user icon

Bild am Sonntag toont eerste foto Mercedes W02 van 2011

  • Gepubliceerd op 30 jan 2011 14:30
  • comments 28
  • Door: Robin Smeets
De Duitse krant Bild heeft vandaag de eerste foto vrijgegeven van de nieuwe Mercedes-bolide voor 2011. Dinsdag zal de W02 pas gepresenteert worden in Valencia waar even later de eerste testweek van start zal gaan.

Op de foto is goed te zien dat de neus een stuk hoger ligt dan bij de auto van 2010. Verder heeft de auto een lichtere kleur gekregen qua livery en heeft het team gekozen voor een meer conventionele airbox. "De auto heeft een nieuwe zilveren kleur gekregen, waardoor een prachtige vormen van deze auto nog duidelijker benadrukt worden", vertelde Norbert Haug, Mercedes' motorsportchef.

Het doel van Mercedes is om dit jaar mee te strijden aan de kop met teams als Ferrari, McLaren en Red Bull Racing. Volgens teambaas Ross Brawn is men aggressief te werk gegaan bij de ontwikkeling van de W02. "Vorig jaar moest ik enkele goede ideeën van onze engineers afwijzen, maar dat is dit jaar totaal anders. We zijn veel beter georganiseerd." Brawn is het meest trots op het KERS-systeem wat Mercedes GP in 2011 gebruikt: "Het is een erg licht en compact systeem geworden. Verder heeft het erg weinig invloed op de balans van de auto. Dat is een erg grote stap voorwaarts", aldus de Brit.

Bekijk hier de foto van de Mercedes W02.

Reacties (28)

Login om te reageren
  • AtteH

    Posts: 1.451

    Ben niet zo weg van dat groen/blauwe... Is me net wat te veel. Maar ben benieuwd hoe de wagen er uit een andere hoek eruit ziet, hoe hij er dan kwa kleur uit ziet.

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 14:35
    • groen/blauwe? Zie ik nergens zitten?

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 15:09
    • AtteH

      Posts: 1.451

      Die kleuren van Petronas bedoel ik, is groen/blauw bij mij, geen mooie kleur en combineert niet lekker met het zilver...

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 22:04
    • nou op de neus is ook werkelijk lichtblauw te zien :P

      • + 0
      • 31 jan 2011 - 01:22
    • ik vin die kleuren wel wat hebben, is een keer iets speciaals.

      • + 0
      • 31 jan 2011 - 09:54
  • Paste copy van de Red Bull van 2010

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 14:37
    • Pak ff een doekske om je bril te reinigen......

      Kijk ff naar de vorm van de airbox en de sidepods?

      Als je een blonde vrouw ziet lopen lijkt ze zeker ook op Pamela Anderson?

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 14:55
    • VDS21

      Posts: 1.265

      De neus lijkt niet echt op de RBR neus. De neus lijkt eerder op de Toyota TF110. Als je hem vergelijkt zijn ze bijna hetzelfde.

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 14:57
    • Je kunt de auto\'s nooit met elkaar vergelijken...zomaar iets nabouwen dat werkt niet.
      Dit zijn precisie instrumenten geen chop shop..

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 14:59
  • Ik denk dat dit wel eens een hele mooie knappert kan zijn deze auto! Vooral de welvingen vd sidepods in combi met de chroomlak! Hij glanst nu, dus dat dofgrijze is weg. Ja, deze wordt/is erg mooi den ik. Nu nog de prestaties! Gvd, wat ben ik botergeil richting 13 maart! :-) Zin zin ZIN!!!

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 14:55
    • Redactie.....hellup....haha! LOL!

      Er zijn er hier wel meer die er zin in hebben!!

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 14:57
    • Ja, zoals ik!!!:P

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 15:05
    • ik niet

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 15:09
    • Ja, die kar ziet er echt wel woest uit. Of het werkt is natuurlijk nog een tweede, maar de auto ziet er althans knap uit. Nog een paar dagen en dan weten we het.

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 15:13
  • Arne-

    Posts: 37

    Ondertussen staat hij ook op de site van MercedesGP: www.mercedes-gp.com/en/#/s/gallery/54/MGP+W02+Digital+3D+rendering
    We mogen dus er zeker van zijn dat dat hem is :) Staat wel in de titel \"3D Rendering\", dus valt nog te zien of hij weldegelijk glanst.

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 15:10
  • Werner

    Posts: 1.650

    Je kunt er nog niet veel van zeggen maar zoals bij Ferrari is de neus ook hoger. Ik heb er niet veel verstand van maar ik vind hem vooraan veel op de Ferrari lijken...

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 15:44
    • Vind ik niet, de Ferrari heeft duidelijk geopteerd voor een smallere neus. Ook lijkt Ferrari de \'bulten\' veel minder nadrukkelijk aanwezig te hebben. Ik vind het eerder een mix van de Williamsneus en hun eigen \'bulten\' van afgelopen seizoen.

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 15:52
    • Waar ik trouwens ook vind dat het ontwerp van de Ferrari mij terug doet denken aan die neus van 2000 en eerder.

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 15:53
    • Werner

      Posts: 1.650

      Is inderdaad smaller...

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 17:17
  • Als ik die Sidepods zie, moet ik meteen denken aan de Sidepods van de McLaren MP4-20 en MP4-21: www.grandprix.com/(...)2006mclaren1-lg.jpg

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 16:45
  • FF beetje copy-pasten uit Bild :

    - Schumi selbst ist happy : „Die Jungs um Ross Brawn haben einen Super-Job gemacht, ich bin sehr zufrieden. Wir haben uns letzte Saison früh entschieden, das neue Auto zu bauen. Wir wussten schnell, was am 2010er-Auto falsch war und haben all diese Dinge maßgeblich verbessert.“


    - Doch was ist beim neuen Silberpfeil so besonders?

    - Brawn setzt auf den wieder eingeführten Elektro-Antrieb. „Unser Hybrid-System wird sehr leicht, sehr kompakt, wird kaum noch Auswirkungen auf die Balance haben. Es wird ein großer Schritt.“

    - Noch ein Geheimnis: Mercedes baut für die Attacke auf Champion Vettel sogar ZWEI AUTOS!

    - Brawn erklärt: „Eine erste Version unseres Autos wird in Valencia und Jerez bei den Tests fahren. Das ist der „Vanille-Eis-Mercedes pur“ – die Basisversion.

    - Aber wir haben einen neuen Reifenhersteller, da brauchen wir jeden Kilometer, um die Gummis kennenzulernen. Das zweite Auto mit weiteren Neuerungen bringen wir erst zum dritten und vierten Test.“

    Kortom : Een spannende auto-striptease in drie spannende afleveringen, oftewel, hoe exploiteert (of beter, maximaliseert) de Mercedes-renstal de extra-media-aandacht ten behoeve van het nieuwe race-seizoen.

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 17:23
    • Werner

      Posts: 1.650

      als hun KERS echt zo licht en compact is geworden zouden ze wel eens een flink voordeel kunnen hebben. Costa gaf al aan dat die van Ferrari ook compacter en licher zijn geworden maar dat het nog steeds zwaar is...
      Kan ook weer pr-talk zijn maar dat is niet echt Brawn\'s stijl...

      • + 0
      • 31 jan 2011 - 08:23
  • Dit ziet er wel snel uit moet ik zeggen.

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 17:59
  • msg

    Posts: 686

    Zal me echt worst zijn hoe hij er uit ziet !! als hij maar loopt als een kogel .

    • + 0
    • 31 jan 2011 - 07:29
  • MSG: Dat begrijp ik nou niet, dat je er geen fuck omgeeft hoe ie eruit ziet! Dan zou jij dus ook gewoon F1 op de radio kunnen volgen. Dat is het toch het hele plezier van deze maanden! De eerste kennismaking met de auto\'s voor t nieuwe seizoen. Man, ik bestudeer ieder bobbeltje, ieder kuiltje, ik pak de auto van t jaar ervoor erbij, gewoon ik ABSORBEER t uiterlijk vd nieuwe altijd volledig. Nee, inderdaad, dat hoef jij niet te doen, maar om er niks om te geven hoe een F1 auto eruitziet.... Hoe kun je dan liefhebber zijn? Das tzelfde als het geluid. Als je zegt \'geeft niks hoedie klinkt, zolang ie maar hard gaat.\' Ik denk dat je er dan niks v begrepen hebt. Maar ieder zn mening natuurlijk.

    • + 0
    • 31 jan 2011 - 09:14
  • voldemort

    Posts: 207

    Nou, als dit een teken is, een voorbode om het zo maar eens te zeggen, maak je borsten maar nat,\"the MERC is coming\" jullie begrijpen toch wel wat ik bedoel he ?
    Ik moet helemaal niks hebben van die spitskin, maar dan hebben we altijd Rosberg nog.
    Beloofd een mooi jaar te worden.
    Vollie.

    • + 0
    • 31 jan 2011 - 18:23
  • voldemort

    Posts: 207

    Nou, als dit een teken is, een voorbode om het zo maar eens te zeggen, maak je borsten maar nat,\"the MERC is coming\" jullie begrijpen toch wel wat ik bedoel he ?
    Ik moet helemaal niks hebben van die spitskin, maar dan hebben we altijd Rosberg nog.
    Beloofd een mooi jaar te worden.
    Vollie.

    • + 0
    • 31 jan 2011 - 18:24
  • peet

    Posts: 210

    Wooww geil ding !!!

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 08:25

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar