user icon

Pirelli maakt bandenopties voor GP Verenigde Staten bekend

  • Gepubliceerd op 05 jul 2018 13:59
  • comments 10
  • Door: Jeroen Jonkers

Pirelli heeft de bandencompounds bekendgemaakt waaruit de teams kunnen kiezen tijdens het weekend van de Grand Prix van de Verenigde Staten. De bandenfabrikant neemt drie compounds mee, namelijk de zachte band, de superzachte compound en de ultrazachte band. 

Het is niet de eerste keer dit seizoen dat Pirelli met deze bandenselectie op de proppen komt. Ook tijdens de seizoensopener in Australië, de race in Azerbeidzjan, de Grand Prix van Frankrijk en afgelopen weekend in Oostenrijk waren deze drie bandencompounds van de partij. 

Normaal gesproken mogen de teams tot acht weken voor een evenement de bandenkeuzes doorgeven, maar aangezien de Grand Prix van de Verenigde Staten een langeafstandsvlucht betreft, moeten de teams hun keuze uiterlijk veertien weken voor het raceweekend bekendmaken. 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • De Italiaanse fabrikant heeft de Ultrasoft, Supersoft en Soft genomineerd voor de race op Circuit of the Americas. Zoals gebruikelijk moet de Ultrasoft band worden gebruikt in Q3 en moeten de teams voor de race kiezen uit de Supersoft of Soft band.

    Ik wist helemaal niet dat je verplicht was om in Q3 met een bepaalde compound te MOETEN rijden.
    Bij mijn weten zou je in Q3 ook met de hardste band mogen rijden, alleen heft dat uiteraard geen zin natuurlijk.

    • + 1
    • 5 jul 2018 - 14:23
    • Dat moet volgens mij ook niet. Je moet alleen een set reserveren voor Q3 volgens mij.

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 14:26
    • Je krijgt een gratis setje van de Ultrasoft. Dus waarom niet gebruiken als je hem weer moet inleveren na Q3

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 14:26
    • Helemaal eens Edwardsfan99, maar dan staat het hier niet in de juiste context.
      Iedereen zal uiteraard op de zachts mogelijke banden starten.

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 15:41
  • Allemaal harstikke mooi. Maar gaan we die Hard en Superhard nog een keer zien? Of hebben ze die maar gewoon toegevoegd voor de regenboog compleet te maken?

    • + 0
    • 5 jul 2018 - 14:42
    • Soft, Medium en Hard op Silverstone.
      De Superhard zou ik niet weten, dat is de Hard van vorig jaar en die is toen maar 1 keer beschikbaar geweest en door niemand in de race gebruikt.

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 14:45
    • De bandenkeuzes zijn bekend tot en met de GP van de Verenigde Staten, en Silverstone is tot dusver de enige keer dat de harde band wordt gebruikt.

      De Superhard is inderdaad nog helemaal niet gekozen. Ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren voor de resterende paar races.

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 14:56
  • Blijf het belachelijk vinden dat een bandenleverancier uitmaakt tussen welke banden een klant kan kiezen, terwijl ze veel meer soorten hebben. Ik vind dat de klant (F1 teams) zelf tussen alle soorten die de bandenmaker produceert moet kunnen kiezen!

    • + 1
    • 5 jul 2018 - 15:43
  • Ik weet niet of ze mussen hebben in Texas, maar als ze er wel zijn hoop ik dat ze van het dak vallen op Zondag ;)

    • + 0
    • 5 jul 2018 - 18:47
  • RBH1

    Posts: 617

    Ik heb mij maar eens ingeschreven.
    Waarom niet in ieder geval ook de mediums beschikbaar stellen.
    Dan zijn er altijd mensen die iets gaan proberen.
    Ze moeten echt terug naar 3 vaste compounds, hard medium soft, en dan een kwalificatie band. Maar ik heb er niet veel verstand van ik ben nog van de oude stempel, van 1988 af gekeken, en niet alle races gekeken, dat is pas van de laatste 4 jaar.

    • + 0
    • 5 jul 2018 - 23:32

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis - Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar