Massa: "Ik ben hier niet alleen om te racen, maar om te winnen"
- Gepubliceerd op 29 jan 2011 13:49
-
28
- Door: Robin Smeets
"Ik maak deel uit van een team waar ik zeker races voor wil winnen", vertelde Massa gisteren tijdens de presentatie van de nieuwe F150. "Daarom zit ik hier. Ik ben hier niet alleen om te racen, maar ik ben hier om te winnen. Mij is verzekerd dat ik zelf voor de zege mag gaan. Als ik deze belofte niet meer zou krijgen van een team, ging ik daar zeker niet racen."
"Ik vertrouw mijn team voor de volle 100 procent. Ik weet dat ze mij een perfecte auto kunnen geven die tijdens het seizoen veel races kan winnen."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 2.181
Daar gaan we weer,net als vorige jaar...
Posts: 3.471
Precies... De auto is nu meer naar de hand van Alonso gebouwd, zijn rijstijl dus. Massa weet dus in zijn achterhoofd allang dat het weer niet zijn jaar word.
Posts: 7.177
Het ging niet fout omdat de wagen bijv naar alonso was gebouwd maar om de banden. Die banden zijn nu anders so you never know. Verder tuurlijk als jije en slecht jaar heb gehad dan wil je jezelf bewijzen. En ga je ervoor.
Posts: 1.725
Het kan verkeren hoor. Wie had er in 2007 gedacht dat Kimi een jaar later een team order ging krijgen?
Posts: 10.089
niemand, maar dat kwam door Mr.Dominicale, die liever een slijmerd goed ziet presteren, dan een snelle stille fin
Massa zal niet meer dezelfde worden, ik vind hem ook wat softerig over komen met interviews
Posts: 18.535
Ja Raikkonen-FAN, want in de voorlaatste race van het seizoen ga je natuurlijk 2 belangrijke punten laten schieten, omdat je het WK eigenlijk niet zo belangrijk vond. Dat die update van Raikkonen niet gewerkt heeft, als dat zo was, dan was dat niet alleen de schuld van Domenicale hoor.
Posts: 2.567
felipe vai ganhar este ano!!!!
Posts: 1.481
Vouz Avez Speaking Netherlandish? :P
Posts: 5.792
Ik wil wel eens wat meer weten van de verschillen van de vering van de mclaren ,rb en ferarri.Ik bedoel dus dat rb eb mcl. met een Pull Rod suspension werken omdat de neus zo hoog is heb ik begrepen en ferrarri met een door ontwikkeling van het Pushrod Suspension . Ik las ook dat het door newey opnieuw in de f1 (Red Bull RB5)is gebracht en dat het als eerste door brabham gebruikt werd maar wat zijn nu precies de voor en nadelen.Ik vraag dit omdat ik zelf niet zo technissch ben maar er wel erg geintresseerd ben.
Posts: 696
Op de volgende site wordt duidelijk uitgelegd wat het verschil is:
www.vol.nl/viewtopic.php?t=3531
Posts: 11.414
Het gaat eigenlijk alleen om de achterkant. Bij de pullrod zit de demping aan de onderkant van de auto (er wordt aan getrokken als het wiel omhoog veert). Bij pushrod aan de bovenkant. Ze hebben allemaal dus pushrod aan de voorkant.
Voordeel van pullrod is dat de zwaartepunt lager kian zijn en dat je de achterkant compacter kan houden. Dat is goed voor het \"cola flesje model\".
Posts: 3
ok
Posts: 2.222
Doe het, maak me blij, Win en stel je stoeltje veilig voor volgend jaar...
Schat de kans dat hij Alonso verslaat eigenlijk niet hoog in, maar ik zou het zo geweldig vinden als het wel zo zou zijn.
Dat eeuwige Massa bashen komt me zo de strot uit, bah
Go Massa:)
Posts: 7.177
mee eens!
Posts: 10.412
gaat hem niet worden...
Posts: 7.177
Alonso fan als jij nou eens bijv een leven gaat krijgen? Misschien ff googlen ofzo kan je misschien wel wat vinden. Want je bent net een klein kind
Posts: 10.412
hap...:P
Posts: 12.432
Heeft niets met Massa bashen te maken hoor...was het alleen niet ene Rubens die dit soort vehalen ook altijd vertelde zolang hij nog onder contract stond bij Ferrari?
Posts: 1.725
Rubens verloor 5 jaar op rij van Schumacher...
Massa verloor pas voor het eerst sinds 2007 nog eens van zijn teamgenoot, die door velen de beste rijder van het veld wordt genoemd. Ik zie het probleem dus niet.
Posts: 1.725
sorry 6 jaar op rij...
Posts: 646
Dat stond zo in zijn contract ja....
Het moest zo zijn.
Posts: 11.414
f60,
Wat bedoel je daar nou mee? Massa werd 2002 t/m 2006 verslagen door Heidfeld, Fisichella en Schumacher. 2005 is daarin het enige jaar dat hij niet verslagen werd (gewonnen van Villeneuve).
Barichello heeft volgens mij alle seizoenen gewonnen van zijn teamgenoot voordat hij samen met Schumacher in een team kwam.
Posts: 1.136
Nieuwe ronde, nieuwe kansen, nieuwe banden.....
Wie weet, en stop inderdaad met het bashen van coureurs die toevallig niet jouw favoriet zijn.
Posts: 11.414
Kan me herinneren dat Raikkonen ook zoiets zei. Die werd toen meteen afgebrand dat hij dan dus niet gemotiveerd was.
Posts: 3.145
Zullen we een wedenschapje houden?
Massa krijgt \'n wedstrijd of 4/5 om zich te bewijzen en om alle punten te weerleggen die hij als kritiek had op de F10. Mocht hij weer zo ondermaats presteren tov Alonso zal hij zeer waarschijnlijk vervangen worden, wie? zou zijn opvolger kunnen zijn?
Volgens mij is Sutil een aardige kanditaat, of Kobayashi? Perez? Hulkenberg? Kubica? di Resta? Misschien zelfs Webber?
Sutil is ontzettend gegroeid afgelopen seizoen en kan \'n aardig potje gas geven, Hulkenberg is kneedbaar, Webber is een goede 2e rijder, di Resta is ook kneedbaar ... Maar man, wat zou ik Kubica graag in die 2e Ferrari zien, dat heeft Alonso niet gewonnen.
Posts: 10.089
beste keuze lijkt mij dan Hulkenberg
Posts: 12.432
Ik zou die weddenschap graag met je aan gaan ware het niet dat het enige wat we weten is wat we zien in dit geval. Persoonlijk denk ik dat Massa geen enkele wedstrijd krijgt om zichzelf als eventueel nr.1 te bewijzen. Wel krijgt hij een seizoen lang de kans om zich als waardig 2e rijder te gedragen om zodoende wederom een nieuw contract af te dwingen. Natuurlijk heb ik hier geen bewijs voor, maar mijn gevoel bedriegt mij zelden.
Posts: 3.077
@DurchF1: Vergeet niet dat Massa in 2008 ook een eerlijke kans kreeg. Dat had ook niemand verwacht, want Massa zou het hulpje zijn van en niks meer. 2008 is heel erg anders gegaan en zo zal het dit jaar ook gaan. Massa krijgt een eerlijke kans en uiteindelijk zal Ferrari kiezen voor de coureur die het beste ervoor staat. Tenzij ze natuurlijk allebei er net zo goed / slecht ervoor staan.