user icon

Ricciardo rekent op nieuwe motor en gridstraf voor Duitse Grand Prix

  • Gepubliceerd op 17 jul 2018 14:51
  • comments 29
  • Door: Jeroen Jonkers

Daniel Ricciardo rijdt de Grand Prix van Duitsland naar alle waarschijnlijkheid met een nieuwe krachtbron. De Australiër hikt al enige tijd tegen een nieuwe motor en bijbehorende gridstraf aan en aangezien er op Hockenheim ingehaald kan worden, lijkt dit het juiste moment voor een motorwissel.

Ricciardo nam zijn derde en laatste verbrandingsmotor tijdens de Grand Prix van Canada. Toen werd ook direct een nieuwe turbo en MGU-H geïnstalleerd bij de Red Bull-coureur. Sindsdien heeft Ricciardo de dans weten te ontspringen, maar in Duitsland moet hij waarschijnlijk toch echt aan een motorwissel geloven. 

"Op Hockenheim kun je inhalen, dus waarschijnlijk installeren we hier de nieuwe motor", aldus Ricciardo in gesprek met SpeedWeek. Indien de Australiër op Hockenheim wisselt naar een vierde ICE, turbo en MGU-H, dan start hij de race vanaf de laatste positie, aangezien deze wissels twintig plekken straf zouden opleveren. 

Reacties (29)

Login om te reageren
  • En Max? Wanneer is hij aan de beurt?
    Niet dat zijn motor het opgeeft en een wissel in Hongarije plaats gaat vinden :-(

    • + 1
    • 17 jul 2018 - 14:59
    • Dat vroeg ik mij ook af. Max krijgt hooguit voor de Turbo een straf.

      • + 1
      • 17 jul 2018 - 15:01
    • Ik heb dit ook al eerder gemeld en als Max wacht tot Monza neemt hij mijn inziens een groot risico dat hij of in Hongarije of in Spa achteraan moet starten en of dat nou ideaal is.
      Maar hopen dat hij een weloverwogen beslissing neemt.

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 15:28
    • De rijders hebben hier geen stem in hoor. Team bepaalt waar en wanneer er een motorwissel plaats vind. Ik hoor Riccardo praten over "wij" en Tifoso-01 heeft over "hopen dat hij een goede beslissing neemt". Maar dit terzijde.
      Ik weet ook niet hoe Max er voor staat.

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 19:42
    • Snork

      Posts: 11.333

      Volgens mij rijdt Max sinds Canada met een nieuwe motor.

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 22:43
    • Brandon

      Posts: 385

      Klopt,Canada spec 2 geintroduceerd. Daarom zou ik slim vinden om in Hockenheim voor Max ook nieuwe TC & MGUK te gebruiken. Vervolgens in Budapest zijn derde ICE.

      • + 0
      • 18 jul 2018 - 03:29
    • Brandon

      Posts: 385

      bij nieuwe TC & MGU-K zal Max dan 15 plaatsen straf krijgen. Als hij 5e of 6e kwalificeert, zal hij nog net niet achteraan beginnen.Kans is groter dat hij en Ricciardo samen door de eerste moet
      =P

      • + 0
      • 18 jul 2018 - 03:32
    • Brandon

      Posts: 385

      * Kans is kleiner dat hij en Ricciardo samen door de eerste moet

      • + 0
      • 18 jul 2018 - 03:33
    • Brandon

      Posts: 385

      ** Kans is dan kleiner dat hij en Daniel samen door de eerste bocht moet

      • + 0
      • 18 jul 2018 - 03:34
  • Zijn we nog niet eens op de helft van het seizoen, en ja hoor gridstraffen voor een top 3 team.
    Snap niet dat de onnozelheid van 3 motoren nog steeds wordt volgehouden door de FIA. Het bespaart namelijk helemaal niets, sterker nog het maakt de F1 alleen maar duurder.

    Lijkt de Nederlandse overheid wel, daar wil men ook meteen van het gas af. :)

    • + 1
    • 17 jul 2018 - 15:00
    • De insteek van de overheid: wij geen gas, niemand gas!

      • + 1
      • 17 jul 2018 - 15:04
    • Brandon

      Posts: 385

      FIA wilde het wel terugdraaien, maar kon niet had geen unanieme toestemming van de teams. een van de kleinere teams stemde tegen.

      • + 0
      • 18 jul 2018 - 03:23
  • Dan zou ik nieuwe onderdelen installeren voor FP1 en vervolgens het hele zwikje nogmaals vervagen voor de Q. Heb je 2 verse setjes. Of mag dat niet zo?

    • + 0
    • 17 jul 2018 - 15:03
    • Nee dat mag niet

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 15:04
    • aha oké thanx. Zal ook wel een stunt zijn, dat ik RBR ff ga vertellen wat ze moeten doen. Aint gonna happen

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 15:08
    • Nee die truck paste Mercedes vorig jaar nog toe, dat is verboden nu.

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 15:11
    • @wingleader: vrachtwagen?

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 15:56
  • z0mer

    Posts: 2.086

    Dat is toch niet mogelijk met een Renault, omdat ze 80PK minder hebben?

    • + 0
    • 17 jul 2018 - 15:20
    • NicoS

      Posts: 12.673

      Denk dat je evengoed wel een motor kunt wisselen hoor.;)

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 15:41
    • 80 PK minder?
      Stel Mercedes en Ferrari zitten op 980 PK, dan zou
      de Renault motor 900 PK hebben, terwijl ze met 955 PK zijn begonnen?!

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 15:44
    • Franse PK's. Daarvan staken er altijd een behoorlijk deel.

      • + 6
      • 17 jul 2018 - 16:02
    • z0mer

      Posts: 2.086

      Dat zijn niet mijn woorden hoor.

      "Er valt weinig op te merken op mijn ronde, die was goed. We verliezen gewoon één seconde op de rechte stukken en komen 70 tot 80 PK tekort op Mercedes en Ferrari." - Verstappen.

      • + 1
      • 17 jul 2018 - 16:06
  • Wat motoren betreft mis ik toch echt de jaren negentig. Niet dat gezeik met 3 motoren per jaar. En qualificatie motoren ... 3e auto ....

    • + 0
    • 17 jul 2018 - 18:00
    • 1995...
      De Hart V8
      De Yamaha V10
      Ferrari V12?
      Mercedes V10
      Renault V10
      Peugeot V10
      Ford V8 en V10
      Mugen V10

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 22:36
  • arie51

    Posts: 503

    Lekker he zo'n Renault motor verbruik is 2 op 1 Mercedes motor echt degelijk spul en dan draait de boel nog niet eens op vol vermogen dan zouden ze er elke keer een nieuwe nodig hebben. Een oud Nederlands gezegde met de Franse slag heeft een grond van waarheid.

    • + 0
    • 17 jul 2018 - 19:32
    • Snork

      Posts: 11.333

      Nu wel ja. Maar er zijn jaren geweest waarin de Renault-motor oppermachtig was. Sinds het V6-hybrid tijdperk is het wat het nu is.

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 22:46
    • Brandon

      Posts: 385

      Eigenlijk was het vaak het chassis dat het kampioenschap won.
      Beide titels van Alonso was te danken aan een dubbele diffuser dat het verschil maakte.
      Bij de 4 redbull titels was Newey doorslaggevend.

      • + 0
      • 18 jul 2018 - 03:26
  • Doe er ook gelijk even een nieuw luchtfiltertje, en een paar bougietjes in, vul het ruitesproeietankje even bij, en stofzuig de matjes even... Staat hij er in Duitsland weer fris bij... Houden die Duitsers van......

    • + 0
    • 17 jul 2018 - 21:35
  • Brandon

    Posts: 385

    Max zal dan 15 plaatsen krijgen. Als hij 5e/6e kwalificeert, zal hij nog net niet achteraan beginnen. Kans is groter dat hij en Ricciardo samen door de eerste moet =P

    • + 0
    • 18 jul 2018 - 03:30

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 925
  • Podiums 23
  • Grand Prix 126
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit