user icon

Kolles over Valsecchi: "Op basis van de test is hij er klaar voor"

  • Gepubliceerd op 09 dec 2010 10:04
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Davide Valsecchi is in gesprek met Hispania Racing over een racestoeltje voor 2011. Zoveel zegt dat niet, de Spaanse renstal staat volgens eigen zeggen in contact met veel coureurs. Echter, de Italiaan kwam voor HRT in actie tijdens de young drivers-test in Abu Dhabi en imponeerde teambaas Colin Kolles.

“Hij heeft het heel goed gedaan bij die test, dat denk ik van hem”, begint Kolles op 422race.com. “Als hij hetzelfde in races zou doen als bij die sessie, dan is hij klaar voor de Formule 1. We spreken met hem en met veel meer coureurs. Ik ga verder niets zeggen over met wie we praten, dat vind ik niet gepast. We hebben geen haast, drie dagen voor de eerste race van 2011 is de deadline. Maar hoe eerder, hoe beter. De 2011-auto? We zullen er één hebben. We zijn in het proces van het maken van de bolide.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Wat bedoelt hij met we zullen er 1 hebben? Betekent dit dat ze maar met 1 auto starten of met 1 2011 bolide en een geupdate 2010 auto?

    • + 0
    • 9 dec 2010 - 10:08
    • Ach wie wilt er nou in zo\'n hooikar rijden. Over rijden gesproken het is meer zien te overleven.

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 10:23
    • Had Minardi en Jordan dat ook niet? Dat ze rondreden om te overleven. Altijd dat gezeur ook.

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 10:45
  • idd RS-motorsport. Hadden jullie dan gewild dat een van de nieuwe team kampioen werd? Dat teams als ferrari, mclaren, renault, red bull zoek gereden werken door een team dat een budget heeft van 1/10 van de topteams? Of hebben jullie liever dat alonso bij HRT gaat rijden om het gat iets te dichten?

    Het is logisch dat de nieuwe teams achteraan rijden, en rijden om te overleven. Maar vergeet niet dat daar ook 200 man zich een slag in de ronde werken. Nieuwe talenten krijgen eerder een kans bij deze 3 teams dan bij de andere, dus het kan ook zeker positief werken. Deze teams hebben het geprobeerd met alles wat in hun mogelijkheden ligt. Als de economie aantrekt zullen ze hopelijk iets meer sponsoren vinden, en over 2 jaar heeft niemand het meer over de nieuwe teams, dan zijn deze net als bijvoorbeeld Force India compleet \"geintegreerd\" in de F1!!!

    • + 0
    • 9 dec 2010 - 10:52
    • «over 2 jaar heeft niemand het meer over de nieuwe teams»
      Niemand, behalve CW als hij dan nog mag reageren hier...

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 11:27
  • felix50

    Posts: 5.792

    volgens mij hebben ze helemaal geen infrastructuur voor zelf een wagen te ontwerpen laat staan bouwen.

    • + 0
    • 9 dec 2010 - 13:41
    • Ze hebben het hele jaar die auto kunnen ontwikkelen, die hebben ze niet zelf gemaakt, dus er moet infrastructuur zijn. De samenwerking met Dalara is snel stukgelopen.

      • + 0
      • 10 dec 2010 - 01:10

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel