Carabante: "Spaanse sponsors nodig voor aantrekken De la Rosa"
- Gepubliceerd op 25 dec 2010 18:25
-
11
- Door: Robin Smeets
"We zijn natuurlijk een Spaans team, maar het zou nog leuker zijn als we Pedro de la Rosa konden aantrekken als coureur", vertelde Carabante. "Helaas laten grote bedrijven ons in de steek. Toch verwacht ik de snel en nieuwe grote sponsor aan te kunnen kondigen. We zijn in vergevorderde gesprekken met één van de grootste bedrijven in Spanje."
"Je hoeft als sponsor niet meteen vele miljoenen mee te brengen, met één miljoen of 500.000 euro zijn we ook al blij. Met dat geld willen we de autovan Toyota kopen en regelmatig in de top acht eindigen. Maar toch willen bedrijven je niet steunen."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 271
Dit vind ik een wazige uit spraak.
\"Helaas laten grote bedrijven ons in de steek. Toch verwacht ik de snel en nieuwe grote sponsor aan te kunnen kondigen. We zijn in vergevorderde gesprekken met één van de grootste bedrijven in Spanje.\"
Waarom ga je zeggen dat grote bedrijven je in de steek laten terwijl je met een \"grote\" bedrijf in gesprek bent. Dat zeg je toch niet vind ik.
Posts: 562
Ik vind het vaag dat hij zegt dat hij de auto van Toyota wil kopen en dan regelmatig in de top 8 wil komen, aangezien Toyota niks meer van hun wil.
Verder is het niet zo gek dat bedrijven hun links laten liggen. Ze hebben altijd geldproblemen en geruchten om hun toekomst heenhangen. Daar wil je als bedrijf niet mee gelinkt worden.
Posts: 51
dit lees ik op Formule1.nl dat deal van toyota niet door gaat omdat motor niet past
Om volgend jaar beter voor de dag te komen, heeft HRT gebroken met chassisbouwer Dallara en huurde men aanvankelijk Toyota in om een nieuwe auto voor het team te bouwen, maar die deal viel half november in het water. \"Onze Cosworth-motor paste niet in de Toyota-bolide, en we kunnen onze overeenkomst met Cosworth niet zomaar opzeggen\", stelt Carabante.
lol om de paar dagen weer heel andere story
Posts: 408
Tuurlijk, met een eenmalige uitgave van 1 miljoen euro eindig je zomaar even regelmatig in de top acht, dream on.
Posts: 880
Hij heeft Sauber niet voldoende kunnen helpen om zijn zitje te behouden. Ondanks al zijn technische kennis. Waarom zou je hem dan nog binnen moeten willen halen? Alleen om zijn nationaliteit?
Posts: 10.089
ik vind er helemaal niks vreemds aan,
´´Je hoeft als sponsor niet meteen vele miljoenen mee te brengen, met één miljoen of 500.000 euro zijn we ook al blij.´´
begrijpelijk toch??? onder het motto, beter iets dan niets
\'\'Met dat geld willen we de autovan Toyota kopen en regelmatig in de top acht eindigen.\'\'
vergeet niet dat het Team al wel geld heeft, en dus aan het \'\'sparen\'\' is voor die autovan, als er dus een paar sponsors komen die 500.000 of 1mil betalen, wat niet zo veel is, maar meerdere kleine bedragen, word 1 groot bedrag, dan kunnen ze dat kopen en verder ontwikkelen.
hij zegt niets verkeerds vind ik
Posts: 2.885
Helemaal met je eens!!
Posts: 5.792
Dus wat is de conclusie ?ze hebben nog steeds geen wagen .Geloven ze nu echt dat ze de toyota voor een milj. kunnen kopen ? Als dat zou kunnen en ze zouden die zelfde wagen kopen als waar pirelli mee test heben ze geen banden probleem hahahahahahah.Echt ik sta hier weer helemaal van te kijken om dat naive domme gelul van dat team.Het bewijst maar weer eens dat dit team niks heeft te zoeken in de f1
Posts: 12.432
Je wilt Pedro de la Rosa? Je wilt dus niet vooruit op de grid. Pedro is een aardige gozer maar inmiddels wel op leeftijd en zoveel heeft hij niet bewezen in de F1. Hoe groot moet die sponsor dan wel niet zijn? Wederom het bewijs dat ook de nieuwe teams ondanks alle beperkende maatregelen eigenlijk niets te zoeken hebben in de F1.
Posts: 962
Mja maar ach, het is een Spaans team en die willen Spaanse coureurs om Spaanse sponsoren binnen te hengelen denk ik. Kwestie van nationaliteit. We hebben nu 3 Spanjaarden in de F1, Alonso en Alguersuari gaan echt niet hun stoeltjes bij Ferrari danwel Toro Rosso opgeven om vanaf plaats 24 te starten elke week, ze zouden wel gek zijn. Alguersuari zal ook wel een kans gaan krijgen bij RBR als Webber of Vettel daar weg gaat eind 2012, dus die zit wel ff goed. Dan hebben ze liever een ervaren testrijder met veel technische kennis. Zeker, hij is niet de beste coureur van het veld en werd vaak zoek gereden door Kobayashi, maar hij is ook zeker geen brokkenpiloot of iets dergelijks. Me zijn knowhow en een goede rookie ernaast kunnen ze dit jaar mss best eens een seconde of 2 winnen ten opzichte van vorig jaar.
Posts: 265
Hij zal het inmiddels wel Spaans benauwd hebben.
mischien dat een paar Spaanse perers helpen!