user icon

Massa vestigt hoop op Pirelli: "Eerste kennismaking was positief"

  • Gepubliceerd op 17 jan 2011 14:08
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Felipe Massa is er veel aangelegen om zich komend seizoen te herstellen van een zwakke jaargang 2010. De Braziliaan won sinds zijn zware ongeval in Hongarije in 2009 geen wedstrijd meer en als die reeks nog lang voortduurt kan zijn positie bij de Scuderia in gevaar komen.

Massa had vorig jaar veel problemen met de banden, vooral de voorbanden bevielen de vice-kampioen van 2008 geenszins. Hij is dan ook blij dat de Formule 1 met Pirelli een nieuwe bandenleverancier verwelkomt. “Mijn eerste kennismaking met Pirelli bij de test in Abu Dhabi was positief. De auto was makkelijker te besturen en de voorbanden leverden meer grip. Ik kon de bochten aanvallen zoals ik wilde”, besluit Massa in O Estado de S.Paulo.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • En nu maar hopen dat hij positief blijft over die pirrelli\'s en dat hij er goed mee overweg kan, anders is het exit Massa.

    • + 0
    • 17 jan 2011 - 14:11
  • Vuvuzela

    Posts: 110

    Dat klinkt idd positief. Hoop dat ze sneller zijn maar wel anders slijten. Dit jaar kon je veel te lang op zacht doorrijden, ook was hard soms sneller.

    • + 0
    • 17 jan 2011 - 14:12
    • Werner

      Posts: 1.650

      Ik hoop het in ieder geval...

      • + 0
      • 17 jan 2011 - 15:31
  • miauw

    Posts: 1.136

    Of hij de banden nou beter vindt of niet, hij zal toch echt bij zichzelf te rade moeten gaan. Alonso had er duidelijk minder problemen mee en presteerde wel goed. Maar misschien is het een psychologisch iets en gaat hij dit jaar weer als de brandweer.
    Als zijn gevoel bij deze banden beter is, moeten zijn prestaties ook weer als vanouds worden!

    • + 0
    • 17 jan 2011 - 14:16
    • Amen to that!

      • + 0
      • 17 jan 2011 - 15:05
    • erik1

      Posts: 254

      Ik neem toch wel aan dat ie het afgelopen jaar bij zichzelf te rade is gegaan, maar verschillende rijders hebben nu eenmaal verschillende rijstijlen en de een is agressiever dan de ander. De band is daarin een belangrijke component voor succes, dus denk niet dat Massa veel te overdenken heeft. Het zijn natuurlijk wereldtoppers, maar dat betekent denk ik niet dat ze zomaar hun stijl kunnen afstemmen op de banden die ze gebruiken. Het is een sport van honderdsten dus dat zal zich zeker doen voelen.

      • + 0
      • 17 jan 2011 - 17:06
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ik denk ook dat het tussen zijn oren zit door het ongeluk is hij onzeker geworden wat niet zo gek is vind ik.Dat kan dit jaar welweer over zijn wie weet.

      • + 0
      • 18 jan 2011 - 09:05
  • Zou mij niks verbazen als andere teams opeens veel bandenproblemen hebben en Ferrari niet.
    Ik ben vooral bang dat Mercedes GP en voornamelijk Schumacher slechte banden krijgt

    • + 0
    • 17 jan 2011 - 15:52
    • hoezo andere teams wel, en Ferrari niet?

      • + 0
      • 17 jan 2011 - 16:47
    • felix50

      Posts: 5.792

      Massa zegt dat er meer grip in de voorbanden zit dat is nu net wat schumi wil hebben dus .

      • + 0
      • 18 jan 2011 - 09:06
  • omdat ze beide uit italie komen dus zo gek is de reactie van charlie niet. daar ben ik namelijk ook bang voor dat ferrari bijvoorbeeld meer data tot zijn beschikking krijgt.

    • + 0
    • 17 jan 2011 - 17:37
    • Man wat een idee. Bridgestone is japans, Toyota en Honda hebben toch zóveel successen behaald in de F1 he? Denk je nu echt dat een merk als Pirelli geassocieerd wil worden met samenzweerderij?

      • + 0
      • 17 jan 2011 - 21:28
    • felix50

      Posts: 5.792

      je zit hier pas op deze site en dat is te zien.De discussie dat deze beide bedrijven italiaans zijn hebben we al een jaar geleden gehad.Toen werd er gezegd dat torro ook italiaans is en die zijn weeer een onderdeel van RB sauber heeft een ferarri otor enz. Moet ik verder door gaan zo kan je overal en link maken.

      • + 0
      • 18 jan 2011 - 09:11
  • Vette-L

    Posts: 265

    Ik denk dat er altijd wel iemand ergens voordeel heeft zo vind ik ook nog steeds dat McLaren een voordeel heeft gehad toen er beslist werd om met één motormanagement te gaan werken.
    Het heeft Ferrari toen veel tijd en geld gekost om om te schakellen.

    Ben benieuwd Ferrari zal zeker enorme goede interne contacten hebben met Pirelli zeker omdat ze waarschijnlijk op hun productie wagens nu ook weer Pirelli gaan monteren eerder moesten zo op last van Bridgestone de Pirelli banden ruilen voor Bridgestone banden op alle productie modellen.

    • + 0
    • 18 jan 2011 - 10:53

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis - Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar