user icon

Pastor Maldonado: "Formule 1 is gesloten boek voor mij"

  • Gepubliceerd op 05 mei 2018 16:36
  • comments 26
  • Door: Mathijs Carolus

Voormalig Formule 1-coureur Pastor Maldonado keert dit weekend, na twee jaar afwezigheid, terug in de internationale autosport. De coureur uit Venezuela neemt dit jaar deel in de LMP2-klasse van het WEC-kampioenschap. Maldonado laat weten dat een terugkeer naar de Formule 1 voor hem geen optie is.

Rick Winkelman van Ziggo Sport sprak na de vrije trainingen op Spa-Francorchamps met Maldonado, die de afgelopen twee jaar veel tijd spendeerde aan zijn gezin: "De Formule 1 is een gesloten boek voor mij. Ik was op zeker moment zat van het vele reizen en de vele politiek. Ik heb nooit echt de kans gehad om te schitteren, de overwinning tijdens de Grand Prix van Spanje in 2012 blijft bij voor altijd bij. De afgelopen twee jaar heb ik veel tijd gespendeerd met mijn gezin. Ik heb wel wat gereisd, maar veel minder dan tijdens mijn periode in de Formule 1. Ik voel me nu weer opgeladen om aan de slag te gaan en heb zin in komend seizoen."

Maldonado's ervaringen in het WEC-kampioenschap zijn tot dusver positief: "De auto's zijn natuurlijk heel anders dan een Formule 1-auto, maar het zijn gave auto's om te rijden. Ik heb een goede auto tot mijn beschikking en kijk er naar uit weer te strijden op competitief niveau."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Nou, ik ben echt verrast, maar ter ere: www.youtube.com/watch?v=9YJHQidXV5M

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 16:52
  • RodyF1

    Posts: 385

    Jammer ?

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 17:03
  • Esdamion

    Posts: 814

    En vice versa.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 17:27
  • Geen slecht coureur. Ging er ook altijd voor. Hij voegde wel wat toe aan de f-1 voor mij. In mijn ogen een van de meest onderschatte rijders van de f-1.

    • + 1
    • 5 mei 2018 - 17:29
    • Adjo83

      Posts: 904

      Is dit nou sarcasme?? Hoop het wel iig...

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 19:15
    • Onderschat? Nee hoor. Op een enkele dag was hij erg snel en ook erg goed maar op de meeste dagen was het 3x niks, en dat had niets met de auto te maken.

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 21:13
    • Adjo83

      Posts: 904

      Gewoon een ver ondermaats coureur met aLs enige link naar de F1 de sponsor PDVSA!!!

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 21:47
    • Ik kan beter niet meer reageren na een middagje zon en bier... ?

      • + 2
      • 5 mei 2018 - 22:18
  • Kamikaze piloot... daar hebben we er thans geboeg van. Te veel eeb ruwe diamant. Had zeker potentieel, maar te eigenwijs om te leren van zijn fouten. Te veel ‘do or die’ acties. Gaat wat spektakel brengen in het WEC!

    • + 1
    • 5 mei 2018 - 17:37
    • Patrace

      Posts: 2.590

      Hij was bij vlagen zeker snel en ging voor elke halve kans, maar volgens mij kon hij de concentratie niet volhouden om dat met beleid een race te doen. Dan kwam er een soort waas voor zijn ogen en deed hij weer een stommiteit en was het einde race (en helaas meestal niet alleen voor hem).

      Kan in het WEC zeker ook voor spektakel gaan zorgen...

      • + 0
      • 6 mei 2018 - 10:17
  • louc_

    Posts: 2.282

    Geen nood pastor, je hebt een opvolger.?

    • + 6
    • 5 mei 2018 - 17:38
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Regering, eh... dictator heeft geen geld meer.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 19:02
  • Polleken

    Posts: 933

    Gelukkig en toch ook weer jammer

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 19:54
  • Ach Pastor, we hebben er nu één rondrijden met een BIJNA perfecte dive-bom, waar jij je vingers nog bij aflikt... Spektakel als het lukt, spektakel als het mislukt.. ;) En lachen dat hij kan....

    • + 3
    • 5 mei 2018 - 20:04
  • sailor

    Posts: 10.416

    We hebben op dit moment al een opvolger , dus we missen je nu niet meer , grapjuuuuh

    • + 1
    • 5 mei 2018 - 20:07
  • Balanza

    Posts: 44

    Een pastoor in een F1 wagen?, het moet niet gekker worden.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 20:45
    • Ach, sommige pastoortjes doen wel vaker "gekke dingetjes" ;)

      • + 2
      • 5 mei 2018 - 21:47
    • Quovadis

      Posts: 138

      tja die gaan ook veer veel te kleine gaten :)

      • + 0
      • 6 mei 2018 - 12:07
  • De Williams-Renault van 2012 was een zeer goede wagen maar op de overwinning in Spanje na verknalde Maldonado al zijn goede resultaten.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 20:46
  • Gelukkig...

    • + 0
    • 6 mei 2018 - 04:53
  • Joeppp

    Posts: 4.342

    Denk dat hij toch een stuk beter is dan de huidige Williams coureurs wat meer zegt over de huidige Williams coureurs.

    • + 0
    • 6 mei 2018 - 09:33

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land VE
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar