Ron Walker, de voormalige promotor van de Australische Grand Prix, is overleden aan de gevolgen van kanker. De Australische zakenman was van 1974 tot en met 1976 burgemeester van Melbourne en was meer dan twintig jaar lang het boegbeeld en uithangbord van de Grand Prix van Australië. Walker is 78 jaar geworden.
Walker kreeg in 1993 de controle over de Australian Grand Prix Corporation, drie jaar voordat het evenement van Adelaide naar Melbourne verhuisde. De Australiër onderhield altijd een nauwe band met Formule 1-baas Bernie Ecclestone.
Na de Australische Grand Prix van 2015 droeg hij het stokje over aan John Harden. "Ik word dit jaar 75 en het is tijd dat een ander de teugels in handen neemt", zei Walker daar in 2014 over. Heel lang heeft hij niet van zijn pensioen kunnen genieten. De gedachten gaan uit naar de familie en nabestaanden van Walker.
0

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 7.181
Ik kende de man niet maar is toch belangrijk genoeg schijnbaar voor n artikeltje hier
Rip dan maar
Posts: 7.074
Broer van Johnny.
Posts: 5.786
Niemand kent de man. Nu heb ik net vernomen dat ook de secretaresse van de circuitdirecteur van Oostenrijkse GP van 1973 is overleden. Ook voor haar hoop ik op een passend eerbetoon.
Posts: 2.989
volgens mij wel 1 van de meest bekende promotors, volgens mij vergeleek Olav hem in z,n column uit 2000 ofzo al eens met toen nog kroon prons Willem alexander (hoe die er over 30 jaar uit zou zien:) , RIP,
dacht eerst dat er stond Rob Walker, en ik dacht die is toch al jaren dood ?
Posts: 5.786
Die van de Walker Brothers?
Posts: 65.802
Op de foto staat Walkers kleine broertje voor hem. Aan zijn kop te zien moet dat wel een kleine, delselse belhamel zijn...
*hoofd
Posts: 4.858
Laat die geile kabouter maar schuiven!