelezen dit seizoen

    • + 2
    • 7 nov 2018 - 15:16
    • F1FAN76

      Posts: 426

      Inderdaad. Ik heb dit bericht vaker gelezen dit jaar dan dat Max over een bepaald onderwerp heeft geklaagd. En dat is vaak, heb ik net elders gelezen:)

      • + 1
      • 7 nov 2018 - 16:37
  • Als het regent wint Hamilton. Die heeft de laatste 9 regenraces ofzo gewonnen. Dus het kan beter droog blijven voor de neutrale fan. Of de fans van een andere coureur. Dan wordt het misschien nog spannend.

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 15:20
  • Ik meen mij uit een eerdere race dit seizoen te herinneren dat de Red Bull dit jaar toch niet zo goed is in de regen als eerdere jaren. Laat het dus maar droog blijven ;-)

    • + 2
    • 7 nov 2018 - 15:28
  • Laat het maar lekker regenen.

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 15:38
  • Daarom heet het voorspellen. Neem nou afgelopen zomer, de weermannen/vrouwen hebben menige voorspelling in de prullenbak kunnen gooien. Niet dat ik klaag, want het was een top zomer. Back on topic. Persoonlijk hoop ik ook op regen en een soort van herhaling van twee jaar gelelden. Met de huidige auto van Max in combinatie met regen zouden we eens echt kunnen zien of de regenmeester (Hamilton) van zijn troon kan worden gestoten.

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 16:18
  • JV fan

    Posts: 1.870

    eerder Regen verwacht net na de race... :P , Hoop op regen :), maar meer tijdens de kwalificatie, (met een opdrogende baan (of een steeds natter wordende baan ) :)

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 16:51
  • beertje

    Posts: 359

    regen schijnt voor Max dit jaar onvoordelig uit te pakken.

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 17:03
  • Raar he, op dat continent in die regio regen.... Niet zelden nog erger dan Aziatische landen als het regent....Dan hebben wij in Europa nog nooit een echte regenbui gezien hoor ,vergeleken wat in die landen wel is valt....

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 17:09
  • sailor

    Posts: 8.981

    Voor mij mogen de laatste 2 wedstrijden lekker chaotisch zijn , de kampioenschapsstanden zijn toch al voor heel groot gedeelte bekend

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 18:10

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar