user icon

Massa debuteert in Braziliaans stock car-kampioenschap

  • Gepubliceerd op 07 dec 2017 10:58
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Felipe Massa maakt begin maart 2018 zijn debuut in het Braziliaanse stock car-kampioenschap. De net met de Formule 1 gestopte Braziliaan heeft zijn deelname toegezegd voor een gastoptreden bij de race op Interlagos. Hij zal in die race een auto delen met vijfvoudig kampioen Caca Bueno.

De wedstrijd vindt plaats op 10 maart en het wordt de eerste autorace voor Massa na diens afscheid van de Formule 1. Toch ligt zijn directe toekomst waarschijnlijk niet in de Braziliaanse stock cars. De 36-jarige Braziliaan kijkt in eerste instantie naar de Formule E en het WEC.

Massa komt in het Braziliaanse stock car-kampioenschap wel een aantal oude bekende tegen. Voormalig Formule 1-coureurs Rubens Barrichello en Antonio Pizzonia zijn in die klasse actief. Ricardo Zonta, Antonio Felix da Costa en Augusto Farfus doen ook sporadisch mee aan races.

In de Braziliaanse stock cars rijden alle coureurs met een Chevrolet Cruze.

 

Fala Galera, to aqui muito feliz em anunciar que ano que vem vou correr a corrida de Duplas da @stock_car com o meu irmao @cacabuenoracing pela @cimedesportes , vai ser minha primeira corrida oficial depois da Formula 1 e minha primeira corrida em uma Categoria Brasileira desde de 1999, Muito obrigado pelo convite Meu parceiro @joaoadibe vamos com Tudo!! Hey Guys, i'm happy to announce that i'll Race Next Year at @stock_car Special Guest Race and Share the Car with my Brow @cacabuenoracing for the @cimedesportes . it will be my first Official Race after my Formula 1 Retirement, and my first Race in a Brazilian championship since 1999, Thank you my friend @joaoadibe for the invitation. #Push #cimed #tanamodasercimed #massaénosso2018 #massanacimedracing ?

Een bericht gedeeld door Felipe Massa (@massafelipe19) op

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Vergeten we trouwens niet te stemmen bij de Top 2000 mensen?!
    Kan nog t/m vrijdag!

    • + 0
    • 7 dec 2017 - 11:33
    • CTRA

      Posts: 3.617

      Zeker BILL,
      Dit is mijn lijstje:

      1. Jacques Villeneuve - Foolin' Around
      2. Jacques Villeneuve - You Are
      3. Jacques Villeneuve - Father
      4. Jacques Villeneuve - Tout Dire
      5. Jacques Villeneuve - Accepterais-Tu?
      6. Jacques Villeneuve - Vaguement
      7. Jacques Villeneuve - Lullaby
      8. Jacques Villeneuve - Private Paradise
      9. Jacques Villeneuve - Étrangers
      10. Jacques Villeneuve - Women Come Women Go
      11. Jacques Villeneuve - Mother Earth

      • + 5
      • 7 dec 2017 - 11:41
    • Ik weet niet of je zoveel mensen bereikt om dit onder dit topic te melden @Bill;)
      Maar bedankt voor het herinneren!

      • + 1
      • 7 dec 2017 - 11:52
    • Helaas CTRA.
      Je mag maar 10 platen stemmen. Bij deze is je inbreng helaas geschrapt.

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 11:54
    • @Max,
      Dit is juist een uitstekend plekje ervoor. Massa is namelijk een enorme muziek liefhebber.
      Is ook groot fan van Vader Abraham ;-)

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 11:57
    • Luister alleen naar piraten.

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 12:20
    • Jaaaaa hoor, daar is ie weeeeer, @Bill met de eerste smurfengrap over Massa van vandaag... LOL. ;)

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 12:47
    • Voor alle coureurs en Stroll:

      “Driving Home For Christmas” – Chris Rea.

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 12:50
    • CTRA

      Posts: 3.617

      Je mag 35 stemmen uitbrengen BILL, dus je bent niet helemaal op de hoogte. ;-)

      Meer stemmen dan die 11 van mij zou ik een belediging vinden voor Jacques.
      Zijn plaatjes moeten gewoon op herhalen gezet worden tot we ze 2000 keer gehoord hebben.
      Alle andere nummers vallen in het niets bij onze racende zanger.

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 14:40
    • Ik ben blij dat hier ook échte muziekkenners komen zoals @CTRA.
      Mensen met smaak, die het album Private Paradise wat bol staat met fantastische nummers kunnen waarderen.
      Neem bijvoorbeeld Women Come Women Go, pure passie...
      Staat bij mij op een goede 2e plaats (op Nummer 1 natuurlijk BZN met Mon Amour)

      • + 1
      • 7 dec 2017 - 15:19
    • top 2000????? Nederlandse smaak???? durf niet eens te luisteren,,, J.Smit, de 3 J's, Frans Bauer, en G. Meeuwis ... Je zal het toch per ongeluk horen zeg, gelijk mn feestdagen verpest....

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 17:58
    • 919

      Posts: 1.829

      Talking Heads, Road to Nowhere

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 18:53
    • Ga alleen kijken/luisteren als Marisa Heutink weer van de partij is.
      Wat een positieve energie en uitstraling had die meid bij de laatste editie zeg!

      • + 0
      • 7 dec 2017 - 20:46
  • Volgens de laatste berichten staat hij nog altijd op het lijstje voor 2018 dus wie weet krijgen we volgend jaar weer een afscheid in Brazil, dat zou toch wat zijn.
    Bron: Italiaanse versie van een grote auto/motorsport site.

    • + 0
    • 7 dec 2017 - 12:15
  • “Massa debuteert in Braziliaans stock car-kampioenschap.”

    Goed nieuws: er zijn geen camera’s bij. ;)

    • + 0
    • 7 dec 2017 - 12:53

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar