user icon
user icon

Hartley vindt onzekerheid rondom zijn situatie irritant

  • Gepubliceerd op 23 okt 2018 16:09
  • comments 17
  • By: Niels Langenberg

Brendon Hartley zegt dat de onzekerheid rondom zijn plek bij Toro Rosso voor volgend jaar irritant aan het worden is. In de wandelgangen gaat het gerucht dat Alexander Albon de Nieuw-Zeelander gaat vervangen bij het Italiaanse team. 

"Ik ben blij met mijn races, maar het wordt wel steeds irritanter om iedere keer die vragen te moeten beantwoorden over mijn toekomst. Ik lees dat ik mijzelf moet bewijzen door mijn teammaat te verslaan, maar ik reed voor Pierre voordat ik een teamorder kreeg en ik reed voor hem toen mijn auto stuk ging in Rusland. Daarnaast was ik in de kwalificatie op Suzuka sneller en ook in Austin reed ik voor Pierre. Dus we zullen zien wat er gebeurt", aldus Hartley in gesprek met Speed Week.

Helmut Marko kon hem nog geen uitsluitsel geven. "We hebben nog geen beslissing genomen. Belangrijke beslissingen hebben tijd nodig."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Denk aan je bloeddruk Hartley ;)

    • + 0
    • 23 okt 2018 - 16:10
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ik vind die opsomming best wel to the point.
      Je hoeft alleen maar de GP-kalender hiervan af te trekken en je houdt vanzelf alle GP's over waarin hij achter Gasly eindigde.

      • + 0
      • 24 okt 2018 - 00:38
  • Heeft hij toch echt aan zichzelf te danken. Ik denk niet dat ze hem nog nodig hebben volgend jaar.. HIj is puur aangenomen voor de ontwikkeling van de Honda..

    • + 0
    • 23 okt 2018 - 16:18
    • Hij is beter in feedback dan Albon. Albon is jonger, maar een twijfelgeval of hij wel/niet F1 materiaal is. De race van dit weekend wat geluk gehad met DSQ, maar wie heeft zijn eerste ronde gezien? Serieus "bijna" net zo sterk als Verstappen. in Bocht 16 reed verstappen 2 posities voor hem en hij was van P20 vertrokken.

      • + 3
      • 23 okt 2018 - 16:25
    • TYLAHUNTER ; Ja, maar het zou toch knap l.llig zijn voor Albon als Toro Rosso besluit door te gaan met Hartley.
      Albon heeft een 3-jarig contract voor opgezegd bij de Nissan FE ! of zou dat nog terug te draaien zijn ??
      Ook werd gezegd dat Marko een flink bedrag betaald heeft om Albon onder dat contract uit te kopen, is dat dan weggegooid ??
      Ik vraag het me toch af wat er gebeurd als Hartley de rest van dit jaar beter blijft presteren dan Gasly .

      • + 0
      • 23 okt 2018 - 18:56
  • Belangrijke beslissingen hebben tijd nodig.....kennelijk niet altijd.

    • + 0
    • 23 okt 2018 - 16:21
  • Ondanks de woorden van Hartley vind ik zijn prestatieniveau ver onder de maat om een langer verblijf in de F1 te kunnen verantwoorden.

    Ik had het liefste Wehrlein op zijn plek gezien maar Albon is ook het proberen waard denk ik. Hartley is gewoon geen topper en Toro Rosso is altijd opzoek naar een potentiele kampioen.

    • + 0
    • 23 okt 2018 - 16:24
  • Joeppp

    Posts: 2.787

    Als je TR ziet als opleidingsteam vind ik het logisch als Hartley vervangen word. Het zal nooit een topper worden. Maar ik lees steeds vaker dat TR tegenwoordig een ontwikkelingsteam is voor RedBull en dan is het weer logisch om hem te houden.

    • + 0
    • 23 okt 2018 - 16:35
  • Logisch, maar gewoon niet goed genoeg Hartley, we zeer toffe gozer. Maar F1 niet goed genoeg, Hij wordt wel vervangen voor 2019.

    • + 1
    • 23 okt 2018 - 16:58
  • mordor

    Posts: 978

    Aardig gast, beetje te licht voor F1, helaas

    • + 0
    • 23 okt 2018 - 17:21
  • jd2000

    Posts: 3.482

    Er is veel te zeggen voor Hartley, maar niet dat hij geschikt is voor de F1. Helaas, pindakaas.

    • + 1
    • 23 okt 2018 - 17:56
  • Eet eerst maar een een paar potjes pindakaas leeg, Hartley

    • + 0
    • 23 okt 2018 - 18:16
    • SEN1

      Posts: 698

      Wat hebben wij toch orginele gebruikersnamen ;)

      • + 0
      • 24 okt 2018 - 00:54
  • Hartley's toekomst hangt af van hoever Honda is met de ontwikkeling. Als RBR denkt dat dat ver genoeg is, betekent dat het einde voor Hartley. Als ze Hartley houden betekent het dat de Honda nog niet goed genoeg is, want hij zit daar uiteindelijk alleen maar omdat hij technisch heel goed is wat feedback naar de engineers aangaat, zeer veel ervaring heeft met de Japanners en op die manier belangrijk is als schakel tussen team en motorfabrikant. Zolang hij daar nog nodig is, blijft ie, niet om zijn racetalent want dat schiet voor STR en RBR gewoon tekort.

    • + 1
    • 23 okt 2018 - 21:24
    • meister

      Posts: 2.382

      Met alle respect voor HAR maar als Max eenmaal zijn feedback gaat geven over de motor staat Honda echt te flipperen met hun oren en gaan ze echt meters maken.

      • + 0
      • 24 okt 2018 - 00:21
  • Hartley had een zeer indrukwekkende 1e ronde in Austin en klom vele plaatsen.
    Mede door 2 diskwalificaties pakte hij ook nog 2 punten voor het team, dus het was zeker zijn beste race van het seizoen tot nu toe.
    Het is zeer moeilijk in te schatten wat zijn kansen zijn voor 2019 want ook Albon is nog lang niet zeker, Nissan is zeer verbolgen over de gang van zaken want immers ze hadden hem al voor 3 jaar vastgelegd en bovendien Nissan is wel Renault (die zullen niet zo gauw bereid zijn mee te werken aan RB)

    • + 1
    • 23 okt 2018 - 22:51
  • CuxKix

    Posts: 47

    Die beslissing is echt al wel genomen hoor...

    • + 0
    • 23 okt 2018 - 23:25

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 15:10

Related news

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Land Thailand
  • Date of b. 23 maa 1996 (24)
  • Place of b. Londen, Thailand
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar