Jarno Trulli onder de indruk van T128 na eerste test
- Gepubliceerd op 03 feb 2011 19:36
-
14
- Door: Robin Smeets
Gisteren kende Heikki Kovalainen al wat problemen met de stuurbekrachtiging aan de Lotus T128. Er was niet genoeg tijd voor het team om deze problemen snel op te lossen, dus beperkte het programma van Trulli zich vandaag tot het conroleren van alle systemen tijdens installatieronden. "Het is lastig om te zeggen waartoe de auto in staat is, maar het voelt in ieder geval goed", begon Trulli.
"Ik ben onder de indruk van de aerodynamica aan de achterkant van de auto. Het voelt erg goed aan allemaal en het team werkt erg professioneel. We zitten nog wel op schema, maar natuurlijk willen we ook snel kijken hoe goed deze auto is op het gebied van rondetijden. We missen echter nog een paar onderdelen, waardoor we niet echt aan de set-up kunnen werken."
"In Jerez gaan wij pas écht testen en dan weten we pas wat de auto allemaal in zijn mars heeft."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Vind deze livery mooier als die van Lotus Renault! Team Lotus heeft wel de potentie om een goede subtopper te worden denk ik. Schat ze veel hoger in dan Virgin en HRT!
Posts: 1.481
Ik schat Team Lotus ook het hoogste in van de drie, ik denk dat ze wel wat puntjes gaan sprokkelen dit jaar.
Ik begin niet eens met het inschatten van HRT...
Virgin lijkt me ook wel een team om af en toe iets leuks te kunnen laten zien, misschien zelfs een of twee keer punten.
Posts: 5.397
Ik vind deze livery ook mooier.. Vooral het rood op die Renault staat me niet aan.. Verpest de hele auto eigenlijk..
Posts: 631
@ Formula Zero
Ik denk eigenlijk niet dat ze punten weten te sprokelen, ik zie ze niet voor STR of Sauber eindigen. Dus de enigste manier hoe ze punten kunnen krijgen is door veel uitvallers. Maar aangezien dat dit jaar ook niet is gebeurd, zie ik het in 2011 ook niet gebeuren. Mischien in 2012 wel, maar je weet maar nooit. Mischien zorgen ze wel voor een mooie verassing, zeker nu meerdere pitstops weer terug komen.
Posts: 398
Ze hebben ook een Renault RS27-2011 motor in de auto terwijl Virgin en HRT trouw zijn gebleven aan de Cosworth, zeer waarschijnlijk dus dat het de beste van de drie zal worden. Misschien zelfs wel verrassend goed, laten we het hopen.
Posts: 3.471
Ik hoop serieus dat dit team veel voor elkaar krijgt aankomend seizoen, ik kijk er ook naar uit! Naast Ferrari ben ik ook een beetje \'\'fan\'\' van Team Lotus geworden, omdat ze alles gewoon goed aanpakken zonder half werk. Ze werken er hard voor!
Posts: 95
wrm werkt bij mij dat replyding nooit?
nouja dan maar zo
@fernando alonso uit tilburg
ferrari fan en dan ook nog voor een ander team zijn? loser :P(niet serieus dus he)
Posts: 5.792
je moet ook op citeer drukken als je commentaar wil geven op een stukje op de site
Posts: 3.471
Haha! Dit soort humor waardeer ik wel hoor:P Buiten het feit dat ik altijd wil dat Ferrari goed scoort (met name Alonso) Kijk ik ook altijd naar Lotus, hoe die het hebben gedaan in de race en kwali. Ze pakken de zaken goed aan, en dat vind ik gewoon mooi om te zien.
Posts: 962
Ja Team Lotus hoor je nu nooit eens gezeik behalve over de naam. Low profileteam met redelijk wat budget en 2 ervaren coureurs. Maar ik denk niet dat ze in de buurt komen van de anderen. Wsl ergens tussen Virgin en de rest in. HRT zal weer achteraan rijden.
Posts: 5.792
als HRT mee kan doen want ze hebben nogaleens problemen.Maar hun moto ,,is meedoen is belangrijker dan hu hu......
Posts: 2.885
Felix,
Jij vond het dan zeker ook jammer dat Minardi jaar na jaar toch weer aan de start wist te verschijnen? Die hadden ook elke winter de grootste moeite met overleven.
Posts: 4.499
Onderschat Team Lotus niet! Gascoyne heeft bewezen in het verleden een verassend snelle auto neer te kunnen zetten. Daarnaast hebben zij een Renault motor en Red Bull technologie onder de motorkap. De combinatie onder de motorkap is toch wereldkampioenwaardig gebleken in 2010!
Posts: 5.792
Als ze kuneen zorgen dat ze die probleemen op motor gebied of kleine andere zaken goed te krijgen zie ik het wel zitten met ze.