Raikkonen: "Ik heb de Formule 1 totaal niet gemist"

Er is de laatste maanden veel geschreven over een mogelijke terugkeer van Kimi Raikkonen naar de Formule 1. De Fin vertelde echter dat hij nooit serieus een comeback heeft overwogen, simpelweg omdat hij de Formule 1 niet gemist heeft.

"Natuurlijk heb ik eraan gedacht, omdat je alle opties bekijkt", vertelde Raikkonen. "Ik heb er echter nooit serieus aan gedacht, omdat ik de Formule 1 dit jaar eigenlijk helemaal niet heb gemist. Voor de start van het seizoen leek het interessant om te kijken hoe zeer ik de Formule 1 zou missen, maar dat heb ik helemaal niet gedaan."

Verder vertelde de Fin dat hij na het seizoen 2010, waar hij zijn eerste jaar in het WRC reed, een betere coureur is geworden. "Rallyrijden is een stuk moeilijker dan in de Formule 1 racen. Zeker voor mij. Als je op ondergronden kan rijden zoals wij dit jaar soms hebben gehad, kan je overal snel op zijn. Verder was dit jaar zoals ik had verwacht met goede en slechte momenten. Ik heb sowieso veel geleerd. Het deed me herinneren aan mijn eerst jaren in de racerij, ik kreeg hetzelfde gevoel."

Over de geruchten dat hij mogelijk zijn helm aan de wilgen gaat hangen, vertelde Raikkonen niks.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Robbert89

    Posts: 305

    Denk dat het wel gaaf was als hij dit seizoen had meegereden bij Ferrari ipv Massa.

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 13:51
    • Inderdaad, dat zou een stuk leuker geweest zijn voor het team, maar ook voor de kijkers thuis en de fans op de tribunes!

      • + 0
      • 2 jan 2011 - 14:53
  • F1McLaren

    Posts: 631

    We weten het nu wel, maar ik snap dat het gevraagt wordt door interviewers. Hij is gelukkig daar, laat hem lekker..

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 13:58
  • die titel maakt het erger dan dat die het zegt vind ik

    Typisch F1today

    EDIT: begint het ook niet een hype te worden om hetzelfde bericht gewoon elke week weer te posten ??

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 14:03
    • Hoezo maakt de titel het erger dan dat hij het zegt? Raikkonen heeft het precies in die woorden gezegd zoals ook in het bericht staat. En in de titel staan precies dezelfde woorden, ik snap jou reactie daarom niet helemaal.

      • + 0
      • 2 jan 2011 - 14:25
    • @Redactie het is een typische reactie van mensen met een gebruikersnaam die refereert aan een coureur (R. Fan).....Alonso heeft er ook een paar....(is dat zijn broer? A. Fan)die lezen iets over hun idool en voelen zich dan in het kruis getast.

      Ik snap wel dat er fans zijn maar die kunnen vaak nogal emotioneel reageren.
      Als Formule 1 website kun je ook niet elke dag met hot news komen!

      • + 0
      • 2 jan 2011 - 17:17
  • Np-F1

    Posts: 917

    Het is wel selectieve quotatie. Als er had gestaan Raikkonen dacht \'natuurlijk\' na over F1 comeback, had er iets anders gestaan dan wat er nu staat.

    Maar goed, dat is puur taaltechnisch. Sowieso zie ik hier vaak mensen die meer op de titel reageren dan de inhoud van het artikel, dus tja.

    Daarbij snap ik ook wel dat hij niet ingaat op het gerucht dat hij zou stoppen. Dat is niet een beslissing die je zo even het publiek in gooit.

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 14:56
    • Natuurlijk is het een selectieve quote, we kunnen moeilijk meteen het hele verhaal in de titel zetten:)
      Daarom pakken we altijd 1 zin eruit, en nu is het toevallig deze zin geworden, een andere keer is het een andere zin. Maar wat in de titel staat, zegt Raikkonen precies hetzelfde ook in het interview

      • + 0
      • 2 jan 2011 - 15:07
  • Het leuke van dit artikel is dat hij iets totaal anders aangeeft dan wat ik hier wel eens lees van de zogenaamde kenners. Hij had dus een andere uitdaging nodig en was een beetje op de Formule1 uitgekeken. Nu hij een tijdje weg is komt hij erachter dat er nog zoveel meer is in het leven dat hij de F1 niet eens miste. Dit artikel geeft meer aan dan wat zijn fans dachten te weten. Zijn we van dat gedoe ook voortaan weer af en kunnen we weer over tot de orde van de dag.

    • + 0
    • 2 jan 2011 - 19:27
  • Vette-L

    Posts: 265

    Over de geruchten dat hij mogelijk zijn helm aan de wilgen gaat hangen, vertelde Raikkonen niks

    Hij heeft zijn Helm toch al vaak genoeg in de wilgen gehangen dit jaar :p

    Hij is zo vaak gecrashed dat hij niet meer weet dat hoe het is om in de F1 te rijden denk ik.

    Op die manier kun je het dan ook niet missen.

    • + 0
    • 4 jan 2011 - 15:45

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar