user icon

Alonso heeft nog steeds geen beslissing genomen over 2019

  • Gepubliceerd op 12 okt 2018 10:54
  • comments 26
  • Door: Niels Langenberg

Fernando Alonso zegt dat hij nog steeds niet weet wat hij in 2019 gaat doen. De Spanjaard was voor volgend jaar niet welkom bij de grote teams en stopt daarom aan het eind van dit jaar met de Formule 1. IndyCar lijkt nu de grootste kanshebber te zijn voor Alonso. 

"Er is nog niets veranderd. Ik heb mijn keuze nog niet gemaakt, maar ik heb veel opties. Ik kijk aandachtig naar alle mogelijkheden, ben kalenders aan het vergelijken en aan het uitvinden wat er voor voorbereiding gedaan moet worden. Want wat ik volgend seizoen ook ga doen, voorbereiding is nodig. Dit is een serieus en complex project. Ik hoop dat ik snel kan beslissen, maar ik weet niet hoelang het gaat duren. Want het kost zeker wat tijd", zegt hij tegenover het Spaanse EFE.

Volgens goede vriend Mark Webber weet Alonso wat hij doet. "Persoonlijk zou ik niet graag in de IndyCar willen rijden, omdat het vrij gevaarlijk is en er rijden ervaren coureurs. Hij deed het vorig jaar geweldig in de Indy 500, maar ik hoop dat hij weet wanneer hij moet stoppen. Ik ben echter niet degene die hem dat moet vertellen, daar is hij zelf volwassen genoeg voor. Maar zijn beslissing om de Formule 1 te verlaten, was de juiste. Het was het juiste moment", aldus Webber tegenover Marca. 

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Misschien hoopt hij nog dat Ferrari genoeg krijgt van Vettel...

    • + 4
    • 12 okt 2018 - 10:55
    • Dat denk ik dus ook al een paar weken.

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 10:58
    • Zelfs áls Ferrari Vettel aan de kant schuift, dan zie ik Alonso niet terugkeren. Dan zal eerder Kimi blijven of trekt men Hulkenberg weg bij Renault

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 11:02
    • Hulkenberg lijkt mee een beetje overschat en met Kimi gaan ze ook geen WK worden...

      • + 1
      • 12 okt 2018 - 11:09
    • Waarom Hulkenberg? Die zakt met de jaren qua 'rankings' ieder jaar weg op het gebied van statistieken. Ik heb dat nooit begrepen dat hij, Hulkenberg, zo opgehemeld word. Die man rijd al vanaf 2010 de Formule 1 en wat heeft hij laten zien na 2008/2010?

      • + 1
      • 12 okt 2018 - 11:11
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ik begrijp dat gewik en geweeg niet. Hij wil toch de triple crown? Dan moet ie wel nu in Indycar stappen; over twee jaar is het waarschijnlijk te laat.

      • + 1
      • 12 okt 2018 - 11:18
    • @ROGIER. Met Kimi wordt je toch geen WK gekkie, heb je niet zitten kijken de laatste jaren? Hoe je dan ineens bij Hulkenberg uitkomt snap ik ook niet helemaal.
      Ik ben geen uitsgesproken Alonso fan, maar die doe je toch wel tekort als je Hulkenberg hoger inschat.
      Neemt allemaal niet weg dat ik niet verwacht dat Ferrari Alonso aan zal stellen en dat ik dat ook geen slimme move zou vinden. Maar wel om andere redenen. Alonso is gewoon klaar, die gaat nooit meer WK worden

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 11:23
    • Alonso op het vinkentouw voor de positie van Vettel. Nee ik denk niet dat hij daarvoor de kans zal krijgen en dat de Italianen Vettel niet meer zouden willen. In 2019 zal Vettel wel minder fouten moeten maken en LeClerc van zich af houden, want anders is het gedaan.

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 11:25
    • Zou ik erg voor zijn. In mijn ogen nog steeds de beste op de grid.

      • + 3
      • 12 okt 2018 - 11:28
  • Kan me een verklaring rond een indycar test herinneren in de geest van :
    De test is niet bepalend voor wat ik volgend jaar doe. Dat staat al vast.

    • + 1
    • 12 okt 2018 - 11:01
  • Alonso wil eerst de triple crown

    • + 0
    • 12 okt 2018 - 11:01
    • Kan altijd nog , hoef niet persé een heel seizoen indycar te gaan rijden maar alleen de Indy 500... Daarom zal hij wel de kalenders goed bestuderen, en zou mij niet verbazen als hij alsnog in een F1 zit volgendjaar...

      • + 1
      • 12 okt 2018 - 11:13
  • Goede vriend is dat, doet net alsof Alonso een uitgebluste ouwe L.L is ,, die niet in het gevaarlijke indycar moet gaan rijden en op tijd??? uit de F1 stapt...

    • + 0
    • 12 okt 2018 - 11:09
    • Ja en dat opmerking "Hij is volwassen genoeg", lol wat? Gevaarlijk is INDYCAR dat wel, maar meneer Webber heeft ook zijn vluchten gemaakt in wat klasses ;)

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 11:27
    • Of dat het een goede beslissing is om te stoppen met F1.....Webber met alle respect mocht willen dat hij half het talent heeft/had van Alonso. Had hij dat gehad zat hij langer in de F1.

      • + 1
      • 12 okt 2018 - 11:34
  • O/t Russel naar williams 2019

    • + 1
    • 12 okt 2018 - 11:29
  • f1netnl

    Posts: 481

    OT: Russel bij Williams!

    • + 1
    • 12 okt 2018 - 11:36
  • Vreemd, Alonso heeft laatst al gezegd dat het al vaststond
    wat hij volgend jaar gaat doen.
    Ook heeft hij vorige week de TV rechten van de Indycar in Spanje gekocht.
    Waarom zou hij uitgerekend díe rechten gekocht hebben? ;-)

    "Was macht Fernando Alonso 2019? Noch gibt es keine konkreten Aussagen des Spaniers. Aus seinem Heimatland ist zu hören,
    Alonso habe sich die TV-Rechte für den spanischen Markt an der IndyCar-Serie gesichert.
    Sollte es den zweifachen Weltmeister wirklich in die US-Rennserie ziehen, kann er in der Heimat abkassieren."

    • + 0
    • 12 okt 2018 - 11:36
  • Ferrari zou hem zeker kunnen gebruiken maar dat is meer wishful thinking van mij. Voor de rest zonde dat hij weg gaat maar aan de andere kant - topteams willen vaak een lange-termijn visie i.p.v. een jaartje maar plannen.
    VS is misschien leuk maar als hij net zo goed in VS zal zijn zoals hij nu in F1 is dan kan het voor hem heel snel saai worden. Of hij dat erg zou vinden weet ik niet.

    • + 0
    • 12 okt 2018 - 11:40
    • Als hij volgend jaar bij Ferrari zou rijden zou ik toch wel rechtop tv zitten te kijken...

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 15:08
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Waarom? @James

      Hij heeft de Scuderia in zijn 1e periode daar ook geen succes gebracht en is nu zelfs nog verder over zijn top.

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 20:26
  • God laat er een belletje komen uit Maranello...

    • + 0
    • 12 okt 2018 - 14:14
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Nog steeds niet kunnen beslissen of weinig mogelijkheden om over te kunnen beslissen?

    Dat laatste lijkt me aannemelijker, want Fernando is de laatste jaren in F1 toch tot een etterige zeurkous met een veel te grote mond verworden.

    Ook geen absolute kampioen als Schumacher gebleken die een team op sleeptouw kan nemen en tot succesformatie om zich heen weet te bouwen.

    Zijn twee titels bij Renault ten spijt is Alonso helaas toch meer een overschatte coureur van middelmatig niveau.

    • + 1
    • 12 okt 2018 - 14:34
    • F.A

      Posts: 44

      zo vroeg op de avond en al onder invloed van wat je naam ...

      • + 1
      • 12 okt 2018 - 19:06
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Nee hoor... broodnuchter nog!

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 20:24
  • jd2000

    Posts: 4.600

    Klaarblijkelijk zit er helemaal niemand meer op Alonso te wachten..

    • + 1
    • 12 okt 2018 - 21:59

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar