user icon
user icon

Massa debuteert in Braziliaans stock car-kampioenschap

  • Gepubliceerd op 07 dec 2017 10:58
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Felipe Massa maakt begin maart 2018 zijn debuut in het Braziliaanse stock car-kampioenschap. De net met de Formule 1 gestopte Braziliaan heeft zijn deelname toegezegd voor een gastoptreden bij de race op Interlagos. Hij zal in die race een auto delen met vijfvoudig kampioen Caca Bueno.

De wedstrijd vindt plaats op 10 maart en het wordt de eerste autorace voor Massa na diens afscheid van de Formule 1. Toch ligt zijn directe toekomst waarschijnlijk niet in de Braziliaanse stock cars. De 36-jarige Braziliaan kijkt in eerste instantie naar de Formule E en het WEC.

Massa komt in het Braziliaanse stock car-kampioenschap wel een aantal oude bekende tegen. Voormalig Formule 1-coureurs Rubens Barrichello en Antonio Pizzonia zijn in die klasse actief. Ricardo Zonta, Antonio Felix da Costa en Augusto Farfus doen ook sporadisch mee aan races.

In de Braziliaanse stock cars rijden alle coureurs met een Chevrolet Cruze.

 

Fala Galera, to aqui muito feliz em anunciar que ano que vem vou correr a corrida de Duplas da @stock_car com o meu irmao @cacabuenoracing pela @cimedesportes , vai ser minha primeira corrida oficial depois da Formula 1 e minha primeira corrida em uma Categoria Brasileira desde de 1999, Muito obrigado pelo convite Meu parceiro @joaoadibe vamos com Tudo!! Hey Guys, i'm happy to announce that i'll Race Next Year at @stock_car Special Guest Race and Share the Car with my Brow @cacabuenoracing for the @cimedesportes . it will be my first Official Race after my Formula 1 Retirement, and my first Race in a Brazilian championship since 1999, Thank you my friend @joaoadibe for the invitation. #Push #cimed #tanamodasercimed #massaénosso2018 #massanacimedracing ?

Een bericht gedeeld door Felipe Massa (@massafelipe19) op

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Vergeten we trouwens niet te stemmen bij de Top 2000 mensen?!
    Kan nog t/m vrijdag!

    • + 0
    • 7 dec 2017 - 11:33
    • CTRA

      Posts: 3.515

      Zeker BILL,
      Dit is mijn lijstje:

      1. Jacques Villeneuve - Foolin' Around
      2. Jacques Villeneuve - You Are
      3. Jacques Villeneuve - Father
      4. Jacques Villeneuve - Tout Dire
      5. Jacques Villeneuve - Accepterais-Tu?
      6. Jacques Villeneuve - Vaguement
      7. Jacques Villeneuve - Lullaby
      8. Jacques Villeneuve - Private Paradise
      9. Jacques Villeneuve - Étrangers
      10. Jacques Villeneuve - Women Come Women Go
      11. Jacques Villeneuve - Mother Earth

      • + 5
      • 7 dec 2017 - 11:41
    • Ik weet niet of je zoveel mensen bereikt om dit onder dit topic te melden @Bill;)
      Maar bedankt voor het herinneren!

      • + 1
      • 7 dec 2017 - 11:52
    • Helaas CTRA.
      Je mag maar 10 platen stemmen. Bij deze is je inbreng helaas geschrapt.

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 11:54
    • @Max,
      Dit is juist een uitstekend plekje ervoor. Massa is namelijk een enorme muziek liefhebber.
      Is ook groot fan van Vader Abraham ;-)

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 11:57
    • Luister alleen naar piraten.

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 12:20
    • Jaaaaa hoor, daar is ie weeeeer, @Bill met de eerste smurfengrap over Massa van vandaag... LOL. ;)

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 12:47
    • Voor alle coureurs en Stroll:

      “Driving Home For Christmas” – Chris Rea.

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 12:50
    • CTRA

      Posts: 3.515

      Je mag 35 stemmen uitbrengen BILL, dus je bent niet helemaal op de hoogte. ;-)

      Meer stemmen dan die 11 van mij zou ik een belediging vinden voor Jacques.
      Zijn plaatjes moeten gewoon op herhalen gezet worden tot we ze 2000 keer gehoord hebben.
      Alle andere nummers vallen in het niets bij onze racende zanger.

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 14:40
    • Ik ben blij dat hier ook échte muziekkenners komen zoals @CTRA.
      Mensen met smaak, die het album Private Paradise wat bol staat met fantastische nummers kunnen waarderen.
      Neem bijvoorbeeld Women Come Women Go, pure passie...
      Staat bij mij op een goede 2e plaats (op Nummer 1 natuurlijk BZN met Mon Amour)

      • + 1
      • 7 dec 2017 - 15:19
    • top 2000????? Nederlandse smaak???? durf niet eens te luisteren,,, J.Smit, de 3 J's, Frans Bauer, en G. Meeuwis ... Je zal het toch per ongeluk horen zeg, gelijk mn feestdagen verpest....

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 17:58
    • 919

      Posts: 1.813

      Talking Heads, Road to Nowhere

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 18:53
    • Ga alleen kijken/luisteren als Marisa Heutink weer van de partij is.
      Wat een positieve energie en uitstraling had die meid bij de laatste editie zeg!

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 20:46
  • Volgens de laatste berichten staat hij nog altijd op het lijstje voor 2018 dus wie weet krijgen we volgend jaar weer een afscheid in Brazil, dat zou toch wat zijn.
    Bron: Italiaanse versie van een grote auto/motorsport site.

    • + 0
    • 7 dec 2017 - 12:15
  • “Massa debuteert in Braziliaans stock car-kampioenschap.”

    Goed nieuws: er zijn geen camera’s bij. ;)

    • + 0
    • 7 dec 2017 - 12:53

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar