user icon

Ricciardo wil in Brazilië frustraties achter zich laten

  • Gepubliceerd op 07 nov 2018 09:08
  • comments 21
  • Door: Niels Langenberg

Na het verliezen van zijn potentiële tweede plek in de Mexicaanse Grand Prix door weer een betrouwbaarheidsprobleem, wil Daniel Ricciardo zijn dienstverband bij Red Bull Racing op een grootse manier eindigen en daar moet in Brazilië een start mee worden gemaakt. 

"Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat ik het seizoen met het team op een geweldige manier wil afsluiten en daar zal ik zoals altijd alles voor geven", aldus de Australiër.

"De ambiance is altijd goed in Brazilië en ik had vorig jaar een goede race toen ik mezelf door het veld heen moest werken. Het is een circuit, waarop het niet altijd makkelijk is om in te halen, maar mijn race van vorig jaar bewees dat het wel mogelijk is en ik kijk er naar uit om er terug te komen. Een ronde over Interlagos is vrij kort en er zijn niet echt hogesnelheidsbochten, maar gedurende de jaren ben ik er wel steeds beter gaan rijden."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Volgends mij is Ricciardo momenteel emotioneel niet stabiel. Zijn uitbundige feestpartij na de pole in Mexico getuigt daar ook van. Zijn voortschrijdend inzicht over z'n keuze voor Renault (en het geld) zal wellicht ook meespelen. Dat zou betekenen dat we voorlopig wel even een Ricciardo gaan zien die in de knoop zit met zichzelf.

    • + 2
    • 7 nov 2018 - 09:10
    • Beetje overdreven imo.
      Het is toch niet zo dat Daniel als een dweil rondjes rijdt?
      Gewoon heel veel pech die jongen. dat Max sneller is weten we al een tijdje (reden van vertrekt naar Renault) maar ze zijn nog steeds aan elkaar gewaagd.

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 09:13
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      @BillGates307

      Vergeten wanneer hij voor het laatst voor Max kwalificeerde voor z'n pole in Mexico?

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 09:24
    • Als Red Bull en de Franse motorleverancier zorgen voor een goede wagen die heel blijft dan is RIC wel in staat om daar wat moois te laten zien.

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 09:28
    • NFS1

      Posts: 362

      Ik weet niet of je dat zo kunt stellen. Zijn alternatief was blijven bij RB. Los van alle malheur (speelde pas na zijn keus) wat doet dat met je? Blijven bij RB is dan een nederlaag, als je je pijlen op andere teams gericht had. Jezelf profileren ten opzichte van je team maat had voor hem ook niet positief uitgepakt. Wat is dan zijn situatie over twee jaar? Ik denk dat RS een goed besluit is.

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 10:35
    • Snork

      Posts: 12.426

      Of het RS werd of een ander team, Daniel heeft een andere omgeving nodig. Ik snap het wel voor hem. Ik gun hem nog twee succesvolle races bij RBR zonder pech.

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 12:03
  • Man ,iemand dat vreselijke playback filmpje gezien? Dat waren zeker RB verplichtingen.... Logische dat hij blij is dat hij weer een raceweekend heeft ..

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 09:21
    • Dat was geen verplichting, maar gewoon even gek doen bij
      Christian Horner thuis tijdens een feestje.
      Bovendien doet Ricciardo niets liever dan zingen, hij is altijd
      met muziek bezig en zingt dan luidkeels mee.
      Of het goed klinkt, laat ik mij niet over uit. :-)

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 11:38
  • Martin0465

    Posts: 92

    kan er niks aan doen ik mag hem niet.

    waarom weet ik niet maar heb het gevoel dat hij achterbaks is.

    • + 3
    • 7 nov 2018 - 10:16
    • Lythox

      Posts: 174

      Ja dat idee heb ik de laatste tijd ook, voorheen niet eigenlijk

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 10:50
    • Ik heb het ook niet zo op hem, ook al toen hij vet versloeg.

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 11:55
    • ddonnaxx

      Posts: 19

      Riccardo is een rasechte komediant die heel goed weet waar hij mee bezig is. Zag het verschil met Max steeds groter worden en is weg voordat dat evident wordt. De manier waarop hij bij Red Bull is vertrokken is niet erg netjes, iedereen in de waan laten dat je gaat tekenen en onderhand heel andere plannen hebben. Ben benieuwd hoe hij het t.o.v. Huldenberg gaat doen. Het verschil in salaris met Hulk moet toch daar toch ook wrijving geven. Ben om meerdere redenen erg benieuwd naar 2019.

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 12:29
    • ddonnaxx

      Posts: 19

      Oeps.....Hulkenberg

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 12:30
  • En nou hopen maar dat de frustraties volgend jaar niet opnieuw begint..

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 10:59
  • Guust

    Posts: 279

    Copy paste dit verhaal iedere race en pas in de tekst de naam van de GP aan.

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 12:13
  • leikew

    Posts: 112

    Ik zal voor hem duimen en ik gun hem wel een succesje.

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 12:49
    • Ik ook wel. P3 ofzo achter Max. :)

      • + 0
      • 7 nov 2018 - 14:54
  • sailor

    Posts: 10.753

    Die Ricciardo is en blijft een toffe gozer , hij is heel vaak vrolijk , het feit dat hij buiten het racen nog altijd hele leuke dingen doet en veel plezier heeft is een teken dat hij werk en prive goed kan scheiden en dat is alleen maar mooi.
    Natuurlijk had hij zich dit seizoen anders voorgesteld , maar hij weet ook wel dat hij in een wereldje zit en een leven heeft waar veel mensen alleen maar van kunnen dromen.
    Ik hoop dat hij de laatste 2 wedstrijden van dit seizoen nog lekker kan knallen en de wereld kan laten zien dat hij het zeker nog kan

    • + 1
    • 7 nov 2018 - 13:16
  • Volgens mij ligt de frustratie al iedere keer achter hem: Een Renaultmotor!! In ieder geval wel bij Max!!

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 18:59
  • Malle jongen.

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 19:05
  • mordor

    Posts: 1.263

    Als nu niet knalt met RB, dan mag ie de aankomende jaren proberen zijn clowneske grijns in de plooij te houden. Goeie wedstrijd, mate!

    • + 0
    • 7 nov 2018 - 21:35

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 974
  • Podiums 35
  • Grand Prix 242
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar