user icon

Honda: "De data zijn bemoedigend, deze motor is een grote verbetering"

  • Gepubliceerd op 05 okt 2018 11:19
  • comments 36
  • Door: Niels Langenberg

Honda reed vandaag, na de vrijdag in Sochi, voor de tweede keer met de nieuwe Honda-motor en ondanks dat Pierre Gasly het grootste gedeelte van de tweede vrije training stilstond met een probleem aan het brandstofsysteem, wordt er opgetogen gereageerd vanuit het Japanse kamp. Brendon Hartley werd verrassend tiende in de tweede vrije training.

"De laatste versie van onze motor, die we voor het eerst gebruikten in Sochi, heeft vandaag goede data geproduceerd. Het is een grote verbetering en dat bekrachtigt alleen maar het harde werk dat is geleverd sinds Rusland. Helaas verloor Pierre in de tweede vrije training wat tijd door een probleem aan het brandstofsysteem, maar op dit punt in het weekend is dat nog niet echt kritiek."

In de morgen heeft Gasly ook al goede indruk opgedaan van de motor. "Het was een hele goede morgen en ik was in staat om wat ronden te rijden. Ik had een goed gevoel met de auto, dus dat is positief. De data van de nieuwe Honda-motor waren ook erg goed", aldus de Fransman. 

 

Reacties (36)

Login om te reageren
  • JaapB

    Posts: 1.182

    Klinkt wel als wij van wc-eend, je gaat toch nooit zeggen dat je motor geen verbetering is?
    Willen ze het goed testen gewoon de ene rijder de nieuwe spec geven en zien hoe die gaat.

    Zoals RBR dit weekend doet werkt gewoon het beste kan duidelijk zien welke motor het waar goed doet.

    • + 0
    • 5 okt 2018 - 11:18
    • Samsonait

      Posts: 577

      Het wceend van Honda is nog plausible, renault is die credibility allang kwijt.

      We gaan zaterdag en zondag zien hoe goed de motor is. :-)

      • + 7
      • 5 okt 2018 - 11:36
    • z0mer

      Posts: 2.086

      Ik ben normaal altijd kritisch, maar dit lijkt toch echt eindelijk de grote stap voorwaarts te zijn. Goed nieuws voor familie Verstappen.

      • + 2
      • 5 okt 2018 - 11:54
    • MisterT

      Posts: 1.959

      Hartley too 10, dat lijkt me genoeg te zeggen. Maarja even afwachten op kwali of ze ook echt sneller zijn.

      • + 4
      • 5 okt 2018 - 12:16
    • Tja jaap de slager die zijn eigen vlees keurd ! Ach bij Renault valt er niks te keuren ! Die stellen het óf uit óf zeggen zelf al dat het eigenlijk nog rammeld óf dat de grotere stappen later in het seizoen komen. Feit is dat Gasly er goed bij lijkt te zitten !

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 18:14
  • Moondust

    Posts: 624

    Zou Honda ook nog met een D-spec komen dit jaar?

    • + 0
    • 5 okt 2018 - 11:19
    • MrEmilio

      Posts: 135

      Renault kwam met de A, B en C-spec.

      Honda kwam met de 1, 2 en 3-spec. En ja, Honda komt in Austin met de 3.1 spec. En waarschijnlijk daarna ook nog met de 3.2 spec.

      • + 2
      • 5 okt 2018 - 11:23
    • Pizza

      Posts: 5

      @MREMILIO, hoe kom je aan deze informatie?

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 11:27
    • Honda heeft wel gezegd dat ze componenten voor de PU van 2019 graag dit jaar nog willen testen. Ook al zal dit resulteren in gridstraffen.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 11:45
    • Mmmmmm...?... Pizza...

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 12:27
    • Of sushi?

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 12:31
    • Kweet niet, vaak genoeg gegeten.. beetje haat liefde verhouding met sushi...@Snelrondje.
      Maar wat @Pizza zegt wil ik ook wel weten:)

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 12:44
    • Zelfs nog workshop sushi maken gehad, dat was dan wel weer erg leuk!:)

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 12:46
    • Mmmmmm...?... @Pizza...Heeft op diverse Japanse sites gestaan.

      • + 1
      • 5 okt 2018 - 12:47
    • Thnx! Nog niks van gelezen.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 12:50
    • manuel

      Posts: 2.969

      Zoek het toch niet zo ver van huis. Haring is toch ook lekker?

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 13:01
    • Waar is @Bitterbill? ;)

      • + 1
      • 5 okt 2018 - 13:25
  • Politik

    Posts: 6.822

    Verschil in rijders is op zich al vrij groot, maar dat Hartley er een 10e tijd mee weet te rijden, zou moeten betekenen dat Gasly nog sneller geweest zou moeten zijn.

    Ben ook benieuwd of deze nieuwe spec betrouwbaar genoeg is, want dat blijft bij updates toch een heikel punt.
    Zondag zullen we voorzichtig de eerste conclusies kunnen trekken.

    • + 7
    • 5 okt 2018 - 11:24
    • Ik trek 'm alvast. Honda is Renault definitief voorbij ;-)

      • + 11
      • 5 okt 2018 - 11:29
    • Dan nog...
      Gasly heeft aan het begin van het seizoen toch ook al een top 5 laten zien. Voor mij is de benchmark dat tenminste 1 van de rijders consistent top 8 gaat rijden binnen een bepaalde marge van de top de resterende races.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 11:30
    • Als zelfs Hartley op P10 kan komen dan moet Gasly de beide Bulls toch op de hielen zitten.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 11:53
    • NicoS

      Posts: 12.735

      Er zit ook nog een auto om die motor heen gebouwd, dus ik ga liever uit van de data die ze verkrijgen. Als daaruit blijkt dat het een flinke stap vooruit is, dan ben ik geneigd dat te geloven, ongeacht hoe de heren van Toro Rosso het komende races doen.
      Dat Hartley 10e staat in een vrije training zegt mij niet zoveel.

      • + 2
      • 5 okt 2018 - 12:35
    • beerkuh

      Posts: 2.360

      @nicos , ik ben het vierkant met je eens! de data zal meer laten zien als wat wij zien op de baan met een chassis die nagenoeg nog hetzelfde is als in Melbourne, en ook dat heeft een reden ze kunnen de stappen nu zo schoon mogelijk bekijken, als ze het chassis ook rigoreus veranderen dan vertekend het enorm al blijft de data leidend. waar ik benieuwd is wat de Honda zou doen in een RB chassis dat moet haast wel een enorme verbetering zijn ten opzichte van de Renault als je het mij vraagt, dit baseer ik voornamelijk op de topsnelheid die de TR weglegd! het ziet er rooskleurig uit maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer

      • + 2
      • 5 okt 2018 - 13:20
    • JV

      Posts: 2.124

      Top 4!
      Met top 5 doe je hem toch echt tekort.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 17:17
  • Spec en bonen ??

    • + 0
    • 5 okt 2018 - 11:29
  • “In Rusland hadden we wat problemen met de kalibratie, maar dat probleem hebben we in een week tijd weten te verhelpen”, vertelt Masashi Yamamoto (Honda) vandaag in de persconferentie. “Dus ik denk dat Tost kan uitkijken naar een geweldig weekend”, vertelt hij de teambaas naast hem.

    “Met de spec-3 motor moeten we Q3 halen”, stelt de teambaas. “We moeten voor Sauber blijven, want zij zetten ons enorm onder druk in het kampioenschap voor de constructeurs. Dat is het doel.”

    “De focus lag vandaag onder andere op de herintroductie van de nieuwste motor van Honda”, legt chief race engineer Jonathan Eddolls uit. “Zij (Honda, red.) hebben erg hard gewerkt aan de dyno door de instellingen en kalibratie te verbeteren sinds Rusland. Deze aanpassingen werken allemaal zoals verwacht. De driveability en de prestaties van de nieuwste motor zijn verbeterd en daar willen we Honda voor bedanken.”

    Nunog een nieuwe vloer en voorvleugel in Austin, de eerste upgrade dit jaar voor de STR13 en de progressie zal goed zichtbaar zijn.

    • + 10
    • 5 okt 2018 - 11:53
    • Thnx!

      • + 1
      • 5 okt 2018 - 12:29
    • M@X

      Posts: 762

      Dit jaar nog een podiumpje voor Gasly? :O

      Thx Pietje Bell!

      • + 1
      • 5 okt 2018 - 13:36
    • Wat ik mij nu wel afvraag is in hoeverre teams nog aan een reeds geïntroduceerde motor mogen werken zonder gridstraf op te lopen. Weet iemand wat nog wel en wat niet meer mag?

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 21:25
  • Arie54

    Posts: 3.882

    Tja, zullen we eerst de kwali maar eens afwachten?

    • + 0
    • 5 okt 2018 - 12:50
  • Glory run voor eigen volk ;-)

    • + 0
    • 5 okt 2018 - 13:37
    • Geweldig man die fans met die achtervleugels met werkende DRS, en knipperende achterlichies. Gekkenhuis! ;)

      • + 2
      • 5 okt 2018 - 13:56
    • Tweet

      • + 1
      • 5 okt 2018 - 14:08
    • Die Japanse fans zijn altijd zo enthousiast en gedisciplineerd tegelijk, met de hele familie op de tribune en die uitdossingen zie je bijna ergens anders.
      Vorig jaar hadden ze een Mclaren op hun hoofd nu zie je iedereen met een TR/RB outfit.

      • + 1
      • 5 okt 2018 - 15:01
    • MisterT

      Posts: 1.959

      Leuke tweet @ Pietje Bell

      • + 0
      • 6 okt 2018 - 00:30

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 238
  • Podiums 3
  • Grand Prix 74
  • Land FR
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, FR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar