user icon

Braziliaanse kartrace ontaardt in ordinaire knokpartij

  • Gepubliceerd op 18 dec 2017 08:15
  • comments 39
  • Door: Rob Veenstra

Een kartrace in Brazilië is dit weekend ontaard in een ordinaire vechtpartij. Rodrigo Dantas en Tuko Rocha kregen het met elkaar aan de stok nadat Rocha Dantas van de baan duwde. Beide karters eindigden in de bandenstapels, waarna ze uit hun kart stapten en elkaar in de haren vlogen.

Oud Formule 1-coureur Felipe Massa was ook van de partij bij het 500 Milhas de Kart Granja Viana-evenement. Hij reed op dat moment eerste en werd achtervolgd door Rocha. Dantas, teamgenoot van Massa, hield Rocha op en daar was de voormalig A1 Grand Prix-rijder duidelijk niet van gediend.

Massa ging na afloop ook diep door het stof. "Dit was triest om te zien en het maakt het nog treuriger dat het een van mijn teamgenoten betrof. Ik was er verder niet bij betrokken, ik reed vooraan. Maar ik bied iedereen mijn excuses aan, want zoiets heb ik nog nooit gezien in mijn carrière. De competitie vindt op de baan plaats, maar nimmer op deze manier."

 

Reacties (39)

Login om te reageren
  • waarom zien we dit nooit langs een f1 circuit? Doe daar eens wat aan Liberty.. ;-)
    Zonder gekheid, jammer dat ze zich niet kunnen beheersen, als je voelt dat je eea moet uitvechten, doe dat dan achter de schermen als je beide je helm af hebt gedaan....

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 08:36
    • Taures

      Posts: 1.114

      Gelukkig biedt de helm het nodige bescherming. Hij is als een idioot aan het inslaan.

      • + 1
      • 18 dec 2017 - 09:25
    • Hou maar op @Jean, niemand gelooft dat je jouw tweede alinea echt meent.

      Trouwens, waarom zou je ook. Liberty Media had de boel in Abu Dhabi wel de gelijk kunnen redden met een flinke knokpartij op één derde van de race en een stevig potje rampetampen op twee derde van de race. Daarbij de coureurs vervangen door grid girls, om het actueel te houden...
      Waarom moeten we dat zo hypocriet onder stoelen of banken schuiven?

      ;)

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 09:34
    • Dit is niet normaal, hij wurgt 'm ook nog eens..

      • + 1
      • 18 dec 2017 - 09:36
    • In NASCAR zie je dit regelmatig. Dat is Amerikaans, dus Liberty...

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 09:50
    • ... Dus als Snorremans niet ingrijpt jaagt ie alle Braziliaantjes richting NASCAR. ;)

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 10:07
    • heb vroeger veel aan karting gedaan, en het was altijd de normaalste zaak om een van je mede karters te wurgen, dat hoort gwn bij de kartsport...

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 10:21
    • Toch wel voorafgaand aan de start hè, lijkt me wel zo efficiënt...

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 10:40
    • CTRA

      Posts: 3.617

      Die bovenop lag was wel zo verstandig om het viziertje van die ander eerst even open te zetten voordat hij begon met rammen.
      Zo zie je maar weer dat je ervaring nooit moet onderschatten. ;-)

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 13:06
    • Numnum

      Posts: 2.848

      Hij had van onder af meer dan genoeg tijd en ruimte voor een goedgeplaatste arm bar.

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 23:27
  • Rimmer

    Posts: 8.550

    Ach ja. Teamgenoot van Massa hield de nummer twee belachelijk op en bemoeide met een gevecht waar hij niks mee te maken had. Eigenlijk net zoals Massa zelf ook deed afgelopen seizoen. Onsportief gedrag van de bovenste plank en ditmaal besloot het slachtoffer om dan ook maar eens onsportief te gaan doen. Is dat ok? Nee. Begrijpelijk? Mwah in the heat of the moment misschien een duwtje en een tik tegen en helm wel maar 10x je vuist door het geopende vizier rammen is mischien net 10 tikken teveel.
    Flip daarentegen had wel gewoon een tik moeten krijgen. Waarom? Gewoon, omdat het kan ;)

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 08:40
  • Een combinatie van karten en mma is een gat in de markt.
    Je spreekt meerdere doelgroepen op zo'n manier aan en eigenlijk is dit al ou, want Piquet is toch echt de grondlegger van deze sport.

    • + 3
    • 18 dec 2017 - 08:46
    • Ou =oud

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 08:51
    • is mss wel even leuk om over te brainstormen, stel je voor dat ze in de f1 bovenop de race resultaten extra wk punten geven voor dit soort praktijken tegen concullega's, wie zou er dan kampioen worden?

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 08:51
    • Alonso zou dan natuurlijk winnen. Alonso is een ninja volgens eigen zeggen.

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 08:57
    • @JA

      Dat is zonder twijfel Max, naast dat Max goed kan rijden heeft hij ook een goede leermeester in flinke tikken uitdelen.
      Dus ik zeg kom maar op met dit kampioenschap. ;)

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 08:59
    • ik denk Marcus Ericsson, lijkt op het eerste gezicht een watje maar als je heel goed kijkt heeft hij zo'n blik van een ijskoude killer in z'n ogen, bij het Sauber team is ook iedereen er bang van....

      • + 2
      • 18 dec 2017 - 09:09
    • ... Marcus de Verschrikkelijke, een woeste Noorman uit Zweeeee-den.

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 09:39
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Ze trainen allemaal wel een beetje kickboksen voor de cardio, maar of iemand er wat serieuzer meer is? Ik weet dat Hamilton tot de zwarte band doorgegaan is met karate, maar in hoeverre dat nog betekenis heeft...

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 10:55
    • @Kenju. Alleen op Suzuka is dat dubbele punten waard...

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 11:11
  • Lekker beuken op een polycarbonaat helm. Dreunt zo lekker door en niks gaat boven gekneusde knokkels na een matpartij.

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 09:09
  • c4ndiru

    Posts: 349

    Komt allemaal door Vettel.

    • + 1
    • 18 dec 2017 - 09:15
  • Was voor de duidelijkheid wel handig geweest om nog ff erbij te melden dat Rodrigo Dantas bijna een rondje achterstand had.

    En Tuko moet Tuka zijn.
    Met A van @Appelscha of van @Aap.

    Waar zijn onze twee forumvrienden eigenlijk?

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 09:19
    • Rimmer

      Posts: 8.550

      Ze zijn op een voetreis naar Maranello, net op tijd voor de kerstlunch!

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 09:32
    • over Appelscha maak ik me geen zorgen, maar Aap aan de kerstlunch? Als ie zich voor de verandering maar gedraagt dan.....
      ;)

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 09:38
    • Ter vervanging van Arrivabene en Marchionne neem ik aan?

      Vermoed dat @Aap de nieuwe Marchionne is, hij is beter in de apenstreken van Sergio.

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 09:44
  • d@nny

    Posts: 2.613

    Hahahaha wat een idioten, en dan vil op die helm meppen. Wat een dwazen. Echt te zielig hoe die zich gedragen.

    Zag er overigens wel uit als een leuke kart baan!

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 09:52
  • Wow! dacht zal wel weer een pussyfight zijn, maar hij slaat hem met volle in zijn nek, en daarna gewoon wurgen..

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 10:56
    • met volle kracht..

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 10:58
    • Regelrechte aanslag als ik 't zo bekijk, kan nog wel een staartje krijgen als degene die wordt gemept en gewurgd wordt aangifte gaat doen voor mishandeling.

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 11:54
  • Vind het maar een misselijkmakende vertoning ......

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 11:21
  • renzo

    Posts: 929

    Ik kan me dit nog zo goed herinneren. Piquet 1982 op Hockenheim. Hij dubbelde Salazar terwijl hij 30 seconden vooruit reed........BMW/Duitsland.......jaren later geef BMW te kennen dat Piquet's motor op ploffen stond.
    www.youtube.com/watch?v=1l9BGx3seT8 zie seconde 34

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 13:11
  • Het liep een beetje uit de hand..

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 14:35
  • Carrinthe

    Posts: 931

    Bizar, levenslang schorsen en aanklagen voor poging tot moord. Hoe erg de ander je ook loopt te zieken, deze reactie is wayyyyy buiten proportie.

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 14:52
  • Beetle

    Posts: 1.493

    In de kartsport is het meer dan gewoon dat teamgenoten elkaar helpen en tegenstanders blokken.
    Een vader van een bekende Nederlandse f1 coureur huurde in de laatste finales zelfs rijders er voor in...

    • + 1
    • 18 dec 2017 - 19:36
    • Max zijn motor was ook illegaal snel toch?

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 23:05
    • Het is eveneens een stevig gerucht dat zodra Max om het WK meedoet Jos de volgende coureurs op de payroll heeft staan: Ricciardo, Perez, Vandoorne, Hulkenberg, Ericsson, Gasly, Hartley en zelfs Sainz.

      • + 0
      • 18 dec 2017 - 23:16
  • Numnum

    Posts: 2.848

    Ik stel voor eens een uurtje op the young news channel te kijken.
    Dan begrijp je wellicht beter hoe die Brazilianen in elkaar steken en hoe de omgangsregels zijn lol.

    • + 0
    • 18 dec 2017 - 23:23

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar