user icon

Leclerc: "Ik zie niet waarom wij P7 niet vast kunnen houden"

  • Gepubliceerd op 30 sep 2018 11:53
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

Tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Rusland liet Charles Leclerc weer zien waarom hij in 2019 voor Ferrari uitkomt. Hij start de race als zevende en na afloop was Leclerc erg tevreden.

De vrijdag in Sotsji zag er niet goed uit voor Leclerc. De Monegask had het tempo niet in beide vrije trainingen. Dat uitte zich onder andere in de stand van VT1, waarin reservecoureur Antonio Giovinazzi sneller was dan hem. Toch wist Leclerc een positieve draai aan het weekend te geven door zich als zevende te kwalificeren.

"Ik ben extreem blij met mijn ronde. Je ziet dat er slechts zes duizendsten zit tussen mij en Esteban Ocon. Dat betekent dat ik er misschien nog iets meer uit had kunnen halen, maar dat geldt waarschijnlijk ook voor hem. Ik ben erg blij met P7, wat mijn beste startpositie van het jaar is. Dat is erg fijn, zeker na de vrijdag die ik had. We hadden veel moeite met de set-up tijdens VT1 en daarna had ik moeite met mijn eigen rijden in VT2. Om van daaruit zoveel te verbeteren voor de kwalificatie is iets waar ik voor gewerkt heb en ik ben blij dat we de resultaten zien."

Leclerc heeft er vertrouwen in dat hij de zevende positie vast kan houden, ondanks de Red Bulls die vanuit de achterhoede gaan proberen om punten te scoren. "Er starten een aantal snelle auto's achter ons. Als het ze lukt om in te halen, dan wordt het lastig om ze te stoppen. Dat geldt vooral voor Red Bull. Het wordt interessant om te zien wat Renault doet. Afgaande op wat ze in de kwalificatie deden, zullen ze een afwijkende strategie kiezen. Het wordt een interessante race, maar ik zie niet in waarom we de zevende plek niet zouden kunnen vasthouden." 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Als de Bulls uitvallen of crashen heb je wel een aardige kans.

    • + 0
    • 30 sep 2018 - 12:03
    • Zal mij niet verbazen als ze er niet zo snel langskomen.

      • + 0
      • 30 sep 2018 - 12:06
    • London

      Posts: 758

      Ben ook heel benieuwd. Maar met dat lange stuk over start finish gaat het met DRS denk ik wel lukken. Verwacht gewoon weer de top 6 vooraan. Het gevecht tussen Daniel en Max wordt ook interessant aangezien ze beiden niks te verliezen hebben en een punt willen maken.

      • + 0
      • 30 sep 2018 - 12:09
    • Over een dik uurtje weten we wel meer, het is nu zinloos want er kan van alles gebeuren.

      • + 0
      • 30 sep 2018 - 12:12
    • aesop

      Posts: 659

      Ah jij doet niet aan voorpret

      • + 0
      • 30 sep 2018 - 12:18
    • Ja wel hoor. vind het juist altijd wel leuk om te voorspellen enz. Maar ik weet ook wel dat er van alles kan gebeuren bij de start.

      • + 0
      • 30 sep 2018 - 12:20
    • Snork

      Posts: 12.410

      Ik hoop op een safetycar in ronde 10. Veld in elkaar, RB’s al verder naar voren. Dan is top 6 of meer mogelijk. Bandendegradatie gaat een hoop bepalen denk ik.

      • + 0
      • 30 sep 2018 - 12:47
    • MisterT

      Posts: 1.971

      @aesop hahaha

      • + 0
      • 30 sep 2018 - 13:01
    • Waar ben ik naar aan het kijken? hahaha wat een held

      • + 0
      • 30 sep 2018 - 13:23
    • VER driver of the day en RIC op een hoop gereden, die gelukkig nog excuus had dat hij zijn voorvleugel beschadigd had. Max ging als de brandweer door het veld heen. Beetje jammer dat ie banden moest wisselen, want op de soft had ie gewoon kunnen uitrijden.

      • + 0
      • 30 sep 2018 - 15:46
  • En het dan nog doen ook ... de held!

    • + 0
    • 30 sep 2018 - 14:53
    • En hoe! Misschien wel de beste race van het hele veld gereden, fenomenaal

      • + 0
      • 30 sep 2018 - 15:16
    • Jep, erg netjes!

      • + 0
      • 30 sep 2018 - 15:35
    • mediF1

      Posts: 2.812

      vrijdag bakte hij er nog niets van en dan opeens 7e. Ga me echt wel afvragen of de auto's van Sauber nog wel alle twee het zelfde zijn of dat Ferrari hier niet het zelfde truckje uithaald als met de Ferrari motor mijn idee na zijn deze twee auto's echt niet meer het zelfde sinds bekent is dat Charles naar Ferrari gaat.

      • + 0
      • 30 sep 2018 - 21:43

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 243
  • Podiums 4
  • Grand Prix 143
  • Land FR
  • Geb. datum 17 sep 1996 (25)
  • Geb. plaats Évreux, FR
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar