user icon

Haas-teambaas Steiner: "Concurrentie wil zelfvertrouwen Magnussen aantasten"

  • Gepubliceerd op 15 aug 2018 16:29
  • comments 18
  • Door: Jeroen Jonkers

Het Formule 1-veld probeert Haas-coureur Kevin Magnussen te ontmoedigen. Dat stelt Günther Steiner, de teambaas van de Amerikaanse renstal. Volgens Steiner laat Magnussen zich echter niet van de wijs brengen en is het goed dat hij af en toe van zich afbijt. 

“We willen dat hij racet en soms moet je dan je ellebogen gebruiken om te krijgen wat je wilt”, vertelt Steiner in gesprek met Motorsport.com. "Je krijgt hier niets voor niets. Hij doet niets met opzet. Hij wil zich laten gelden, maar rijdt niet agressief. Dat maakt kritiek los van de gevestigde waarden."

Volgens Steiner zorgt de harde rijstijl van Magnussen voor een reactie van de overige rijders. "Ze denken: ‘komt deze jongen me vertellen dat ik niet mag passeren? Dan ga ik erover klagen.’ Iedereen speelt het spelletje mee."

"Dit is geen kritiek op andere rijders", vervolgt Steiner. "Zij doen hun best om zijn zelfvertrouwen aan te tasten, maar dat lukt ze niet. Een aantal onder hen heeft het al opgegeven omdat ze zien dat hij zich niet laat afleiden.”

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Ach ach ach. Ik vind hem wel degelijk agressirijden. Tenminstek essievelr dan grosjean.

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 16:32
    • Ik wil dit even door Google translate halen, wat is de brontaal?

      • + 6
      • 15 aug 2018 - 17:04
    • Grindbak

      Posts: 261

      @ZAMBIORIX: wel een aanwinst die witwasser......

      • + 2
      • 15 aug 2018 - 17:21
    • vanaf mobiel getikt is dan ook een Krim met "autocorrect" inschakelbaar ;)

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 19:04
    • Ik waag me aan de vertaling. Ach ach ach, ik vind hem wel degelijk agressief rijden.Tenminste agressiever dan Grosjean.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 20:25
    • Numnum

      Posts: 2.829

      @ Wissewasse# Welke drugs heb je gebruikt? Ik wil ook een beetje!

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 23:01
  • (Klte tablet) ik wilde dus zeggen dat magnussen agressiever rijder is an grossjean. Maar dat is iedereen wel. Goeie coureur die nog wat eveel ruwe kantjes heeft. Hij kom er wel. Al ben ik niet zo'n grote fan van hem.

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 16:35
  • Prachtig figuur ...de F1 is zulke mannen nodig .

    • + 1
    • 15 aug 2018 - 16:36
  • DennisHGZ

    Posts: 8

    Mannen als Kevin brengen spanning in de sport. Kevin is een goede coureur.

    • + 2
    • 15 aug 2018 - 16:37
  • Leuke coureur. Bij McLaren (en soms bij Renault) leek het net een doetje maar bij Haas is hij helemaal zichzelf geworden en ontplooit tot een prima subtop coureur. Lekker houden! Prima man voor Haas. Perez erbij en het duo is prachtig.

    • + 5
    • 15 aug 2018 - 16:44
    • Helemaal eens Damon.

      • + 1
      • 15 aug 2018 - 17:18
    • Helemaal mee eens Damon H

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 20:27
  • Grindbak

    Posts: 261

    Als ik een paar neuten opheb, zie ik ook beestjes. Allemaal beestjes om me heen.

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 17:20
    • https://youtu.be/ef6S5i2h8-c

      • + 1
      • 15 aug 2018 - 20:29
  • Maximo

    Posts: 6.800

    Eerlijk is eerlijk, Magnussen gaf ik echt geen kwartje meer bij Renault en hij heeft onderhand bij HAAS zijn image toch behoorlijk op weten te poetsen met aansprekende resultaten, zeker vergeleken met zijn teamgenoot waarvan iedereen dacht dat die de betere van de 2 was.

    Dat het een rauwdouwer zal wel, hij heeft mij in ieder geval verbaasd min zijn prestaties bij HAAS.

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 17:20
  • mordor

    Posts: 1.207

    Magnussen heeft zijn spiegels erafgelikt. Achteruitkijken is voor watjes

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 17:37
  • Gewoon een leuke racer, eentje die niet direct aan de kant gaat voor bijvoorbeeld een rode of zilveren auto. Zouden meer coureurs moeten doen. Let wel dat ik niks zeg over hem als rijder...

    • + 1
    • 15 aug 2018 - 18:45
  • elflitso

    Posts: 552

    Ik vindt Kevin een pracht gozer en kan echt wel wat. Maar eerlijk toegeven hij rijdt wel heel vaak in de weg van een andere coureur tijdens trainingen en kwalificaties. Al is dat de laatste tijd wel minder geworden

    • + 0
    • 15 aug 2018 - 19:28

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DK
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, DK
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar