user icon

Di Montezemolo pleit voor latere aanvangstijden voor zomerse races

  • Gepubliceerd op 07 jan 2011 09:21
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-president Luca di Montezemolo heeft een proefballonnetje over mogelijke latere begintijden voor Grands Prix opgelaten. In elk geval voor de races in de zomer lijkt het hem een goed idee om de wedstrijd niet op zondagmiddag te starten.

Di Montezemolo deelde aan Sport Bild mede: “Ik denk niet dat het goed is dat de Grands Prix in de zomer gewoon om twee uur 's middags aanvangen. Op dat tijdstip liggen de meeste mensen aan het strand. Voetbalwedstrijden beginnen ook niet voor vijf uur 's middags.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Niet met de eer strijken het orgineel idee kwam van Bernie Ecclestone maar het is een goed idee.

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 09:34
  • helemaal mee eens! Ik zou inderdaad meer naar de avond toegaan! Trekt meer kijkers, en.... er is meer tijd voor de Show! Laat meer mensen toe tot de pits, voor een pitwalk of iets dergelijks. Foto sessies, meer contact met de fans... Geef een andere serie de kans op zich tijdens het GP weekend ook op het circuit te begeven... zo zijn er vele voordelen te zien naar mijn mening. Tevens wordt het een hele dag dat men op het circuit KAN zijn, wat ook ten goede komt aan de eettentjes e.d. op het circuit.

    Enig nadeel kan zijn dat het te langdradig wordt, maarja, mensen kunnen zelf bepalen hoelaat ze naar het circuit toe komen;)

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 09:34
  • eindelijk eens wat goed wat die man zegt,ik zou zeggen de start om 16.oo uur smiddags

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 09:40
  • Geen slecht idee. Maar dan moet ik een keuze gaan maken tussen F1 en Voetbal...

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 09:41
  • HIJ HEEFT GELIJK!!

    zag je in korea ook wel, die mensen zaten 10x liever op het strand dan daar, maarja

    Serieus: ik geloof toch echt dat voetballen wedstrijden ook vaak s\'middags zijn

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 09:55
  • Werner

    Posts: 1.650

    Ben het ook met hem eens. Nu ben je je ganse zondag kwijt en het zou inderdaad veel leuker zijn mocht de race veel later starten. Ik ben vragende partij.

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 11:35
  • miauw

    Posts: 1.136

    De man heeft gelijk, zoals hij wel vaker interessante maar niet altijd haalbare proefballonnetjes oplaat!

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 12:11
  • Als ik het voor het zeggen had, dan was iedere race op tv om 8u \'s ochtends. Kun je daarna je ding met de kinderen en de vrouw doen. als het om 16u is, dan moete we dus [voor mij omdat meneer weer F1 MOET zien] eerder naar huis [uurtje rijden is dus al 15u naar huis, maar ik wil de voorbeschouwing ook zien dus 14u] en dan valt de race tijdens de tijd dat je moet koken.. Ik vind het een heel ongelukkige timing voor mijn situatie. De ochtend is het allerbeste. dan kun je de kids nog ff een boterham smeren en in pyama laten en verder niks. daar kom je nog mee weg. Om 16u zijn ze op hun drukst en maximaal veeleisend..
    Een normale F1 zondag is lekker op het gemakkie de ochtend door en dan rond 12u tv aan, beetje je papa-dingen doen en dan is de middag voor mij! Heerlijk zo\'n dagje...
    Maar de ochtend is t ideaalst, zeker om 5uur ofzo... uit je nestje met koffie en koptelefoon op zonder kindergejengel..

    groet,

    een vader van kindjes van 3 en 5. ;-)

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 12:42
    • Werner

      Posts: 1.650

      Ik ben vader van een meisje van 3 en een zoontje van 12 dus ik weet waarover je praat. Bovendien hebben we hier nog zo\'n 10 tal paarden staan en het is ook zo dat die ook moeden gevoederd worden enz... Dus er zit wel iets in voor \'s morgens te starten...

      • + 0
      • 7 jan 2011 - 13:13
    • naast het geen dat ik geen vriendin, kinderen en een full time baan heb, kan ik me totaal vinden in jouw verhaal

      • + 0
      • 7 jan 2011 - 13:44
    • dwildeh

      Posts: 2

      Kan ik mij helemaal in vinden. Alhoewel : 5 uur \'s ochtends???? Toch een BEETJE te vroeg, vind ik. Maar 8 uur, daar zou ik mij perfect in vinden. Ook een mama, maar met een dochter van iets ouder.

      • + 0
      • 9 jan 2011 - 12:21
  • Zsolt

    Posts: 61

    Ik weet niet wat meneer precies bedoelt, maar mijn favoriet club speelt altijd op zondagmiddag om 1/2 drie...

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 14:57
  • Portnoy

    Posts: 17

    Ik zeg laat het maar lekker zo, moet er niet aan denken dat ik voor F1 tijdens mijn campingverblijf al om 8 uur \'s ochtends of pas om 4 uur \'s middags de race te zien. \'s Ochtends is simpelweg geen doen met al dat gefeest, \'s middags is al minder bezwaarlijk maar om dan alvast wat zooi voor vertrek weg te krijgen is wat lastiger.

    Ik snap best dat het voor sommige mensen onhandig is. Mijn egoistische ikke zegt neem het dan maar lekker op en kijk het \'s avonds...

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 15:57
    • dwildeh

      Posts: 2

      Neen, da\'s niet hetzelfde. Opnemen en dan later bekijken : je kan er 100% zeker van zijn dat je dan toevallig op de radio hoort wie de Grote Prijs van die dag gewonnen heeft, en dan is de \'leut\' er ook af. Nee, nee, live is de boodschap.

      • + 0
      • 9 jan 2011 - 12:25

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar