user icon
user icon

Renault start sterk in Mexico: "Onze snelheid een plezierige verrassing"

  • Gepubliceerd op 27 okt 2018 15:13
  • comments 26
  • Door: Bjorn Smit

De grote verrassing van de vrijdag in Mexico was de goede snelheid die Renault tentoonspreidde. Carlos Sainz en Nico Hülkenberg eindigden beide trainingen in de top 5 en dat was het Franse team nog niet eerder gelukt dit jaar.

Hülkenberg legde het in beide trainingen af tegen Sainz. Toch was de Duitser niet ontevreden met de vierde en vijfde plaats die hij behaalde. "De auto voelde goed, in lijn met onze verwachtingen wat betreft de balans en het gevoel. Het was een plezierige verrassing om te zien hoe snel we waren, zeker voor een vrijdag. De bandenslijtage is natuurlijk iets waar we voor de race naar kijken. De hypersoft is snel, maar hij houdt zijn snelheid niet lang vast. We hebben nog een paar delen van de set-up waar we aan moeten werken, dus er is potentie voor meer op zaterdag."

Sainz eindigde beide trainingen op de derde positie. Hij houdt van het circuit in Mexico-Stad en dat gevoel wordt versterkt door het goede resultaat van de vrijdag. "Het gevoel is nog beter als je rondetijden beter lijken dan bij de concurrentie, hoewel de derde plek slechts een symbolische waarde heeft. Het was een goede vrijdag, met wat testen in de ochtend en een sterk programma in de middag. Dat deden we allemaal zonder problemen. Het begrijpen en managen van de banden zal op zondag cruciaal zijn, dus dat moeten we analyseren. We kijken uit naar de zaterdag."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Carlos op p1.

    • + 1
    • 27 okt 2018 - 15:14
    • Dan kan je me oprapen hoor :p

      nee die gaan gewoon voor 7/8 en dat zou al netjes zijn hoor.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 15:17
    • Weer te vroeg aan het bier gegaan? ;)

      • + 1
      • 27 okt 2018 - 15:17
    • Dat terwijl de quali pas om 20:00 is, die gaat hij missen denk ik..

      • + 1
      • 27 okt 2018 - 15:23
    • Zou idd een rare gewaarwording zijn...

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 15:23
    • 4,5 uur moet te doen zijn hoor. trek er ook maar eentje open.

      Cheers!

      • + 1
      • 27 okt 2018 - 15:29
    • Polleken

      Posts: 891

      OT op f1 maximaal zegt Helmut dat Max pole,misschien laat schiet omdat p2 een betere uitgangspositie is

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 15:43
  • John6

    Posts: 3.825

    De vrijdagen zijn nog nooit een zekerheid geweest hoe het in Q3 zal eindigen, dus even wachten zou ik zeggen.

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 15:35
    • Klopt....maar het was wel altijd een zekerheidje dat Renault nooit bij de 1e 4 of 5 stonden, net als RB op P1.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 16:40
  • Hallo boeren burgers en buitenlui, ik zal me even voorstellen. Ik ben Benno Binnenbocht, ik kijk hier al een jaar mee en dacht nu vanaf het zwembad in Tunesië ook eens een account te maken.

    • + 1
    • 27 okt 2018 - 15:40
    • Hallo buiten burgers en boerenlui, ik zal me even voorstellen. Ik ben Benno Buitenbocht, ik kijk hier al 2 minuten mee en dacht nu vanaf het Himalaya gebergte in Nepal ook eens een account te maken.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 15:43
    • Welkom Benno1 Goeie plek om een account aan te maken! Geniet ervan!

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 15:44
    • Welkom BENNO! Lekker weertje daar zeker?

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 15:44
    • Het is je gelukt, welkom en prettige vakantie ;-)!

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 15:44
    • Welkom Benno. Als je hier actief gaat reageren raad ik je aan om je rust te pakken op je vakantie. Het kan soms vermoeiend zijn hier ;-).
      Mooie vakantie gewenst!

      • + 2
      • 27 okt 2018 - 15:59
  • Om het een en ander even uit te leggen, buitenbocht is mijn zoon.
    Het is hier 27 graden en volop zon. Gelukkig hebben we het personeel al zo ver dat het bier en de tv op sky al klaarstaat als wij aankomen in de sportsbar.

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 15:46
    • Buitenbocht is je zoon? Je heet binnenbocht. ??? Ik ruik weer iets wat niet klopt :p

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 16:02
    • Je doet mij nu al aan iemand denken van wie ik even niet zo snel de naam weet.....

      • + 3
      • 27 okt 2018 - 16:41
    • Ik kreeg een zoon door buitenvocht.

      • + 1
      • 27 okt 2018 - 18:45
    • Haha.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 19:23
  • Als je motor alleen op grote hoogte werkt, en verder niet, dan moet je misschien denken aan een shutle dienst met Tesla van Musk.

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 15:55
    • Reno

      Posts: 1.542

      Weet niet echt hoe ik je stelling moet duiden, maar een EV heeft geen last van hoogte.
      Niet qua koeling of "verbranding" en dus niet van vermogen verlies.
      Dus de shuttle zal op zee niveau hetzelfde vermogen hebben als daarboven in Mexico.
      Zou zelfs sneller gaan door de mindere luchtweerstand.
      Niet voor nop dat ze vacuum willen in de hyper-depiep-loupe.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 16:37
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.326

    Zou hier dan eindelijk een eerste podium voor Hulkenberg komen?

    • + 1
    • 27 okt 2018 - 17:06
    • Tistum van harte gegund, ik zou het wel leuk vinden.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 18:24
    • Volgens mij stond Carlos er steeds voor?

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 18:47
  • Ik hoop dat Renault er zo goed voor blijft staan. Dat zou betekenen dat Max wat punten op Kimi en Valteri kan inlopen.

    Helaas verwacht ik een veel sterker Mercedes en Ferrari de rest van het weekend.

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 17:48

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar