user icon
user icon

Pirelli tevreden met de bandenselectie Grand Prix van China

  • Gepubliceerd op 22 apr 2018 10:04
  • comments 11
  • Door: Rik Klein Entink

Bandenfabrikant van de Formule 1, Pirelli, overweegt om vaker niet opeenvolgende compounds te selecteren voor races. Zij zijn erg tevreden hoe de selectie tijdens de Grand Prix van China heeft uitgepakt. 

Verschillende strategieën mogelijk

Pirelli-directeur Mario Isola legt uit waarom zij in China kozen voor medium, soft en ultra soft en de super soft-compound schrapten voor de race. "Bij de bandenselectie voor China hadden wij eigenlijk alleen informatie van de test in Abu Dhabi die in januari was. Op basis van die gegevens zagen wij dat soft, super soft en ultra soft erg dicht bij elkaar lagen. Wij hebben toen tegen elkaar gezegd dat we een sprong in de selectie zouden maken waardoor er verschillende strategieën mogelijk zouden zijn", aldus Isola. Tussen de soft en de ultra soft zat 0,7 seconden en de andere kant op tussen soft en medium zat een vergelijkbaar verschil. 

Vaker een compound overslaan

Volgens Pirelli kan dit wel eens vaker gebeuren: "Als we kijken naar Bahrein dan zien we dat soft en super soft niet heel dicht bij elkaar lagen. Wij verzamelen al deze cijfers en proberen op basis daarvan steeds betere bandenselecties te maken. Dat kan betekenen dat we een compound overslaan of juist niet."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Cicero

    Posts: 739

    Tis erg dat we banden nodig hebben om een leuke race te hebben. Het was wel de juiste selectie natuurlijk.

    • + 0
    • 22 apr 2018 - 10:28
    • M&M

      Posts: 25

      Moet je nagaan hoe leuk de race wordt als er alleen maar op velgen worden gereden. Banden zijn zo verschrikkelijk voor het kijkplezier! Ik mis die goede oude tijd dat we zonder banden reden, de geur van verbrand asfalt door ijzer maakte de races toch wel écht top.

      • + 0
      • 22 apr 2018 - 12:20
    • The dre

      Posts: 2.184

      Wat wil je dan? Natuurlijk zijn de banden een belangrijke factor, noem eens een tijd in de F1 waar dat niet was?

      Het lijkt er op of velen maar lukraak overal tegenaan schoppen. DRS banden pitstops etc etc

      • + 0
      • 22 apr 2018 - 12:24
    • Cicero

      Posts: 739

      Dat zeg ik toch niet. Ik zeg dat we dankzij de grote bandenverschillen een leuke race hebben gehad. Jullie zijn echt te dom voor begrijpend lezen, ga terug naar basisschool aub

      • + 0
      • 22 apr 2018 - 13:42
    • The dre

      Posts: 2.184

      Wat vind je precies erg dan? Het feit dat de banden een grote factor zijn???? Of begrijp jij je eigen bericht niet soms?

      • + 1
      • 22 apr 2018 - 13:46
    • M&M

      Posts: 25

      .... Mijn bericht was sarcastisch he

      • + 0
      • 22 apr 2018 - 14:35
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Ik ben helemaal voor. Direct regelen zodat we na Frankrijk waar de compounds al gekozen zijn.

    • + 0
    • 22 apr 2018 - 11:46
  • louc_

    Posts: 2.252

    Voor mij geen Pirelli's op mijne oto wel michelins !

    • + 0
    • 22 apr 2018 - 13:18
    • Bedankt voor je bijdrage aan dit gesprek.

      • + 0
      • 22 apr 2018 - 17:45
  • mrjem

    Posts: 271

    ik zeg, voor alle teams een vrije banden keuze per race !
    Dan pas gaat het leuk worden op de baan.

    • + 0
    • 23 apr 2018 - 09:13
    • mrjem

      Posts: 271

      Met daarbij de regel dat je minimaal 1 stop moet maken en een ander compound moet rijden

      • + 0
      • 23 apr 2018 - 09:15

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Bespreken Max Verstappen en teamlid in dit filmpje de intro van DAS?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar