Raikkonen: "Ik heb de Formule 1 totaal niet gemist"
- Gepubliceerd op 02 jan 2011 13:49
-
10
- Door: Robin Smeets
"Natuurlijk heb ik eraan gedacht, omdat je alle opties bekijkt", vertelde Raikkonen. "Ik heb er echter nooit serieus aan gedacht, omdat ik de Formule 1 dit jaar eigenlijk helemaal niet heb gemist. Voor de start van het seizoen leek het interessant om te kijken hoe zeer ik de Formule 1 zou missen, maar dat heb ik helemaal niet gedaan."
Verder vertelde de Fin dat hij na het seizoen 2010, waar hij zijn eerste jaar in het WRC reed, een betere coureur is geworden. "Rallyrijden is een stuk moeilijker dan in de Formule 1 racen. Zeker voor mij. Als je op ondergronden kan rijden zoals wij dit jaar soms hebben gehad, kan je overal snel op zijn. Verder was dit jaar zoals ik had verwacht met goede en slechte momenten. Ik heb sowieso veel geleerd. Het deed me herinneren aan mijn eerst jaren in de racerij, ik kreeg hetzelfde gevoel."
Over de geruchten dat hij mogelijk zijn helm aan de wilgen gaat hangen, vertelde Raikkonen niks.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 305
Denk dat het wel gaaf was als hij dit seizoen had meegereden bij Ferrari ipv Massa.
Posts: 3.471
Inderdaad, dat zou een stuk leuker geweest zijn voor het team, maar ook voor de kijkers thuis en de fans op de tribunes!
Posts: 631
We weten het nu wel, maar ik snap dat het gevraagt wordt door interviewers. Hij is gelukkig daar, laat hem lekker..
Posts: 10.089
die titel maakt het erger dan dat die het zegt vind ik
Typisch F1today
EDIT: begint het ook niet een hype te worden om hetzelfde bericht gewoon elke week weer te posten ??
Posts: 155
Hoezo maakt de titel het erger dan dat hij het zegt? Raikkonen heeft het precies in die woorden gezegd zoals ook in het bericht staat. En in de titel staan precies dezelfde woorden, ik snap jou reactie daarom niet helemaal.
Posts: 866
@Redactie het is een typische reactie van mensen met een gebruikersnaam die refereert aan een coureur (R. Fan).....Alonso heeft er ook een paar....(is dat zijn broer? A. Fan)die lezen iets over hun idool en voelen zich dan in het kruis getast.
Ik snap wel dat er fans zijn maar die kunnen vaak nogal emotioneel reageren.
Als Formule 1 website kun je ook niet elke dag met hot news komen!
Posts: 917
Het is wel selectieve quotatie. Als er had gestaan Raikkonen dacht \'natuurlijk\' na over F1 comeback, had er iets anders gestaan dan wat er nu staat.
Maar goed, dat is puur taaltechnisch. Sowieso zie ik hier vaak mensen die meer op de titel reageren dan de inhoud van het artikel, dus tja.
Daarbij snap ik ook wel dat hij niet ingaat op het gerucht dat hij zou stoppen. Dat is niet een beslissing die je zo even het publiek in gooit.
Posts: 155
Natuurlijk is het een selectieve quote, we kunnen moeilijk meteen het hele verhaal in de titel zetten:)
Daarom pakken we altijd 1 zin eruit, en nu is het toevallig deze zin geworden, een andere keer is het een andere zin. Maar wat in de titel staat, zegt Raikkonen precies hetzelfde ook in het interview
Posts: 12.432
Het leuke van dit artikel is dat hij iets totaal anders aangeeft dan wat ik hier wel eens lees van de zogenaamde kenners. Hij had dus een andere uitdaging nodig en was een beetje op de Formule1 uitgekeken. Nu hij een tijdje weg is komt hij erachter dat er nog zoveel meer is in het leven dat hij de F1 niet eens miste. Dit artikel geeft meer aan dan wat zijn fans dachten te weten. Zijn we van dat gedoe ook voortaan weer af en kunnen we weer over tot de orde van de dag.
Posts: 265
Over de geruchten dat hij mogelijk zijn helm aan de wilgen gaat hangen, vertelde Raikkonen niks
Hij heeft zijn Helm toch al vaak genoeg in de wilgen gehangen dit jaar :p
Hij is zo vaak gecrashed dat hij niet meer weet dat hoe het is om in de F1 te rijden denk ik.
Op die manier kun je het dan ook niet missen.