user icon

Pirelli verruilt supersofts voor hypersofts in Singapore

  • Gepubliceerd op 01 jun 2018 12:48
  • comments 13
  • Door: Jeroen Jonkers

Tijdens de Grand Prix van Singapore zal de hypersoft-compound terugkeren. Dat heeft bandenfabrikant Pirelli bekendgemaakt. Vorig jaar nam Pirelli de softs, supersofts en ultrasofts mee, maar dit jaar wordt de supersoft-compound vervangen voor het hypersoft-rubber.

De bandenkeuze houdt in dat in Singapore de zachte compound geldt als hardste van de drie. Het verschil tussen de hardste compound en de medium-band (ultrasoft) is dus vrij groot. Het zachtste rubber zal, net als in Monaco en Canada, bestaan uit de hypersoft-band.

Vooralsnog zijn de bandenkeuzes van Pirelli al bekendgemaakt tot en met de Grand Prix van Hongarije op 29 juli. Het rubber voor de races in Italië en België wordt later bekendgemaakt dan de banden voor Singapore, aangezien de laatste een vliegbestemming betreft. 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Mercedes daalk op die Schlampe getrapt;)

    • + 1
    • 1 jun 2018 - 12:50
  • nr 76

    Posts: 2.157

    Na de eerste alinea was mij alles al duidelijk. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
    Maar dat daarna in de 2e alinea nog een opsomming komt, waarin staat dat soft het hardst is en ultrasoft medium genoemd wordt had voor mij niet nodig geweest. Als dit een voorproefje op volgend seizoen is mag het van mij bij het oude blijven.

    Wel top dat ze weer een compound overslaan, mogen ze van mij veel vaker doen!

    • + 1
    • 1 jun 2018 - 12:59
    • ConkersF1

      Posts: 603

      Snap wat je bedoelt, maar het klopt wel wat er staat. Probleem is gewoon dat Pirelli met gekke namen op de proppen komt. Ik vind het zelf bijvoorbeeld grappig dat ze naast de soft en de supersoft gedacht moeten hebben: 'shit, we moeten nog 2 vergrotende trappen bedenken, dan maar ultra en hyper'.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 13:08
    • nr 76

      Posts: 2.157

      Er staan ook geen fouten in, maar als ze gewoon zeggen Pirelli selecteert hyper, ultra en soft is het wat mij betreft duidelijk.
      Dat van die namen is idd een aanfluiting, bij supersoft begon het eigenlijk al mis te gaan...

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 13:12
    • xcite

      Posts: 180

      Formule 1 moet niet alleen mensen trekken die de formule 1 al jaren volgen en snappen. Maar ook nieuwe mensen.

      daarvoor is de nieuwe aanpak veel beter, van mij mogen ze de namen zoals als hypersoft ook weg doen en gewoon 1 tm 7 doen waar bij 1 het zachtste is en 7 de meest harde.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 14:07
    • de namen zijn idd best belachelijk, maar ik vind elke week verschillende kleurtjes op zich wel leuk.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 14:16
    • Volgend seizoen komen er gewoon 3 kleuren. Een beetje als wat Bridgestone deed met de groene streep en de streeploze maar dan met 3 keuzes. Bridgestone nam bijna elk weekend andere soort samenstellingen mee en wij als kijker zagen het verschil niet behalve de groenen streep en de streeploze band.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 14:51
    • @ConkersF1 de naam hyper is “bedacht” oftewel gekozen uit drie door “het publiek”

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 15:52
    • Heel simpel nummer de banden van 0 tot de aantal compounds.

      Hard: 1
      Medium: 2
      Soft: 4

      Zo zie je meteen de impact en de nummertjes kan je terugvinden op de lijst met welke band er echt gebruikt wordt. Op een gegeven moment kent iedereen die nummertjes wel.

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 16:58
  • MadMax2.0

    Posts: 630

    Nu ze het compount tussen de 2 hardste eruit hebben gehaald lijkt het mij sterk dat men in de wedstrijd de softs gaat gebruiken.........ten minste misschien Mercedes als ze echt veel sneller zijn dan de rest op de softs maar ben er bang voor. Wel zin in deze race waar hopelijk een 1 stopper nu zeker niet zal worden gekozen en ook niet mogelijk zonder op de softs te rijden.........

    • + 0
    • 1 jun 2018 - 13:22
  • Polleken

    Posts: 936

    Goed voor RBR lijkt me

    • + 0
    • 1 jun 2018 - 13:26
  • Niels G60

    Posts: 170

    Pole for Vettel!

    • + 0
    • 1 jun 2018 - 13:30

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar