user icon

Toyota Racing Series: Richard Verschoor voert druk op Armstrong op met klinkende zege

  • Gepubliceerd op 10 feb 2018 09:15
  • comments 26
  • Door: Mathijs Carolus

Richard Verschoor heeft met een klinkende zege zijn kansen op de titel in de Toyota Racing Series nieuw leven in geblazen. Omdat kampioenschapsleider Marcus Armstrong niet verder kwam dan een vijfde plek en er in de resterende twee races nog 150 punten klaar liggen voor de overwinnaar, ligt de strijd nog volledig open.

Het is niet voor het eerst dat Verschoor de zege pakt in de eerste race van het weekend. De 17-jarige Nederlander lijkt en abonnement te hebben op de zege in de eerste van drie races in een Toyota Racing Series-weekend. Op het Circuit Chris Amon in Feilding startte Verschoor van pole, voor Robert Schwartzman. Marcus Armstrong kwam in de kwalificatie niet verder dan een zevende tijd.

Bij de start kwam Verschoor goed weg en reed de Nederlander probleemloos naar de zege. Schwartzman was steeds dicht in de buurt, maar de Rus besloot niet teveel risico te nemen. Het zal bij Schwartzman zeker meegespeeld hebben dat rivaal Armstrong ver achter hem reed. Armstrong wist een zevende plek bij de start om te zetten naar een vijfde plek aan de finish, de Ferrari-junior heeft daardoor nog maar vijftien punten voorsprong op Schwartzmann en ook Verschoor maakt met 776 punten nog alle kans op de titel.

De resterende races van het weekend worden vanavond laat en komende nacht verreden. De laatste race is omgedoopt tot de New Zealand Grand Prix. De naamgeving is een verwijzing naar het verleden, toen Nieuw-Zeeland een Grand Prix kende die niet meetelde voor het wereldkampioenschap Formule 1. De race heeft echter nog steeds veel aanzien en de organisatie heeft de 76-jarige Ken Smith toegevoegd aan het startveld.

Smith staat morgen voor de 47ste keer aan de start van de New Zealand Grand Prix en is een absolute legende in Nieuw-Zeeland. Smith nam het in het verleden op tegen Bruce McLaren 

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Polleken

    Posts: 936

    superrrrrr !

    • + 2
    • 10 feb 2018 - 09:58
    • Yep, Verschoor heeft hiermee de achterstand op Amstrong ongeveer gehalveerd.

      • + 1
      • 10 feb 2018 - 10:58
    • Mooi, wordt nog spannend.
      Armstrong 810 punten.
      Shwartzman 795 punten.
      Verschoor staat derde met 776 punten.

      • + 1
      • 10 feb 2018 - 12:14
    • Moondust

      Posts: 667

      @Pietje Bell
      Moet toch raar lopen als Verschoor nog wil winnen.

      • + 0
      • 10 feb 2018 - 23:17
    • Wordt moeilijk maar... niet onmogelijk.

      • + 0
      • 11 feb 2018 - 00:25
    • Wie had dat gedacht. Tweede geworden in het kampioenschap op slechts 5 punten achterstand!! Eergisteren nog 68 punten achterstand. Top gereden!!

      • + 0
      • 11 feb 2018 - 09:21
    • Ik heb het net gelezen Pietje wat een laatste race is het geweest met wederom winst voor Verschoor en 2e in de eindrangschikking.

      • + 0
      • 11 feb 2018 - 09:47
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Lees ik dat goed?!!!

    • + 0
    • 10 feb 2018 - 10:24
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Stirling Moss won de race in '62. Misschien die ook nog even uit zijn bed bellen?

      • + 0
      • 10 feb 2018 - 10:27
    • En stel dat die Ken Smith de race wint – wat niet ondenkbaar is ;) – en Verschoor wordt tweede, krijgt Verschoor dan de puntenvan de eerste plaats of vervallen die gewoon?

      • + 0
      • 11 feb 2018 - 00:27
  • M Benz

    Posts: 1.152

    'de organisatie heeft de 76-jarige Ken Smith toegevoegd aan het startveld' ......nou dat zal dan voor het eerst zijn, een 76 jarige op de grid tussen al die jonkies ;)

    • + 1
    • 10 feb 2018 - 10:44
    • Cypher

      Posts: 2.173

      Deed het niet eens slecht zo slecht. 1,7 seconde in de kwalificatie van pole.

      • + 2
      • 10 feb 2018 - 11:21
    • 1.7 op zo'n leeftijd? Wow... respect

      • + 2
      • 10 feb 2018 - 12:23
  • d@nny

    Posts: 2.781

    Misschien handig om ook te vermelden hoeveel punten Verschoor achter Armstrong staat, i.p.v. zijn totaal aantal pinten te vermelden?

    Succes voor de komende twee races Richard!!

    • + 3
    • 10 feb 2018 - 11:35
    • Een lekker pint gaat er altijd in.

      • + 1
      • 10 feb 2018 - 14:00
    • *schaterlach* wel de typo van de dag d@nny. Alaaf!

      Maar zoals Pietje Bell al meldde: Verschoor heeft 776 pt, Armstrong heeft er 810.

      • + 0
      • 10 feb 2018 - 14:28
    • d@nny

      Posts: 2.781

      Hahaha, idd! Oh well, altijd goed om een lach op iemand zijn gezicht te brengen!

      • + 0
      • 10 feb 2018 - 15:32
    • En wat is het verschil dan, @Sergeant?
      Of moeten we ook nog eens een keer helemaal zelf uitrekenen dat het verschil nog vierendertig punten is? ;)

      • + 0
      • 11 feb 2018 - 00:45
  • Zou mooi zijn als Armstrong en Shwartzman keihard gaan knokken (tetsen eraf) en Verschoor daarvan kan profiteren.

    • + 2
    • 10 feb 2018 - 12:57
    • En nog mooier als Verschoor de laatste 2 races wint en daarmee op eigen kracht als eerwte eindigt.

      • + 0
      • 10 feb 2018 - 17:20
    • Als Smith een race wint. Dat zou cool zijn ;)

      • + 0
      • 10 feb 2018 - 21:17
  • Is het ergens te zien? Een stream ofzo.

    • + 0
    • 10 feb 2018 - 20:52
    • Hoog

      Posts: 91

      Ik denk dat ik geen link mag sturen, aangezien ik mijn posts niet zie...

      op de site van velocitynews punt co punt nz, staat onder "news" een link naar de livestream.

      ik weet alleen niet hoelaat nederlandse tijd ze langskomen.

      • + 0
      • 11 feb 2018 - 00:36
    • Hoog

      Posts: 91

      blijkbaar over 2 uur en 15 min.
      ik duik me bed in :)

      • + 0
      • 11 feb 2018 - 00:41
    • Thanks, werkt perfect

      • + 0
      • 11 feb 2018 - 02:06
  • Krijg nou tieten! De foto hangt van toevalligheden aan elkaar...
    Daar staat Richard weer in precies dezelfde pose als bij de vorige twee weekenden. En alweer heeft hij een reservebeeldje gekregen omdat de boel van Renault zo snel kapot gaat.
    En... dat zie ik nou pas, Richard heeft ook dezelfde achtergrond weer meegenomen...

    • + 0
    • 11 feb 2018 - 00:32

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar