Boullier: "Heidfeld, Liuzzi en Senna kandidaten om Kubica te vervangen"
- Gepubliceerd op 08 feb 2011 15:10
-
63
- Door: Robin Smeets
Al meteen gingen de wildste geruchten de ronde over wie Kubica zou mogen vervangen bij Lotus Renault. De naam van Kimi Raikkonen werd daarbij ook genoemd, maar Boullier noemde de Fin niet als mogelijke vervanger. "De eerste coureur die komende week tijdens de tests zal rijden is onze reserverijder. Dan zullen we bekijken wie de races zal gaan rijden. De coureurs die we hierbij overwegen zijn Heidfeld, Senna en Liuzzi."
"Het team steun Robert heel erg. We zullen zeker op hem wachten en hem terug met open armen ontvangen als hij terug kan komen, hopelijk voor het einde van het seizoen. Ik heb hem samen met Vitaly bezocht en we hebben tijdens het kwartiertje wat grapjes gemaakt. Natuurlijk wilde het meteen weten wat het team dit seizoen gaat doen", aldus Boullier.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (63)
Login om te reagerenPosts: 10.089
SENNA PLZZZZZZZZZZZZZZ
Posts: 18.535
2 rookies in een team dat in potentie een podiumkandidaat is, dat is wat jij wilt?
Posts: 4.679
Dat, of Raikkonen-fan wil gewoon Senna in het diepe gooien om te kijken of ie blijft drijven
Posts: 10.089
of ik gun hem een echte kans bij een Formule 1 team.. wat een domme reactie van jullie... wat had je dan verwacht van senna in een HRT ?
Posts: 631
Haha, dit is voor het eerst dat ik het met Raikkonnen-FAN eens ben..
Posts: 2.418
Gelukkig geen de la Rosa of Ho Pin Tung. Ik denk dat het het beste is om Heidfeld te kiezen, omdat die vrij snel is en ook veel ervaring heeft. Senna moet zich nog bewijzen eigenlijk. Hij heeft ook nog maar 1 seizoen ervaring, net als Petrov. Lijkt me niet handig om die 2 in de Renault te zetten, omdat je dan 2 coureurs hebt die de auto nog niet kunnen ontwikkelen. En dat in het jaar dat Renault misschien weer voor de titel kon gaan.
Posts: 216
Pfff senna moet snel weer weg uit de f1, doe dan maar Heidfeld.
Posts: 1.503
Liuzzi? Nee bedankt.
Senna? Wil wel eens zien wat ie kan, maar om auto\'s te ontwikkelen..
Heidfeld? Zou de beste keuze zijn, nog steeds snel en kan wel auto\'s ontwikkelen en ben bang dat Senna en Liuzzi dit niet kunnen. Ook heeft Heidfeld misschien nog net wat extra info over de banden, je weet maar nooit.
Posts: 699
Overduidelijk, dat moet Heidfeld wel worden, zo niet, maken ze een hele domme fout. Als er iemand is die hetzelfde kan als Kubica is het Nick wel.
Posts: 1.136
Heidfeld dus. Hmmmmm......... Had toch liever die andere duitser in de renault gezien.
Posts: 699
Dan had tie contact moeten nemen met Renault, heeft tie niet gedaan, pech dus. En zo geweldig is tie niet, hij ken (nog) geen team leiden, dat kan Heidfeld wel.
Posts: 3.471
Ik had liever gewoon Kubica in die Renault gezien hoor!
Posts: 898
al is het maar voor een race, senna in die kleuren mmmm. jammer dat brazilie de laatste gp is en niet de eerste. Dan had Senna het zitje zeker gekregen
Posts: 11.414
Ja, dat zou inderdaad wel mooi zijn. Ben zelf F1 fan geworden door Senna in die prachtige zwart gouden auto.
Posts: 18
Ik hoop zo dat het niet Heidfeld wordt. Die heeft zijn kansen gehad en niet gegrepen. Bovendien is de man zo droog als beschuit, niks an. Liuzzi of Senna, prima!
Posts: 2.885
Noem jij al die kansen een op, dan?
Posts: 696
Ik vrees dat Heidfeld de meeste kans maakt, maar eigenlijk hoop ik dat hij het niet wordt. Inderdaad 11 jaar F1, en blijkbaar nooit de teambazen van de grote teams kunnen overtuigen dat hij een topcoureur is. Voor mij is hij het daarom ook niet. Ervaren coureur, snel, maar absoluut geen top. Ja, hij gaat een behoorlijk aantal punten bij elkaar rijden, daarom zal men hem waarschijnlijk kiezen, maar hij gaat wederom niet positief verbazen vrees ik.
Posts: 2.885
Heidfeld heeft zijn imago tegen. Hij is een verlegen mannetje die je niet hoort als het niet hoeft. Vergeleken bij hem is Kimi nog een PR-beest, dus het is niet verwonderlijk dat hij snel over het hoofd wordt gezien. Uiteindelijk wil een team toch ook een coureur met uitstraling en dat is precies wat hij niet heeft. Zijn resultaten zijn altijd goed geweest (voor de auto\'s waarin hij reed).
Posts: 4.175
Liuzzi is gewoon niet snel genoeg, heeft nooit kunnen schitteren.
Heidfeld is opgebrand, rijd al meer dan 14 jaar mee, en heeft weinig echte resultaten geboekt.
Senna is een frisse coureur met al een jaar ervaring, plus dat het mooi zal zijn, een Lotus in de kleuren van JPS met Renault motor.... Was er niet ooit een een Oom van hem die ook zo rondreed??? :-)
Echter denk ik dat het zoals altijd om geld gaat spelen, en niet om sentiment, dus het zal gewoon Chandok worden met al dat geld van het Maleisische Proton, waar Lotus onder valt...
Toch duimen voor Senna ...........
Posts: 18.535
Al meer dan 14 jaar? Volgens mij kom je met 11 of 12 jaar toe.
Posts: 985
Oom die ook zo rond reed? Nee, die reed wel snel rond namelijk.
Chandhok zit al bij het andere Lotus team.
Posts: 2.885
Meer dan veertien jaar? Of je kan niet tellen, of je kan niet rekenen... En opgebrand is hij al helemaal niet! Kon toch maar mooie de zeer hoog ingeschatte Kobayashi bijhouden in een auto waarin hij nooit had getest of gereden.
Heidfeld is de beste keus onder de huidige omstandigheden. Senna is goed, maar niet om naast een andere coureur te zetten met eveneens maar één jaar ervaring. Beiden (Petrov en Senna) hebben begeleiding nodig.
Posts: 9.925
Ik snap eigenlijk niet de antipathie tegenover Bruno Senna.
Iemand die dat even kan verhelderen? Ik heb liever Senna dan Heidfeld. En als ze Liuzzi overwegen waarom geen Klien?
Posts: 7.033
Ik heb ook veel liever Senna, geef de nieuwe gereratie maar eens de kans! Het talent van Senna komt er zeker wel uit als hij goede meteriaal tot zijn beschikking krijgt denk ik.
Posts: 18.535
Omdat men al een halve rookie heeft met Petrov. Senna kan dat team toch niet leiden? Hij had al moeite met Klien vorig jaar in de HRT, veel moeite.
Posts: 428
Senna was in 2010 zo\'n beetje de langzaamste coureur van het hele veld. Ik zeg daarmee niet direct dat hij geen talent heeft, maar hij heeft in ieder geval nog niet veel laten zien.
Dat ie zou toevallig Senna heet, wil niet zeggen dat ie ook een F1 talent is.
Posts: 10.089
het is natuurlijk helemaal senna zijn schuld, wat een blunders elke keer, hoe kan je nou met een HRT laatste rijden, dat is een auto voor het podium.. 100% senna zen schuld, chandhok had gewoon pech
man man man.. niemand heeft de ware senna nog gezien ( en de ware Chandhok)
Posts: 5.792
Waarom niet hulkenberg? die is geen rookie meer en heeft zich toch wel bewezen omdat hij later in het seizoen sneller als opa was.
Posts: 4.679
één woord: afkoopsom
Posts: 2.885
Geen Hülkenberg om dezelfde reden waarom Senna niet in die wagen gezet moet worden. Één jaar ervaring, en dat heeft Petrov ook.
Ze moeten gewoon een ervaren en snelle coureur met goede technische terugkoppeling in die wagen zetten. En die heet géén Senna, géén Hülkenberg en ook géén Liuzzi. En al helemaal géén De la Rosa.
Posts: 155
Ik wil Senna eigenlijk ook wel eens zien rijden ik die Renault
Posts: 646
Senna!
In Lotus-kleuren. Zou stukje geschiedenis zijn dat terugkeert.
Laat het hem tenminste proberen.
Heidfeld is \'marketingtechnisch\' een ramp. De kerel heeft evenveel charisma als een afgedankte boekhouder.
Ik zit alleszins niet te wachten op nog maar weer eens een Duitser.
Het feit dat Robert zo moeilijk te vervangen is doet me plezier.
Zo veel piloten, zo veel keuze, maar het zal nooit gelijkwaardig zijn aan R.Kubica.
In feite een bewijs van zijn onbeperkte talent.
Posts: 4.679
@sloggerke: en wat heb je er dan aan als je twee marketing-technisch aantrekkelijke rookies in de auto hebt die elk briljant moment afwisselen met een paar fouten? Petrov is er al voor de (Russische) markt, laat Heidfeld de auto maar ontwikkelen. Das Fantom is misschien geen uitschieter, maar hij finisht altijd en in regenraces rijdt ie ineens vooraan mee.
Posts: 696
Nostalgie is een extreem slechte reden, om Bruno Senna als vervanger van Kubica te kiezen!
En Heidfeld heeft zich meermaals gelijkwaardig getoond t.o.v. Kubica toen beiden nog voor BMW reden!
Posts: 880
Whaha, nee want Kubica was een PR-beest. :p
Posts: 4.764
Senna of Heidfeld AUB!!
Eigenlijk Senna omdat ik vind dat hij die kans verdiend.
En Renault heeft hem de reservererol gegeven dus ze moeten hem
op zijn minst een keer laten rijden.
Posts: 1.136
Is Charlie Whiting op vakantie of zo? Of zijn zijn pretsigaretjes of zijn alcoholverslaving hem te veel geworden? Ik mis zijn flauwe wartaal nu al.
Posts: 4.679
a)Geen zin meer
b)Andere nick
c)men was zijn gezever een beetje moe en heeft hem tijdelijk op vakatie gestuurd (in other words: ban)
Posts: 4.764
Tsja misschien was hij het zat dat er niemand meer reageert op zijn trols hehe.. Zijn commentaar begon toch steeds serieuzer te worden. Er zat zelf een onderbouwing achter!
Posts: 112
ja ik dacht al hem al een tijdje niet gezien te hebben
maar hij werdt ook idd irritanter
maar goed even op bovenstaand bericht te reageren : ik denk zelf dat Nick Heidfeldt de team komt versterken (meeste ervaring, meer kennis van banden van de korte periode dat hij als test coureur bij pirelli werkte)
Senna moet nog een beetje groeien vind ik, voor hem is de druk ook groter omdat hij het neefje van is
Tuurlijk zou het voor de meeste fans van zijn oom fantastisch zijn als Bruno toch mag uitkomen als vervanger (en met name in brazilie)
Posts: 1.481
Ik mis hem als kiespijn... :P
Posts: 1.016
Heidfeld dan maar. Lijkt mij een veel betere keus dan dat joch met die speciale achternaam.
Maar eh, wat doet die Heidfeld nu eigenlijk? Issie testrijder voor een of ander team? Ik ben het FF kwijt...
Posts: 2.885
Heidfeld doet niets op dit moment. Hooguit trainen... ;-)
Posts: 7.320
Liuzzi alsjeblief niet; ik was net zo blij dat ik niet meer tegen die kop aan hoefde te kijken. [Nu Sutil nog]. ;-)
Senna is leuk voor de kijker, Heidfeld is m.i. het beste voor Renault. Die kan gewoon \'n wagen thuisbrengen. Wint nooit, maar sprokkelt netjes punten. Senna zal nog te veel uitvallen; die moet nog veel meer grenzen verkennen. Voor de kijker is het echter wel een mooi gezicht, die gele helm en die naam in die auto...
Posts: 428
Even heel lullig (vooral omdat het mijn persoonlijke mening is).
B. Senna is nog niet half de coureur die A. Senna was.
Ik wil B. Senna helemaal niet in een zwart/goude lotus renault met gele helm rond zien rijden.
Laat ie dat eerst maar eens verdienen om in de schaduw van zijn oom te staan. En nee .. dezelfde achternaam is niet genoeg.
Posts: 5.792
Nee inderdaad maar ook geen raikonnen die wilde niet en als hij nu wel wil zal het even cashen worden meer niet.
Posts: 7.320
Ik ben het overigens met jullie eens hoor jongens. Maar ik praatte vanuit een algemeenheid; de gemiddelde kijker smult van een gele helm in een zwartgouden Lotus [Renault] en de naam Senna op de flank. ikzelf heb dat na 2 rondjes ook wel gezien hoor. Alleen mama\'s naam aanmeten omdat de naam makkelijker deuren opent is geen garantie voor heldenstatus. Integendeel.
Posts: 2.885
@ papa van Kimi,
Dan ben jij totaal niet op de hoogte van hoe het in die landen werkt. Ayrton had namelijk óók de naam van zijn moeder! Dat is gewoon in die landen. Anders had hij Ayrton di Silva geheten.
Fernando (Alonso) Díaz
Nélson (Piquet Souto) Maior
Marc (Gené) Guerrero
Adrián (Campos) Suñer
Ja, zo gaat dat daar. Dus wat jij Bruno verwijt, slaat als een tang op een varken. Bruno heet net zo goed Senna als dat Ayrton zo heette. Of net zo min, zo je het zeggen wilt.
Posts: 11.414
Ik heb een boek met daarin wat copieen van documenten waar Ayrton Senna (vroeg in zijn carriere) ook inderdaad Ayrton da Silva op heet.
Da Silva is blijkbaar een hele gangbare naam in Brazilie en daarom heeft ie dat laten vallen voor Senna.
Posts: 1.966
@PatrickL...Heb dat boek ook, met die racelicentie enzo erin, echt heel mooi, maar da\'s ff off-topic;)
Posts: 866
Alsjeblieft prop Bruno in die wagen.... Ik was in 2010 al blij dat Heidfeld opgezout was, komt ie toch weer terug. En nu nog een keer zeker?
Liever niet! Genoeg Duitsers in de F1. En dat duurt al veel te lang...
Posts: 1.136
Mee eens, respect dwing je af, dezelfde achternaam zegt zeker niet alles...
Posts: 15.285
Tsja, liefste Hülkenberg, maar of die ook ontwikkelingscapaciteiten heeft??? Dan blijft helaas alleen maar de grijze mus van een Heidfeld over, willen ze nog meekomen met de top. Kimi klinkt aantrekkelijk, maar die komt denk ik nooit meer terug.
Posts: 866
De auto zal toch merendeel met input van Kubica ontwikkeld zijn dus iedere coureur kan maar beter maximaliseren tijdens de races en er het beste van maken.Doorontwikkelen dat is niet alleen aan een coureur,dat moet het team doen.die hebben zoveel data terbeschikking
Posts: 866
realistisch gezien zou Heidfeld wel de beste optie zijn....Ik geloof dat Senna ook in een goede wagen wel potten kan breken.
Maar mist gewoon ervaring. Vind ook zijn persoonlijkheid nog wat onzeker en braaf.Hij had zich er al te vroeg bij neergelegd dat het dit jaar bij HRT niet veel ging worden.
Posts: 428
Aangezien dit topic toch ook met Kubica te maken heeft post ik het hier maar even:
Animatie van het ongeluk van Kubica: www.youtube.com/watch?v=fhRDKrNiWP0
Posts: 5.792
De hulk zal toch niet zo duur zijn en die heeft echt wel een clausule in zijn contract.
Posts: 94
Volgens mij heeft Bruno ook gewoon meerdere malen laten zien dat hij niet schappelijk is met aan de kant gaan bij een blauwe vlag, om maar eens een voorbeeld te noemen...
Posts: 859
Hulkenberg?
Posts: 1.039
Heel gek idee, Massa naar Renault en Senna in de Ferrari.
Massa is weer 1e man , en Senna kan veel leren van ALonso.
Posts: 932
AUB laat het niet Senna zijn, wat heeft hij nu laten zien in het verleden, werkelijk niks tov. elke andere huidige F1 coureur.
Posts: 7
Voor iemand die maar slecht 5 jaar race ervaring opgedaan heeft, heeft Senna al een flinke palmares opgebouwd. Zo is hij vice GP2 kampioen geworden, won in Monaco, Silverstone (in hevige weersomstandigheden) en Barcelona. Hij nam deel aan de 24u van Le Mans + Le Mans series waar hij meerdere malen op het podium stond. In zijn eerste F1 test bij Honda was hij amper 0,3 sec langzamer dan Jenson Button en wie was de winnaar in het enige echte duel tussen senna vs klien in Abu Dhabi waar ze met gelijke kaarten streden, juist Senna ;)
Posts: 1.966
Lijkt me het meest verstandig om voor Heidfeld te gaan...