user icon
user icon

George Russell grapt over gladheid: "Het was net Maldonado met Verstappen"

  • Gepubliceerd op 26 okt 2020 14:51
  • comments 22
  • Door: Brick van Boxtel

George Russell verraste in de kwalificatie voor de Grand Prix van Portugal al, maar kon tijdens de race helaas niet verder komen dan de veertiende plek -hier startte hij ook-. Zijn teamgenoot Latifi kwam niet verder dan de een na laatste plek. Toch lijkt het stoeltje van Latifi veilig, maar die van Russell niet. Russell moet misschien plaatsmaken voor Sergio Perez, maar dat is nog niet helemaal duidelijk.

Over de race in Portugal kan hij met een tevreden blik terugkijken. Al vond hij het wel jammer dat hij niet in de punten kon finishen. “Het was een goede race, de auto voelde geweldig aan en het tempo was goed. Ik had een aantal enorme rare momenten achter Ocon toen ik hem en Alex (Albon red.) probeerde in te halen, en een ander achter Giovinazzi later in de race”, zo vertelt hij tegen Sky Sports na de race in Portimao.

Russell vindt het jammer dat elke keer als hij tegen de punten aan rijdt, er geen echte chaotische race is met veel uitvallers. “Het is jammer dat elke keer dat we een goed resultaat hebben er geen chaotische race is. Tijdens de race was er maar 1 uitvaller. De punten zullen komen, maar er zijn genoeg positieve punten om terug naar te kijken, de auto voelde snel aan en ik had een aantal goede gevechten.”

Het was glad

Ook kwam hij nog even terug op zijn inhaalactie op het gladde circuit in Portimão. “Het was net als Pastor Maldonado op de Red Bull Ring, nietwaar, met Max Verstappen waar hij het massaal verloor? Ik voelde me toen een beetje als Maldonado, dus dat had ik na deze race niet verwacht te zeggen!"

Hier het incident Verstappen-Maldonado

 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • wat bedoeld Russell nou? George maakt een verwarde indruk op mij...

    • + 2
    • 26 okt 2020 - 14:56
    • Ik denk dat ie die slingerende inhaalactie van pastor wat erop leek dat hij over ijs Max probeerde in te halen maar pastor was gewoon een ongeleid projectiel.
      Dat was in oostenrijk 2015 geloof ik .

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 15:03
    • Stitch

      Posts: 5.079

      Aha, daar is er weer een die de reputatie van Max nog ff op de oude stand wil houden, in de hoop daar ooit voordeel uit te halen.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 15:19
    • Het is eerder dat de dienstdoende redacteur Brick op mij een verwarde indruk maakt vandaag. Heb je al andere artikelen gelezen? Ik kan nergens een touw aan vastknopen wat vandaag uit zijn pen komt.

      • + 2
      • 26 okt 2020 - 15:25
    • Dit artikel klopt gewoon.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 15:39
    • Patrace

      Posts: 2.328

      @JohnNada: dat viel me ook al op. Niet alleen vandaag overigens.
      De jongeman moet zich nog wat ontwikkelen in het schrijven en ook in zijn grammaticagebruik. Kromme zinnen en taal- of grammaticafouten leiden af van de inhoud.

      (Bij reacties maak ik me daar minder druk om, dat zijn immers meestal geen tekstschrijvers)

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 18:00
  • "Het was net als Pastor Maldonado op de Red Bull Ring, nietwaar, met Max Verstappen waar hij het massaal verloor?"

    Ik kan hier werkelijkwaar geen touw aan vastknopen 😅

    • + 2
    • 26 okt 2020 - 14:57
    • ik krijg de indruk dat George niet helemaal goed snik is, he's a retard

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 15:00
    • masf1

      Posts: 7.046

      Heeft er 1 vandaag ze dag niet met berichten maken,of google translate update is nog niet uitgevoerd.

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 15:03
    • Als je de video bekijkt onder het artikel, snap je het.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 15:09
    • jd2000

      Posts: 4.260

      Wat een m...
      Malle jongen.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 15:10
    • ah nu staan beelden erbij, mooi racen was dat, zo nu en dan had Maldonado best mooie acties

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 15:19
  • magikeven

    Posts: 21

    Wat heeft Russell gesnoven?

    • + 0
    • 26 okt 2020 - 15:04
  • Maldonado verloor ´het´ elke race. Dus eigenlijk niks nieuws. Verder een beetje een warrig verhaal. Al is die george wel een goed ventje en een hele goede rijder.

    • + 1
    • 26 okt 2020 - 15:10
    • In de F1 staat hij ondertussen te boek als ''snel over 1 rondje maar nooit punten scoren''.
      Hij dwingt op zondagen te weinig af, ja natuurlijk is de Williams niet de beste auto maar echte echte toppers zouden vaker hoger geëindigd zijn met die auto dan Russell. De hype is daarom mijns inziens tot nu toe ongegrond.
      Elk weekend het kwalificatie duel winnen van paydriver rookie Latifi en vorig jaar van de gehandicaptie Kubica is gewoon logisch.

      • + 3
      • 26 okt 2020 - 15:20
    • Totaal niet mee eens, sommige wagens zijn nu eenmaal sneller over 1 ronde. Russell kan ook als een deb**l gaan rondrijden hoor en 1 keer in het jaar punten scoren op goed geluk. Maar het is vooral zijn rust en kalmte die mij opvalt. Die gaat straks in een betere wagen de vruchten er van plukken.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 15:29
  • jd2000

    Posts: 4.260

    Pastor geweldige coureur, een bron van vermaak. Jammer dat hij er niet meer bij is.

    • + 1
    • 26 okt 2020 - 15:55
    • ThisGuy

      Posts: 464

      nee, ja, nee

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 16:49
  • Ligt het nou aan mij of zie ik daar op het einde van het filmpje dat Max de weg kwijt is en Maldonado hem passeert? De uitslag van die race was in ieder geval: Maldonado 7e en Max 8e.

    • + 0
    • 26 okt 2020 - 16:35
    • Als het aan jou ligt, dan ligt het ook aan mij.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 19:19
  • Schitterende beelden om weer te zien..max vecht altijd voor iedere plek.dat mis ik nu wel veel in het veld. Tuurlijk niet altijd verstandigste keuze lijkt het maar ik kan het waarderen en je ziet meestal ook meer resultaat.

    • + 0
    • 26 okt 2020 - 18:57
  • Makkelijk lullen je had ee.n poep start

    • + 0
    • 27 okt 2020 - 00:43

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.118
  • Podiums 40
  • Grand Prix 116
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar