user icon

Ricciardo: "Als Silverstone vervangen moet worden, dan maar Brands Hatch"

  • Gepubliceerd op 05 jul 2018 12:23
  • comments 30
  • Door: Jeroen Jonkers

Daniel Ricciardo is van mening dat als de Grand Prix van Groot-Brittanië na 2019 niet meer op Silverstone verreden kan worden, de Formule 1 Brands Hatch moet opzoeken. De Australiër ziet een langer verblijf op Silverstone als prioriteit, maar als er dan toch verhuisd moet worden, is Brands Hatch een goed alternatief.

Max Verstappen win in Silverstone? 7,50 Pay Out!

“Ik hoop absoluut dat Silverstone op de kalender blijft", aldus Ricciardo tegenover Crash.net. "Als ze de locatie op de een of andere manier moeten veranderen naar een ander Engels circuit, dan zou ik gaan voor Brands Hatch. Dat circuit lijkt me bruut in een Formule 1-auto." 

Waar de race ook gehouden wordt, de Grand Prix van Groot-Brittanië moet volgens Ricciardo op de kalender blijven. "Wat er ook gebeurt, we moeten op zijn minst een Engelse race op de kalender hebben. Mijn eerste Formule 1-race was op Silverstone, dus dat blijft altijd speciaal voor me."

"Ik heb altijd van het circuit gehouden", vervolgt de Red Bull-rijder. "Het is snel en er zijn prachtige vloeiende bochten. Cops is vol gas en dan de weg naar Maggots en Becketts is briljant. Ik verheug me oprecht enorm op deze race."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Brands Hatch <3 Alleen dezelfde vraag als met Zandvoort. Is het wel een circuit voor de moderne F1 auto?

    • + 1
    • 5 jul 2018 - 12:31
    • Jello

      Posts: 573

      Wat mij betreft is het geen circuit voor moderne F1 en ik zou het ook heel jammer vinden als ze dat gaan aanpassen en vernielen zodat het geschikt is voor moderne F1.

      • + 1
      • 5 jul 2018 - 12:38
    • Al die Britse fans zijn van harte welkom in Assen. Met het pondje het kanaal over of voor 125 euri een vliegticket boeken. Doen velen nu ook al voor de MotoGP.

      Ik zeg Assen de GP van GB, in plaats van Spa de GP van NL.

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 15:19
  • j1n0

    Posts: 464

    Brands Hatch?! Nou dan kun je spektakel verwachten....bocht 1 en het laatste gedeelte met de huidige F1 auto's? Nee dan maar gewoon Silverstone.

    • + 0
    • 5 jul 2018 - 12:42
  • Silverstone, Monza, Spa, Monaco,... allemaal legendarische circuits die moeten blijven!

    • + 0
    • 5 jul 2018 - 12:46
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Het oude Hockenheim had wat mij betreft ook moeten blijven.

      Echt spijtig hoe ze dat circuit vernacheld hebben, en persoonlijk denk ik dat dat daar mede aan het verlies van de GP bijgedragen heeft.

      • + 1
      • 5 jul 2018 - 12:52
    • + Suzuka en Sepang weer terug.
      Cota mag van mij ook wel blijven.

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 12:55
    • Silverstone, Monza, Spa, Monaco, Suzuka, Interlagos, en minstens één Duits circuit zouden op een soort Formule 1-monumentenlijst moeten komen. Ieder seizoen tegen maximaal €10.000.000,- fee op de kalender.

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 13:10
    • @Patrick_ST

      Cola? En Ice Tea dan?

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 14:03
    • @mojito met dank aan de groene rakkers bij Hockenheim die vonden dat het stuk door het bos terug gegeven moest worden aan de natuur... als je daar nu loopt en het bos in kijkt zie je een lelijk spoor met lage begroeiing. En bedankt...

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 14:44
    • Is het een idee dat er altijd minimaal 1 grand prix moet zijn in het geboorteland van de huidige wereldkampioen? Nieuwe regel vanaf 2019?

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 14:59
    • Mijn geboorteland heeft ook een prachtig circuit.
      Kyalami! !!!

      • + 1
      • 5 jul 2018 - 15:53
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Tja, what else is left? Goodwood?

    • + 0
    • 5 jul 2018 - 12:49
  • Paddockhill bend in een huidige F1? Das bijna volgas richting druïdes

    • + 0
    • 5 jul 2018 - 12:54
  • Ja of Donington Park. Ook geen verkeerd circuit vind ik!

    • + 1
    • 5 jul 2018 - 13:03
    • Dat is een echt motorcircuit, net zoals Assen

      • + 1
      • 5 jul 2018 - 13:11
    • StevenQ

      Posts: 6.879

      zeker niet, er heeft van alles al gereden, in 1993 ook de F1 al, een legendarische race van Senna, en ook de Group C, de LMP1/2 en de AutoGP reden er al

      • + 1
      • 5 jul 2018 - 13:25
    • FredEx

      Posts: 446

      tooooo smalll

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 15:22
    • StevenQ

      Posts: 6.879

      @Fredex

      kijk eens wat video's van de F1 en Group C daar, is veel breder dan Assen

      • + 0
      • 6 jul 2018 - 13:22
  • StevenQ

    Posts: 6.879

    of Donnington, ook een heel mooi circuit

    • + 1
    • 5 jul 2018 - 13:10
    • Precies dezelfde gedachte!

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 13:21
  • Silverstone heeft door de verbouwingen sowieso veel van zijn charmes verloren. De hele flow is uit het circuit gehaald. Sindsdien zijn bepaalde stukken niet om aan te zien op het parcours.

    • + 0
    • 5 jul 2018 - 13:33
    • The Bridge vond ik een mooi gedeelte. Jammer dat het weg is.

      • + 0
      • 5 jul 2018 - 15:32
  • F0.99

    Posts: 70

    Straatrace op Schiermonnikoog, dat zou pas leuk zijn!

    • + 1
    • 5 jul 2018 - 15:51
  • 060122000

    Posts: 16

    Dan komen er ronde tijden van dik onder de minuut. In 1986 was de pole tijd al 1:06 en het circuit is sindsdien maar 203 meter langer geworden.

    • + 0
    • 5 jul 2018 - 18:31
  • BramG44

    Posts: 424

    zet Laguna Seca er maar op, top baan.

    • + 0
    • 6 jul 2018 - 09:46

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 907
  • Podiums 23
  • Grand Prix 122
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar