Sebastian Vettel hoopt op betere seizoensstart dan in 2010

Sebastian Vettel hoopt volgend jaar goed aan het nieuwe seizoen te kunnen beginnen. De Duitser kende in het begin van 2010 veel pech met pech in Bahrein en een uitvalbeurt in Australië waar hij beide keren een overwinning door zijn vingers zag glippen.

"Het kampioenschap begint meteen in de eerste race al en daar hebben we afgelopen seizoen veel punten laten liggen", vertelde Vettel. "We zouden het aan het einde van het jaar veel makkelijker hebben gehad als we die punten wel gescoord zouden hebben."

"Natuurlijk is ons doel voor komend seizoen om zoveel mogelijk punten te scoren en ook zeker in het begin van het jaar al. Zo loopt je niet telkens achter de feiten aan en sta je in de laatste races van het jaar ook beter voor. Het zal echter geen makkelijk seizoen worden. De auto's veranderen en dat bied kansen voor andere teams om hun achterstand in te lopen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Ja dan moet Vettel natuurlijk wel met schumacher afrekenen wil die gelijk winnen vanaf het begin.

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 13:17
  • Dennoow

    Posts: 962

    Ben benieuwd of ze in 2011 weer zo sterk zijn!

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 13:50
  • aan jouw lag het in 2010 i.i.g. niet, als de auto gewoon was heel gebleven had jij na 3 races 75punten

    ik ben benieuwd hoe het er volgend jaar uit zal zien

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 14:50
  • Vettel heeft eigenlijk nog nooit goed aan een seizoen begonnen als je even terugkijkt. :p

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 18:18
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Inderdaad, doordat alles aan het begin van het seizoen viel herinnerde iedereen enkel Turkije en Spa. Iedereen die zegt dat Alonso bijna de titel won met zo\'n slechte wagen vergeet dat Alonso maar één keer technische pech had en er nog niet zoveel mee verloor, Vettel had wel de snelste wagen maar had ook veel pech. Alonso kan je vergelijken met Webber, want beiden hadden ze weinig tot geen pech, Alonso zelfs één keer meer. Zegt genoeg over Webber...

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 20:03
    • Je bedoeld dat Webber geen enkele keer pech had in 2010? Hij had inderdaad geen race stoppende problemen. In Canada natuurlijk wel een versnellingsbak wissel (start van P7 ipv P2) en in Duitsland ook een probleem met de bak.

      Webber had meer last van het tweede rijder zijn. In Australie genaaid dat hij niet eerder mocht stoppen dan Vettel (terwijl die zat te wachten totdat of het weer nou om zou slaan of niet). Webber had Australie ook kunnen winnen als hij op tijd had mogen stoppen. Is dat geen pech dan?

      Maleisie weer hetzelfde. Al kostte het hem toen maar 1 plek. In China werd hij naast de baan gezet door Vettel\'s geduw. In Turkije werd hij gewoon geramd door Vettel toen het team probeerde om Vettel voor Webber te krijgen. Silverstone dat gedoe met de vleugel die hem de pole kostte, maar uiteindelijk verputste Vettel zijn start en zat Webber er alsnog voor. In Abu Dhabi werd hij nog geslachtofferd met een dwaze vroege stop, maar goed toen was hij toch al kansloos.

      Al met al kost dat toch ook een hoop punten.

      • + 0
      • 1 jan 2011 - 18:34

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.480
  • Podiums 56
  • Grand Prix 161
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (38)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar