user icon

FOM bevestigt HD-kwaliteit voor Formule 1 in 2011

  • Gepubliceerd op 12 jan 2011 11:38
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Formula One Management (FOM) biedt de uitzendingen van Grands Prix komend seizoen officieel in High Definition (HD)-kwaliteit aan. Dat weet Autosport te melden. Het Duitse Sky bracht gisteren al naar buiten dat het in HD gaat uitzenden en FOM stelt nu dat alle zendgerechtigden een HD-signaal beschikbaar krijgen.

De FOM bracht de zenders dinsdag op de hoogte van de plannen. Alle camera's langs de baan zullen HD-beelden leveren, maar door de technische complexiteit van de onboard-camera's blijven die voorlopig standaard beeldkwaliteit leveren. De FOM heeft geïnvesteerd in materiaal zodat het de data kan downloaden naar de zenders met een snelheid van 42 MB aan data per seconde bij een resolutie van 1080i. Sky Duitsland en Het Braziliaanse Globo gaven al aan in HD uit te gaan zenden, de verwachting is dat de BBC dat ook gaat doen. Het is nog onduidelijk of RTL 7 ook meedoet.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Charrel

    Posts: 601

    Dit is echt goed nieuws! Als de Formule 1 in 2011 niet eens in HD kon worden uitgezonden, dan zijn zen iet bepaald vooruitstrevend en de top.

    Nu hopen dat RTL 7 in HD gaat zenden, anders ga ik 100% over naar de BBC. RTL 7 heeft al irritant veel reclame. Mag Olav Mol in 2011 trouwens weer wel live verslag doen vanaf de circuits? Uitzendingen vanuit Hilversum waren crap.

    hehe, dat lucht op!

    • + 0
    • 12 jan 2011 - 12:23
  • Big El

    Posts: 367

    Grote vraag is dan natuurlijk: komt dat HD signaal van bijvoorbeeld de BBC ook in nederland beschikbaar...
    Niet dat ik er op zit te wachten: het oude signaal is goed genoeg, dus ik ga geen geld uitgeven om over te schakelen naar HD, ook al kan mijn TV het al een paar jaar aan.

    • + 0
    • 12 jan 2011 - 13:29
    • Het zal wellicht, zoals bijna alle HD zenders, in een apart pakket verkrijgbaar zijn. Zou mooi zijn als het standaard in HD wordt uitgezonden, maar denk t dus niet...

      • + 0
      • 12 jan 2011 - 13:44
    • Ik heb nu (bij Caiway) ook BBC HD. Dat is dan maar 1 zender, maar ik mag toch hopen dat daar de F1 dan ook op uitgezonden zal worden.

      • + 0
      • 12 jan 2011 - 14:20
    • Peter

      Posts: 954

      Dat is nog maar de vraag. Met de komst van BBC One HD zal de programering van BBC One verdwijnen van de BBC HD zender. BBC HD blijft dan een verzamelzender van de overige BBC kanalen die programma\'s hebben die \"ook\" in real HD zijn opgenomen.

      • + 0
      • 12 jan 2011 - 19:40
  • miauw

    Posts: 1.136

    Maakt me geen reet uit, in wat voor kwaliteit dan ook, als ze maar geheel en zonder reclame uitzenden!

    • + 0
    • 12 jan 2011 - 14:30
    • Opp1e

      Posts: 102

      Mijn idee, liever minder investeren in de beeldkwaliteit want die is goed genoeg en dan lekker die F*CK reclames ertussen uit laten.

      Maar goed ik kijk wel gewoon op de BBC ;)

      • + 0
      • 12 jan 2011 - 15:54
    • ah gewoon schakelen tussen de zenders tijdens reclame. HD is zeker een grote aanwinst!

      • + 0
      • 12 jan 2011 - 16:25
    • John1973

      Posts: 6

      Olav is zeker een toegevoegde waarde (ondanks zijn \'foutjes\' de laatste tijd), maar kijk toch echt BBC, want de reclames worden alleen maar erger. Dit afgezien van het feit dat de preview en exit gewoonweg veel beter zijn dan bij RTL.

      • + 0
      • 12 jan 2011 - 16:30
    • Ben ik dan echt de enige die zich kapotergert aan het commentaar bij de BBC? Ik zap daarheen als er reclame is bij RTL, maar dan gaat-ie wel weer z.s.m. terug.

      • + 0
      • 12 jan 2011 - 16:40
    • Ik ook, ik kijk alleen tijdens de reclame en na de race BBC vanwege de interviews. Het is mij te pro Engeland.

      • + 0
      • 12 jan 2011 - 17:02
  • Kevin

    Posts: 4.956

    Ik wilde hiervoor eigenlijk direct een ontvanger met HD-ondersteuning kopen maar ik heb me er in verdiept en zie dat Ziggo en UPC geen BBC HD uitzenden.. En ik heb Ziggo thuis.. Dus houd het op.

    Ik kijk altijd Formule 1 op de BBC. Oke, ze zijn vaak bezig met de Britten maar dat is logisch. Het is een Britse zender. Jack van Gelder is ook pro-Nederland op een toernooi toch..

    • + 0
    • 12 jan 2011 - 19:32

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar