Jarno Trulli: "Show wordt minder door alle regelwijzigingen"
- Gepubliceerd op 09 jan 2011 18:26
-
11
- Door: Robin Smeets
"Er zijn té veel nieuwe dingen", vertelde Trulli. "Van de aerodynamica en de banden tot het KERS-systeem. Iedereen praat erover om kosten te besparen, maar elk jaar veranderen daardoor de reglementen. De mensen snappen dat niet en de show wordt daardoor niet beter."
Verder rijden er komend seizoen twee Lotus-teams in de Formule 1. Trulli vertelde daarover: "Welk team is nou het juiste? Het is pijnlijk en niet leuk dat het zo gaat."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 975
Al deze regels om inhalen en de show te verbeteren terwijl het gewoon ligt aan de tankverbod. Echt rare gasten daar bij de FIA hoe kun je verwachten van de coureurs als ze met zulke zware auto\'s moeten rijden dat men het risico gaat nemen om in te halen en de banden te beschadigen? Ze kunnen maar 1 naar de pits voor banden want de concurrentie doet dat ook. Maak er gewoon weer een sprintrace van met lichte auto\'s en alle spektakel is gewoon weer terug en de en dan zijn pitstop strategie weer belangrijk. Denk dat Alonso geen 40 ronden achter petrov zou rijden als hij nog naar pits zou moeten gaan.
Posts: 312
Wat een bullshit! Het beste wat de F1 in jaren is overkomen is het tankverbod. Tot en met halverwege de jaren negentig mocht er ook niet getankt worden tijdens de race, desondanks vonden er heel wat inhaalacties plaats. Ik zit eerlijk gezegd niet op \'inhalen\' pitstops te wachten. Daarnaast wil jou wijzen op het feit dat zowel Hamilton als Alonso behoorlijk wat mensen hebben ingehaald met nota bene een loodzware auto.
Posts: 10.089
sprintraces.. laat me raden: Jij volgt de GP2 nieteens en ziet het alleen in de samenvatting(als je dat al ziet) en je vind dat wel een leuk concept
Posts: 18.535
Wat een grapjas ben jij zeg! Wist je ook dat er in 2010 3x zoveel inhaalmanoeuvres zijn geweest dan alle afgelopen jaren? Dat er het meest aantal inhaalmanoeuvres geweest zijn sinds begin jaren 90 (91 of 92) en dat we op een gemiddelde zitten van de jaren 80, de zogenaamde gouden f1-periode? toen trouwens ook niet mocht getankt worden.
Als je met sprintraces begint maak je van de F1 gewoon een cupklasse, dat zou pas stom zijn.
Posts: 51
je en met het tank ver bod blijft een de ene rijder net zolang achter de ander rijder rijden tot die naar binnen gaat en gaat dan hard rijden zodat hij na zijn eigen pitstop weer voor de ander komt
dat bevorderd inderdaad het inhalen???
de strategie is uit de sport met het een tank verbod
hoe vaak heb je vettel in 2010 op slow stand zien rijden tot diegene voor hem naar binnen ging??
hij had het geluk dat de renault motor zo zuinig was anders was hij geen WK geworden
Posts: 18.535
Je spreekt jezelf tegen, je noemt een strategische beslissing en dan zeg je dat de strategie er uit is.
Dat is trouwens meermaals bewezen dit seizoen, dat dat niet het geval is. (denk aan Button in Abu Dhabi, net als Alonso als recentste voorbeelden). Je had ook Alonso versus Button in Monza.
Posts: 770
de verplichte bandenwissel mag dr van mij ook wel af....ff kiekn
wat nog meer..........
Posts: 18.535
Die bandenwissel is inderdaad de meest idiote regel.
Posts: 1.725
vind ik ook, en dat de top tien hun kwalificatie banden moeten hergebruiken is ook belachelijk.
Posts: 258
Ik weet niet wat het is, maar op een of andere manier konden de races afgelopen seizoen mij niet echt boeien, op een paar na. En met die gemaakte \"spanning\" die er aan zit te komen kijk ik ook niet zo erg uit naar het volgende seizoen... Misschien dat ik wat andere raceklasses ga volgen.
Posts: 11.414
Die paar races waar de Red Bull\'s niet (veel) sneller waren dan de rest waren toch best aardig? Toegegeven, dat waren er niet veel, maar toch. Canada, Australie, Belgie, China en Turkije waren toch goeie races? Korea en Singapore waren misschien minder spannend, maar daar was ook veel actie.