user icon

Massa: "Ik ben hier niet alleen om te racen, maar om te winnen"

  • Gepubliceerd op 29 jan 2011 13:49
  • comments 28
  • Door: Robin Smeets
Felipe Massa gaat ervan uit dat hij komend seizoen gelijke kansen heeft als teamgenoot Fernando Alonso. De Braziliaan was in 2010 duidelijk de mindere tegenover de Spanjaard en moest in Duitsland zelfs de overwinning afgeven aan Alonso. Voor dit jaar is Massa gelijke kansen beloofd.

"Ik maak deel uit van een team waar ik zeker races voor wil winnen", vertelde Massa gisteren tijdens de presentatie van de nieuwe F150. "Daarom zit ik hier. Ik ben hier niet alleen om te racen, maar ik ben hier om te winnen. Mij is verzekerd dat ik zelf voor de zege mag gaan. Als ik deze belofte niet meer zou krijgen van een team, ging ik daar zeker niet racen."

"Ik vertrouw mijn team voor de volle 100 procent. Ik weet dat ze mij een perfecte auto kunnen geven die tijdens het seizoen veel races kan winnen."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Daar gaan we weer,net als vorige jaar...

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 14:03
    • Precies... De auto is nu meer naar de hand van Alonso gebouwd, zijn rijstijl dus. Massa weet dus in zijn achterhoofd allang dat het weer niet zijn jaar word.

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 14:27
    • Het ging niet fout omdat de wagen bijv naar alonso was gebouwd maar om de banden. Die banden zijn nu anders so you never know. Verder tuurlijk als jije en slecht jaar heb gehad dan wil je jezelf bewijzen. En ga je ervoor.

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 15:21
    • f60

      Posts: 1.725

      Het kan verkeren hoor. Wie had er in 2007 gedacht dat Kimi een jaar later een team order ging krijgen?

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 18:27
    • niemand, maar dat kwam door Mr.Dominicale, die liever een slijmerd goed ziet presteren, dan een snelle stille fin

      Massa zal niet meer dezelfde worden, ik vind hem ook wat softerig over komen met interviews

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 18:51
    • Ja Raikkonen-FAN, want in de voorlaatste race van het seizoen ga je natuurlijk 2 belangrijke punten laten schieten, omdat je het WK eigenlijk niet zo belangrijk vond. Dat die update van Raikkonen niet gewerkt heeft, als dat zo was, dan was dat niet alleen de schuld van Domenicale hoor.

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 15:14
  • rafael

    Posts: 2.183

    felipe vai ganhar este ano!!!!

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 14:07
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik wil wel eens wat meer weten van de verschillen van de vering van de mclaren ,rb en ferarri.Ik bedoel dus dat rb eb mcl. met een Pull Rod suspension werken omdat de neus zo hoog is heb ik begrepen en ferrarri met een door ontwikkeling van het Pushrod Suspension . Ik las ook dat het door newey opnieuw in de f1 (Red Bull RB5)is gebracht en dat het als eerste door brabham gebruikt werd maar wat zijn nu precies de voor en nadelen.Ik vraag dit omdat ik zelf niet zo technissch ben maar er wel erg geintresseerd ben.

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 14:26
    • Op de volgende site wordt duidelijk uitgelegd wat het verschil is:

      www.vol.nl/viewtopic.php?t=3531

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 16:18
    • Het gaat eigenlijk alleen om de achterkant. Bij de pullrod zit de demping aan de onderkant van de auto (er wordt aan getrokken als het wiel omhoog veert). Bij pushrod aan de bovenkant. Ze hebben allemaal dus pushrod aan de voorkant.

      Voordeel van pullrod is dat de zwaartepunt lager kian zijn en dat je de achterkant compacter kan houden. Dat is goed voor het \"cola flesje model\".

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 18:12
  • ledrum

    Posts: 3

    ok

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 14:35
  • Doe het, maak me blij, Win en stel je stoeltje veilig voor volgend jaar...

    Schat de kans dat hij Alonso verslaat eigenlijk niet hoog in, maar ik zou het zo geweldig vinden als het wel zo zou zijn.

    Dat eeuwige Massa bashen komt me zo de strot uit, bah

    Go Massa:)

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 14:50
    • mee eens!

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 15:21
    • gaat hem niet worden...

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 15:32
    • Alonso fan als jij nou eens bijv een leven gaat krijgen? Misschien ff googlen ofzo kan je misschien wel wat vinden. Want je bent net een klein kind

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 15:59
    • hap...:P

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 16:18
    • Heeft niets met Massa bashen te maken hoor...was het alleen niet ene Rubens die dit soort vehalen ook altijd vertelde zolang hij nog onder contract stond bij Ferrari?

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 16:51
    • f60

      Posts: 1.725

      Rubens verloor 5 jaar op rij van Schumacher...

      Massa verloor pas voor het eerst sinds 2007 nog eens van zijn teamgenoot, die door velen de beste rijder van het veld wordt genoemd. Ik zie het probleem dus niet.

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 18:15
    • f60

      Posts: 1.725

      sorry 6 jaar op rij...

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 18:42
    • sloggerke

      Posts: 646

      Dat stond zo in zijn contract ja....
      Het moest zo zijn.

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 19:23
    • f60,

      Wat bedoel je daar nou mee? Massa werd 2002 t/m 2006 verslagen door Heidfeld, Fisichella en Schumacher. 2005 is daarin het enige jaar dat hij niet verslagen werd (gewonnen van Villeneuve).

      Barichello heeft volgens mij alle seizoenen gewonnen van zijn teamgenoot voordat hij samen met Schumacher in een team kwam.

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 12:29
  • miauw

    Posts: 1.136

    Nieuwe ronde, nieuwe kansen, nieuwe banden.....
    Wie weet, en stop inderdaad met het bashen van coureurs die toevallig niet jouw favoriet zijn.

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 17:51
  • Kan me herinneren dat Raikkonen ook zoiets zei. Die werd toen meteen afgebrand dat hij dan dus niet gemotiveerd was.

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 18:05
  • Zullen we een wedenschapje houden?

    Massa krijgt \'n wedstrijd of 4/5 om zich te bewijzen en om alle punten te weerleggen die hij als kritiek had op de F10. Mocht hij weer zo ondermaats presteren tov Alonso zal hij zeer waarschijnlijk vervangen worden, wie? zou zijn opvolger kunnen zijn?

    Volgens mij is Sutil een aardige kanditaat, of Kobayashi? Perez? Hulkenberg? Kubica? di Resta? Misschien zelfs Webber?

    Sutil is ontzettend gegroeid afgelopen seizoen en kan \'n aardig potje gas geven, Hulkenberg is kneedbaar, Webber is een goede 2e rijder, di Resta is ook kneedbaar ... Maar man, wat zou ik Kubica graag in die 2e Ferrari zien, dat heeft Alonso niet gewonnen.

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 18:35
    • beste keuze lijkt mij dan Hulkenberg

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 18:54
    • Ik zou die weddenschap graag met je aan gaan ware het niet dat het enige wat we weten is wat we zien in dit geval. Persoonlijk denk ik dat Massa geen enkele wedstrijd krijgt om zichzelf als eventueel nr.1 te bewijzen. Wel krijgt hij een seizoen lang de kans om zich als waardig 2e rijder te gedragen om zodoende wederom een nieuw contract af te dwingen. Natuurlijk heb ik hier geen bewijs voor, maar mijn gevoel bedriegt mij zelden.

      • + 0
      • 29 jan 2011 - 20:14
  • Mirani

    Posts: 2.974

    @DurchF1: Vergeet niet dat Massa in 2008 ook een eerlijke kans kreeg. Dat had ook niemand verwacht, want Massa zou het hulpje zijn van en niks meer. 2008 is heel erg anders gegaan en zo zal het dit jaar ook gaan. Massa krijgt een eerlijke kans en uiteindelijk zal Ferrari kiezen voor de coureur die het beste ervoor staat. Tenzij ze natuurlijk allebei er net zo goed / slecht ervoor staan.

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 19:37

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar